به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
به گزارش منظوم؛ مرجع سینما و تلویزیون ایران، برخی از مهمترین اخبار سینما و تلویزیون را در ادامه بخوانید.
آخرین وضعیت جسمانی کامران تفتی
کامران تفتی بازیگر سینما و تلویزیون درباره آخرین وضعیت جسمانی خود گفت: الحمدلله حالم خوب است؛ زمانی که از بیمارستان مرخص شدم به خانه آمدم و شرایط خوبی دارم.
وی ادامه داد: بازی من در فیلم رالی ایرانی به پایان رسیده است و هفته آینده کارجدیدی را آغاز می کنم.
* گفتنی است؛ کامران تفتی هفته گذشته در جریان ساخت فیلم، دچار حمله قلبی شد این بازیگر به تازگی بازی در سریال «از یادها رفته» بهرام بهرامیانرا به پایان رسانده است و مدتی اجرای برنامه «وقتشه» را برعهده داشت.
نگار جواهریان هم به «مجبوریم» پیوست
در ادامه پیش تولید فیلم تازه رضا درمیشیان، نگار جواهریان به جمع بازیگران این فیلم پیوست تا نخستین حضور او در فیلمی از رضا درمیشیان باشد.
پیش از این حضور فاطمه معتمدآریا، پارسا پیروزفر و پردیس احمدیه در «مجبوریم» قطعی شده بود.
«مجبوریم» پنجمین فیلم بلند سینمایی رضا درمیشیان بعد از «بغض»، «عصبانی نیستم»، «لانتوری» و فیلم به نمایش درنیامده «یواشکی» است که به تهیه کنندگی رضا درمیشیان تولید می شود.
شکست در انتظار بزرگان سینما؛ مردم به «خانم یایا» فحش می دهند!
«خانم یایا» که با بازی عطاران، حیایی و فرخنژاد در تایلند ساخته شده، شاید به بزرگترین شکست خورده اکران سینماها تبدیل شود.
با وجود اینکه تنها سه روز از اکران عمومی فیلم «خانم یایا» ساخته عبدالرضا کاهانی گذشته اما حجم انتقادهای تند و گاه توهینآمیز، صفحات سازندگان این فیلم در فضای مجازی را پر کرده است.
فیلم سینمایی «خانم یایا» ساخته عبدالرضا کاهانی بعد از سه فیلم اکران نشده این کارگردان، بالاخره توانست طلسم را بشکند و روی پرده برود؛ فیلمی که انتظار و توقع خیلی از مخاطبان و علاقهمندان به آثار کاهانی را برآورده نکرد.
از روز جمعه که فیلم سینمایی «خانم یایا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی روی پرده رفته است، حجم زیادی از انتقادها به سوی این فیلم روانه شده و بیراه نیست اگر بگوییم هنوز ۲۴ ساعت از آغاز اکران این فیلم نگذشته بود که مود حمله کاربران قرار گرفت و بسیاری کامنتهای آبدار و البته توهین آمیز خود را نثار این فیلم و عواملش کردند.
وقتی صفحه عوامل فیلم فحش باران میشود
برای اثبات این صحبتها و پی بردن به نارضایتی تماشاگران فقط کافی است سری به صفحه کارگردان و بازیگران این فیلم بزنید تا به عمق فاجعه پی ببرید. حجم زیاد انتقادها که بعضا با ناسزا به سازندگان این اثر همراه است، نشان دهنده نارضایتی زیاد مخاطبان از این فیلم است. در واقع کاربران زیادی عوامل این فیلم علیالخصوص تهیهکننده و کارگردان را متهم به کلاهبرداری کردند.
انتقادها در صفحه کاهانی کارگردان «خانم یایا» بیشتر از بقیه به چشم میخورد، البته در میان بازیگران فیلم، حمید فرخنژاد کامنت پستهای مربوط به این فیلم را بسته است وگرنه قاعدتا صفحه او هم از ناسزاها و انتقادهای تند پر میشد. رضا عطاران هم با اینکه بازیگر بیحاشیه و پرطرفداری است، اما از گزند انتقادها و توهینها در امان نمانده و خیلیها او را هم متهم کردهاند که تنها به خاطر پول و درآمد بیشتر حاضر شده در یک اثر ضعیف بازی کند.
