به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
به گزارش منظوم؛ مرجع سینما و تلویزیون ایران، علیرضا علویان که «کمدی انسانی» چهارمین همکاری او با محمدهادی کریمی است، درباره چگونگی صداگذاری این فیلم بیان کرد: «صداگذاری در فیلمهای محمدهادی کریمی از آن دشوارهایی است که در نگاه اول سهل ولی ممتنع مینماید چون او کارگردانی نیست که بخواهد از شیوه رایج یعنی صدا بهعنوان عنصری برای جلوهگری و یا پوشاندن ضعفهای متنی یا ساختاری بهره گیرد، بلکه صدا بهعنوان مکمل تصویر در زیرساخت اثر تعریف میشود و خارج از بافت اثر نباید باشد، از اینرو کار دشواریها و البته ظرافتهای خود را پیدا میکند.»
این صداگذار که سابقه صداگذاری نزدیک به ۹۰ فیلم را در کارنامه دارد با اشاره به همکاریهای قبلی با کریمی ادامه داد: «از اینرو مثلا در «برف» شش نوع صدای باران داشتیم، در «بشارت» پنج نوع صدای عقربه ساعت که موتیف صحنههایی بودند که شخصیت اول فیلم در دایره التهاب گرفتار میشد و در هر صحنه بسته به مقتضیاتش یک نوع از این صدای عقربه ثانیهشمار بمب ساعتی فاجعهای که کابوس قهرمان بود، شنیده میشد.»
وی ادامه داد: «حالا در «کمدی انسانی» کار سختتر شده است چون بهتدریج از یک فضای داستانی کلاسیک چارلز دیکنزی بهتدریج به فضایی آبستره(انتزاعی) میرسیم و همین ویژگی است که صداگذاری این دو بخش را حساس میکند.»
علویان که تاکنون دو بار برنده سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری از جشنواره فجر شده است با اشاره به متن «کمدی انسانی» خاطرنشان کرد: «حساسیت صداگذاری در «کمدی انسانی» از آنجا ناشی میشود که باید بکوشیم بهرغم این تغییر تدریجی فضا، وحدت مضمونی در طراحی صدا حفظ شده و کاملا در خدمت مفهوم قرار گیرد.»
آخرین اخبار، رویدادها و حواشی روز سینما، تلویزیون، بازیگران و هنرمندان ایران را در صفحهی اخبار منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران میتوانید دنبال کنید.