به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
با شروع اکران فیلمهای سینمایی در نوروز 94، رقابت نزدیکی میان فروش برخی از فیلم ها اتفاق افتاده است در سالهای اخیر میتوان گفت برای اولین بار است که در نهمین روز از فرودین ماه سال 1395 فیلم سینمایی «پنجاه کیلو آلبالو» موفق شد به فروش میلیاردی دست یابد و بعد از گذشت 12 روز از سال نو فیلم های اجتماعی و جدی که در اکران نوروزی جای گرفتند نیز توانستند به فروش میلیاردی دست یابند.
این روزها سالن های سینماها رونق بسیار خوبی را شاهد هستند با توجه به این مهم که قیمت بلیت سینماها در ایام نوروز با حداکثر قیمت بلیت تعیین شده از سوی سازمان سینمایی به مخاطبان ارایه می شود اما مخاطبان یک بار دیگر نشان دادند که اگر فیلمی با سلیقه و خواست آن ها تطابق داشته باشد می تواند مخاطب را به سالن سینما بکشاند. برخی معتقدند تنها فیلم های کمدی این روزها با فروش و اقبال مخاطب مواجه است اما وقتی توجه مخاطبان را به فیلم های اجتماعی با موضوع انقلاب (بادیگارد) را شاهد هستیم به این نکته مهم دست می یابیم فیلم اگر دغدغه درستی از بچه های انقلاب و مسایل پیرامون آن داشته باشد مورد توجه مخاطب قرار می گیرد. فروش مناسب فیلم «بادیگارد» و سانس های فوق العاده این فیلم که تا 3 بامداد ادامه دارد گواه این مدعا است.
فروش خوب سینماها را سالن داران تایید می کنند و تعدادی دلیل فروش خوب سینماها را کم شدن برنامه های مفرح و جذاب رسانه ملی دانستند و عده ای نیز سرمای هوا و سفرهای کم نوروزی را دلیل اقبال خوب مخاطب از سالن های سینما دانستند. این در شرایطی است که برخی کارشناسان معتقدند فروش خوب فیلم های سینمایی به دلیل چیدمان درست فیلم ها در اکران نوروزی و اکران فیلم های اول و دوم برگزیده از نگاه تماشاگران (بادیگاردو ابد و یک روز) در اکران نوورزی هستند.
فروش3 برابری سینما ایران
امیرقطبی مدیرسالن سینما ایران درباره اقبال مخاطب از فیلم های نوروزی گفت: امسال رونق خوبی در سینماها شاهد هستیم. اگر به صورت آماری بخواهم اقبال مخاطبان را توضیح دهم باید به این مهم اشاره کنم ظرف ده سال اخیر فروش روزانه سینما ایران در ایام نوورز بین 7 تا 10 میلیون تومان بوده است اما در ایام نوروز امسال شاهد فروش فیلم در این سالن سینما بالای 30 میلیون تومان بودیم . حضور مخاطبان را تا پاسی از شب (1:30 بامداد) ادامه داشته است.
وی درباره فروش فیلم های نوروزی در سینما شکوفه نیز گفت: سینما شکوفه هم همین روند را داشته است فیلم های نوروزی در سالهای گذشته 5 یا 6 میلیون تومان روزانه می فروختند اما امسال با فروش روزانه 23 تا 24 میلیون تومان روزانه شاهد هستیم.
معرفی سینما سروش با فیلم های نوروزی
علی عاشوری مدیر سینما سروش از اقبال مخاطبان از فیلم های اکران نوروزی ابراز رضایت کرد و گفت: در ماه های آخر سال گذشته (1394) بیراه نیست اگر بگویم که فروش فیلم ها برای سالن سینما سروش هیچ صرفه ای نداشت و در حد صفر بود و چند ماه گذشته حقوق کارکنان سینما را از جیب پرداخت کردیم . اما از ابتدای سال جدید فروش فیلمها بسیار خوب بود.
وی ادامه داد: ما در سالن سروش سه فیلم پنجاه کیلو آلبالو، ابد و یک روزو من سالوادور نیستم را به نمایش گذاشتم که به طور متوسط شبی 10 میلیون تومان فروش داریم. و تا پاسی از شب میزبان علاقمندان سینما هستیم. فیلم های نوروزی موجب معرفی سالن سینما سروش به مخاطبان شد.
عاشوری تاکید کرد: هوای سرد و جاده های شلوغ باعث شده است که تهران نسبت به سالهای گذشته کمترخلوت شود و همین امرباعث فروش فوق العاده فیلم ها تا 3 بامداد است.
علیرضا سعیدی پور مدیر پردیس سینما آزادی اقبال مخاطبان از سالن های سینما را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در اکران نوورزی امسال فروش فوق العاده خوب فیلمها را نه تنها در سینما آزادی بلکه در پردیس های دیگر و سالن های سینما هم شاهد بودیم .
وی درباره فروش فیلم ها در سالن آزادی گفت: اقبال مخاطبان به قدری است که آخرین سانس سینما آزادی ساعت 3:30 دقیقه بامداد است و تا 5:30 سالن سینما باز است و مخاطبان برای صرف صبحانه به منازلشان مراجعت می کنند جالب است که در تمام سانس ها سالن مملو از جمعیت است.
سعیدی پور ادامه داد: آمار و ارقام فروش سالن سینما آزادی حاکی از فروش تقریبا دو برابری سینما آزادی در ایام نوروز امسال است . ما در یک روز فروش 95 میلیون تومانی را تجربه کردیم که در ایام نوروز سابقه نداشته است در سال های گذشته بالاترین آمار فروش یک روز فیلمها در سینما آزادی نزدیک به 50 میلیون تومان بود که امسال تقریبا دو برابر شده است. و این نشان از این مهم دارد که مخاطب اگر فیلم خوب و نزدیک به سلیقه اش را در سینما ببیند حتما از سالن ها استقبال می کند و فیلم را در سالن سینما دنبال می کند.