چرا مردم «خانم یایا» را دوست نداشتند؟
اما مخاطبانی که به تماشای «خانم یایا» نشستند، همه در اینکه وقت و پولشان را هدر دادهاند متفق القول بودند، برای مثال کاربری در صفحه کاهانی نوشته است: «اگه قصدتون از فیلم «خانم یایا» هر چیزی غیر از فیلم کمدی بود، کاش از بازیگرای کمدی استفاده نمیکردید، پوچترین فیلمی بود که تا به حال دیدم واقعا حیف وقت و بودجهای که صرف تهیه این فیلم کردید. واقعا تعجب میکنم که یه فیلمساز دست روی موضوعی گذاشته که میدونه اصلا نمیتونه بازی خوبی به خاطر مسائل سانسور ازش دربیاره.»
خیلی از مخاطبان این فیلم انتظار دیگری از کارگردان این اثر داشتند، خیلیها آثار قبلی او را میپسندیدند اما مخالف «خانم یایا» بودند، کاربری با این موضع نوشته است: «چه اتفاقی باید برای یک کارگردان بیفته که از فیلمهایی مثل «اسب حیوان نجیبی است» و «بیست» برسه به اینجا و تا این حد نزول کنه...احساس کردم با دیدن این فیلم به چشم، مغز و جیبم تجاوز شد.»
بازیگران این فیلم هم از گزند انتقادهای کاربران صفحه کاهانی در امان نماندند و کاربران درباره آنها هم نوشتند: «آقا من پیشنهاد میکنم کامنتاتونو ببندین. پیشنهاد می کنم خودتون خودجوش بگید از سینماها بردارن این افتضاحی رو که زدید.... تمام تصورات خوبم از شما با فیلم خانم یایا به طور کلی نابود شد، هرچند که برا حمید فرخنژاد و رضا عطاران و امین حیایی هم خیلی متاسفم...بعد از به هدردادن پولم برا فیلمهای تهران لسآنجلس و خانم یایا حداقل تا ۶ ماه دیگه هیچ پولی خرج گیشه سینما ایرانی نمیکنم.»
نماینده مجلس از فیلم های بی محتوا و مستهجن انتقاد کرد
نصرالله پژمانفر در گفتوگویی درباره طرح سوال ملی از وزیر ارشاد درخصوص عدم توجه به محتوای فیلم های کمدی در سال های اخیر، گفت:
در چند سال گذشته فیلمهای کمدی که محتوای مستهجن و نامناسب دارند به شدت رو به رشد هستند و درصد قابل توجهی از فرصت اکران در سینماهای بزرگ کشور را پر کردهاند، فیلمهایی که با مبانی اخلاقی، اجتماعی، دینی و فرهنگی ما سازگاری ندارند و زمینه یک نوع بیپروایی را در فضای سینمای کشور برای مخاطب فراهم میکنند.
پژمانفر ادامه داد: ما اعتقاد داریم که تنوع، نشاط، شادی و خنده برای خانوادهها ضرورت دارد اما اینکه حریم خانواده در بسیاری از شوخیهای رکیک و مستهجن فیلم های کمدی دریده شود و بیپروایی با جنس مخالف به شدت فراگیر شود، موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت، این موضوع به یک فیلم و دو فیلم هم ختم نمیشود و این فیلمها روز به روز گیشه سینماها را بیشتر پر میکنند و موجب نگرانیهای زیادی شدهاند؛ گاهی حتی خانوادهها از اینکه با محارم خودشان به سینما بروند و اینگونه فیلمها را تا انتها ببینند، حیا میکنند.
ضعف دستگاههای صادرکننده مجوز دلیل اصلی رشد فیلمهای کمدی مستهجن
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید براینکه نداشتن برنامه، نبود نظارت و نداشتن چارچوبی برای ممیزی اصلیترین دلایل رشد روزافزون فیلمهای کمدی مستهجن در سینماهاست، افزود:
به طور کلی رشد اینگونه فیلمها در سینما جز کوتاهی و عدم انجام وظایف قانونی دستگاههای صادرکننده مجوز و تایید کننده اکران علت دیگری نمیتواند داشته باشد و الا هیچ خانوادهای اجازه نمیدهد که شوخیهای جنسی و رکیک در مقابل اعضایش صورت گرفته و عادی سازی شود.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نتیجه عدم توجه به محتوای فیلمهای کمدی، تغییر سبک زندگی، نهادینهشدن ناهنجاریها و رشد دیالوگها و گفتگوها و این نوع برخوردها در خانوادهها و افراد مختلف جامعه میشود، که روی هم رفته همه اینها نوعی هنجارشکنی است که آرام آرام در جامعه ما رخ میدهد و طبیعتا آثارش هم در جامعه ظهور و بروز پیدا میکند؛ در بسیاری از اتفاقاتی که در جامعه میافتد این نوع دیالوگها و محتوا تاثیر مستقیم داشته است.
وی با بیان اینکه دستگاههای ذیربط باید حمایتهایشان را به سمت تولیدات فاخر سوق دهند، گفت: ما نباید تنها جنبه سلبی داشته باشیم بلکه باید جنبه اثباتی داشته باشیم، یعنی تنها نگوییم که اینها نه، باید حمایت های خودمان را روی تولیداتی بگذاریم که فاخر باشند و نیاز مخاطب را تامین کنند؛ در رابطه با اصلاح محتوای فیلم های کمدی میتوانیم با ممیزی های صحیح وظایف قانونی خودمان را انجام بدهیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نمیتوان تولیدکنندگان فیلمهای کمدی را مقصر دانست، تصریح کرد: ما امروز با یک بیبندوباری در فیلمهای کمدی مواجه هستیم که نمیتوان انگشت اتهام را تنها به سمت تولیدکننده گرفت، چراکه آنها فیلم خود را تولید میکنند و بر اساس مجوزهای اعطایی فیلم را اکران میکند و نمیتوان فیلمی را که تولیدکننده میلیاردها تومان برای تهیه آن هزینه کرده را توقیف کرد و یا مردم را از سینما محروم کرد؛ من فکر میکنم کوتاهیها از جانب متولیان امر است نه تولیدکننده یا مردم؛ در ارتباط با این موضوع باید منصفانه وارد شد و در صورتیکه دستگاههای مربوط، تذکرات و دقت های کافی را به تولیدکننده منتقل کرده باشند طبیعتا او هم به خودش اجازه نمیدهد در مقابل مسائلی که به او تذکر داده شده بایستد.
مسعود رایگان تهیه کننده و داور شد
مسعود رایگان بازیگر سینما و تلویزیون در جدیدترین فعالیت سینمایی خود عضو هیات داوران جشنواره بین المللی مالاتیا ۲۰۱۸ ترکیه شد که از نهم تا ۱۶ نوامبر در این کشور برگزار میشود.
دیگر داوران این فستیوال از کشورهای ایتالیا، کرواسی و آمریکا هستند و رئیس هیات داوران بیگله جیلان است که برای فیلم سینمایی«خواب زمستاتی» در شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن جایزه نخل طلا را از آن خود کرد.
از دیگر فعالیتهای جدید رایگان تهیه کنندگی جدیدترین فیلم سینمایی وحید موساییان با نام «آسا» است که پس از اتمام داوری در جشنواره مالاتیا به صورت جدی آغاز میکند.
گفتنی است؛ اولین فیلم و همکاری رایگان و موساییان سال ۱۳۸۱ در «خاموشی دریا» بود و «آسا» اولین تجربه تهیه کنندگی این بازیگر نیز با این کارگردان خواهد بود.
«سد معبر» در شبکه نمایش خانگی
فیلم سینمایی «سدمعبر» به کارگردانی محسن قرایی و تهیه کنندگی بهمن کامیار از فردا دوشنبه ۲۱ آبان توسط شرکت تصویرگستر پاسارگاد در شبکه نمایش خانگی عرضه خواهد شد.
«سدمعبر» یکی از مهمترین فیلمهای اجتماعی سال گذشته بود که در جشنواره های مختلف جهانی از جمله بوسان کره جنوبی و گلدن گلوبال مالزی و رتردام هلند حضور داشته و حامد بهداد جایزه بهترین بازیگری مرد از جشنواره گلدن گلوبال مالزی را برای این فیلم دریافت کرد و جایزه جریانهای نو جشنواره بوسان نیز به «سدمعبر» رسید و این فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نیز با استقبال رسانهها و منتقدان مواجه شد.
در این فیلم حامد بهداد، باران کوثری، نادر فلاح، اکبر رحمتی، آوا شریفی، عرفان ناصری، مرتضی آقاحسینی، بهرام سروری نژاد، سجاد رحیمی، غلامعلی رضایی، فتح الله طاهری، مهدی میری، نگار عابدی، علیرضا کمالی، گیتی قاسمی، حسام محمودی و محسن کیایی به ایفای نقش پرداختهاند و رونیکا نعمت الله بازیگر خردسال این فیلم است.
این فیلم داستان قاسم کارمند اداره سد معبر شهرداری را روایت می کند که برای تغییر وضعیتِ زندگیِ خود با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد و در این مسیر با چالش مواجه می شود.
اسامی کامل عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از کارگردان: محسن قرایی، تهیه کننده: بهمن کامیار، نویسنده: سعید روستایی، مدیر تولید: سجاد رحیمی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی، تدوین: سپیده عبدالوهاب، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، صداگذاری: حسین ابوالصدق، طراح صحنه: حجت اشتری، طراح لباس: نگار نعمتی، طراح چهره پردازی: محمود دهقانی، مدیر تدارکات: محمد ابراهیمی، مدیر برنامه ریزی: امین قوامی، منشی صحنه: حمیرا نعمت الله، دستیار اول کارگردان: کریم امینی، مدیر تبلیغات: میثم میرزایی، تبلیغات مجازی: آریان امیرخان، سرمایه گذاران: بهمن کامیار، علی کرمانیان، سید محمد احمدی، دستیاران تهیه: علی کرمانیان، بابک گودرزی نژاد، مشاور امور سرمایه گذاری: بابک گودرزی نژاد و مشاور رسانهای و روابط عمومی: میثم محمدی.
«درساژ» در جشنواره بین المللی «سینه اروپا»
فیلم سینمایی «درساژ» نخستین ساخته پویا بادکوبه در جشنواره بین المللی «سینه اروپا» به نمایش در میآید.
به نقل از روابط عمومی فیلم، فیلم سینمایی «درساژ» نخستین ساخته پویا بادکوبه در سی و دومین جشنواره بین المللی «سینه اروپا» (Cineuropa) اسپانیا به نمایش درمیآید.
این جشنواره از تاریخ ۷ تا ۲۸ نوامبر برابر با ۱۶ آبان الی ۷ آذر در شهر سانتیاگو ده کومپوستلا اسپانیا برگزار میشود.
«درساژ» در بخش Official International section جشنواره به نمایش در میآید که در این بخش از طریق رای مخاطبان، جایزه ۱۰ هزار یورویی به بهترین فیلم تعلق میگیرد.
همچنین در سایت جشنواره از این فیلم سینمایی تمجید شده است و نوید از فیلمی با کارگردانی برجسته و هنرمندانه میدهد که صحنههای خلاقانه و چشمگیری دارد.
تهیه «درساژ» بر عهده روح الله و سمیرا برادری است.
در این فیلم سینمایی علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانیفر، علیرضا آقاخانی، سیامک ادیب، جلال فاطمی، لویی سیفی، یسنا میرطهماسب، باسط رضایی، بهآفرید غفاریان، شایان فصیحزاده، رامبد مطلبی و نگار مقدم به ایفای نقش میپردازند.
پخش بین المللی «درساژ» برعهده دریم لب با مدیریت نسرین میرشب است.
نادر طالب زاده درباره اسپانسرها می گویند
نادر طالبزاده حضور اسپانسرها در تلویزیون را نوعی دستپاچگی این رسانه دانست و به تحلیل این موضوع پرداخت.
نادر طالبزاده درباره حضور اسپانسرها در تلویزیون و اسپانسرمحور شدن برنامهها عنوان کرد: زمانی که به بحران می خورید نوعی دستپاچگی پیش می آید و اکنون صداوسیما به دلیل نبود بودجه دچار نوعی دستپاچگی شده و سراغ اسپانسرها رفته است.
وی ادامه داد: با پول همه کار می شود انجام داد اما شما با برخی کارها، معماری اهداف انقلاب را بهم می ریزید و رسانه با آوردن برخی از این اسپانسرها پتانسیلی برای این کار دارد. طالب زاده با اشاره به مسئولان صداوسیما بیان کرد: من می دانم خیلی از کسانی که در راس کار در صداوسیما حضور دارند یا از نیروهای قدیمی هستند که برخی از آنها چندان حوصله ای ندارند و یا فلسفه ای ندارند. اکنون بسیاری از اهداف انقلاب مثل حمایت از مستضعفان، عادل بودن و... خیلی کمرنگ شده است.
این مجری و مستندساز با اشاره به حضور افراد ناآگاه در تلویزیون که به دلیل نبود بودجه سراغ اسپانسرها می روند، عنوان کرد: افرادی هستند که ارزش های اصلی را به پول می فروشند درحالیکه ما معتقد هستیم تلویزیون باید دانشگاه باشد ولی اکنون اینطور نیست.
وی با اشاره به رویکرد سلبریتیمحور شدن تلویزیون در نتیجه حضور اسپانسرها گفت: مدیرانی که در صداوسیما می بینیم همه عالی هستند اما در درازمدت می بینیم اهداف خود این رسانه محقق نمی شود و به قول شما سراغ سلبریتی ها می روند. این سلبریتی محور بودن خودش برای صداوسیمای ما یک جوک است چون فرهنگ ما فرهنگ هالیوود و آمریکا نیست، حتی سلبریتی های هالیوود خیلی سیاسی تر هستند. با این حال این سلبریتی محور بودن در تلویزیون ویروسی است که مشغول رشد است و خود مدیران هستند که این رویکرد را تشویق می کنند.
این نویسنده و پژوهشگر در پایان با اشاره به رویکرد تلویزیون در دعوت از سلبریتی ها اظهار کرد: باید بگذارند این افراد در همان حوزه هایی که هستند کار خودشان را انجام دهند. چرا اینها را به رسانه ملی وارد می کنیم تا حرف های دیگری بزنند، اینها به اهداف انقلاب کاری ندارند. برخی از اینها در خلوت خودشان به اهداف انقلاب می خندند پس نباید از اینها استفاده کرد.
اولین تصویر از مهتاب کرامتی در «رقص روی شیشه»
بیش از ٢٠ درصد از فیلمبرداری مجموعه شبکه نمایش خانگی «رقص روی شیشه» به کارگردانی مهدی گلستانه و تهیه کنندگی پیمان جعفری در لوکیشن های تهران انجام شده است و گروه در روزهای آینده برای ادامه فیلمبرداری به شمال کشور سفر می کنند.
تاکنون تمام بازیگرانی که به این پروژه پیوسته بودند، مقابل دوربین رفته اند و همزمان با پایان فیلمبرداری بخشهایی از فیلم در تهران، اولین عکس از مهتاب کرامتی هم منتشر شد که یکی از نقش های کلیدی «رقص روی شیشه» را بر عهده دارد و اولین حضور خود در شبکه نمایش خانگی را تجربه می کند.
در این مجموعه ٢٦ قسمتی، بازیگرانی چون بهرام رادان، مهتاب کرامتی، امیر آقایی، مهرداد صدیقیان، میترا حجار، هدی زین العابدین، حامد کمیلی، سحر قریشی، بیتا فرهی، همایون ارشادی، ستاره اسکندری، ترلان پروانه، علیرضا زمانی نسب، ابوالفضل میری، جواد یحیوی، احسان عباسی، بیژن افشار، عباس توفیقی، هانی صالحی، پانتهآ کیقبادی، نگار جعفری، مجتبی واشیان، دلسا کریم زاده، احسان سعادتی، دانیال کریمی و حسین شمس رضوی در آن حضور دارند و در روزهای آینده نیز بازیگران دیگری به مجموعه اضافه خواهند شد.
فیلمنامه «رقص روی شیشه» براساس طرحی از ابوالفضل کاهانی و به قلم طلا معتضدی نوشته شده است که فضایی عاشقانه و اجتماعی دارد.
مهرداد ضیایی به «حکایت های کمال» پیوست
سازندگان «حکایتهای کمال» به تهیه کنندگی محسن شایانفر و کارگردانی قدرت اله صلح میرزایی با گذشت بیش از سه ماه همچنان در شهرک سینمایی مشغول تصویربرداری هستند.
به تازگی مهرداد ضیایی به گروه بازیگران سریال «حکایتهای کمال» پیوسته است.
فردین خلعتبری نیز اخیرا کار ساخت موسیقی «حکایتهای کمال» را آغاز کرد.
سریال «حکایتهای کمال» در ۳۱ قسمت توسط سیما فیلم تهیه می شود. فاز نخست این سریال برای ۳۱قسمت نگاشته شده و قسمتهای دیگر برای فاز دوم در نظرگرفته شده است.
قصه این سریال درسال ۱۳۴۰ اتفاق می افتد. تاکنون بیش از ۴۰ درصد از سریال جلوی دوربین رفته است.
محمود پاک نیت، شهره لرستانی، حمید ابراهیمی، نگارعابدی، شهرام عبدلی، فلورنظری، علی مسلمی، کاظم هژیرآزاد، سیروس میمنت، اکبرسنگی، آرش نوذری، داریوش سلیمی، سعید پیردوست، امیر نوری، عباس محبوب، بیتا خردمند، حسین چنگی، فریده دریامج، تقی زنجانی، حمید صفایی و شهربانو موسوی، به همراه هنرمندان خردسال محمدرضا شیرخانلو، امیرحسین کافتری، همراز اکبری و محمدحسین بلوکات و جمعی از بازیگران سینما و تئاتر در این سریال بازی دارند.
«حکایت های کمال» اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته محمد میرکیانی و قهرمان داستان یک نوجوان به نام کمال است.
آخرین اخبار، رویدادها و حواشی روز سینما، تلویزیون، بازیگران و هنرمندان ایران را در صفحهی اخبار منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران میتوانید دنبال کنید.
نهادینه شدن ناهنجاری های اجتماعی از محدودیت های اجتماعی شکل گرفته میشود ، پس به جای اینکه هنجار هارو بخواید نهادینه کنید ، تنفس رو آزاد کنید و انتخاب رو به عهده خود مردم بگذارید ...
سال 97 پایان همیشگی رضا عطاران است !
عطاران تمام شد !
همون سالی که یک کار ضعیف میکنه در کنارش هم یک کاری میکنه که مردم راضی بشن.
مثلا سال 94 فیلم ضعیف گینس رو داشت ولی با نهنگ عنبر جبران اش کرد.
همین امسال هم این اتفاق برای هزارپا و خانوم یایا افتاد که مردم از تماشای اولی راضی بودن و از تماشای دومی ناراضی.
عطاران به خاطر عرضه زیاد خودش و زیاد دیده شدنش، مخاطبین رو از خودش زده و خسته کرده ! طنزهاش و کاراش تکراری شده و دیگه چیزی برای عرضه نداره !
همه دوسشون دارن ! همه باهاشون خاطره دارن و به صورت شخصی خیلی قوی هستن !
ولی عده کثیری دیگه فیلم هاشونو نمیبینن و عده کثیری هم اتفاقا میبینن فیلم هاشونو ! اینو واسه این گفتم که میگی هنوز شاید واسه کسی جذابیت داشته باشه !
جذایبت که خواهند داشت، ولی میشن مثل هشتگ و وای آمپول و ... همچین آثاری که از لحاظ مهره، مهرهای دوست داشتنی دارند ولی خود اثر ...
استارت این قضیه از خانم یایا خورده !