حواشی برگزار نشدن جشن خانه سینما همچنان ادامه دارد روزنامه جوان اینگونه به این جشن واکنش نشان داد:روغن ریخته ای که نذر امامزاده می شود
روزنامه جوان درباره علت واقعی برگزار نشدن جشن خانه سینما نوشت: «نگاهی عمیق تر به مسائل و حواشی پیش آمده برای هزینه های مراسم سال گذشته خانه سینما، این فرضیه را تقویت می کند که مدیران خانه سینما امسال چاره ای جز برگزاری یک مراسم ساده و بدون تشریفات و هزینه های اضافی ندارند. در واقع میزان رقم های خرج شده برای مراسم سال گذشته و هزینه هایی که صورت گرفته باعث شده تا سازمان بازرسی کل کشور به طور جدی به این ماجرا ورود کند. آن چه از مجموع هزینه های خانه سینما در سال ۹۶ به دست آمده، رقمی حدود ۸۵۰ میلیون تومان برای نوزدهمین دوره جشن سینما هزینه شده است. با توجه به این که این جشن، شهریور ماه گذشته و طی یک شب برگزار شد، جای سؤال است که این هزینه هنگفت صرف چه مسائلی شده است؟ طبق جدول هزینه های این مجموعه، همچنین اعلام شده که خانه سینما حدود ۱۷۵ میلیون تومان برای جشن کتاب سینما هزینه کرده است. با توجه به این که این مراسم هم طی یک شب و در ابعادی بسیار محدود برگزار شد، هزینه ثبت شده برای آن نامتعارف به نظر می رسد! جای سؤال است که خانه سینما چنین هزینه های هنگفتی را چگونه برای یک جشنی که آن هم غالبا با صندلی های خالی برگزار شده، صرف کرده است. این همان ابهاماتی است که پای سازمان بازرسی کشور را هم به آن باز نموده تا در مورد ریزکرد هزینه های مراسم سال گذشته پاسخ روشنی به آن داده شود. به هرحال آن گونه که از شواهد امر پیداست، با توجه به مسائل پیش آمده و سوالات فراوان درباره هزینه های هنگفت جشن سال گذشته خانه سینما، متولیان این جشن، امسال تصمیم گرفتند مراسمی بدون هرگونه تشریفات و تجملات برگزار کنند تا شاید کمی از حاشیه های ایجاد شده را بکاهند. تصمیمی که البته آن را به اوضاع وخیم اقتصادی مردم ارتباط دادند و اصطلاحا روغن ریخته را نذر امامزاده کردند!»
داستان بیلبوردهای اهدایی به بهاره افشاری همچنان در روزنامهها به بحث مهمی بدل شده است. روزنامه خراسان دراینباره نوشت:شهرداری از کار فرهنگی حمایت کند اما ...
این که شهرداری در کنار سینما قرار بگیرد و حمایت از فرهنگ و کار فرهنگی را وظیفه خودش بداند، اتفاق خوبی است و نباید آن را خارج از دایره مسئولیت های شهرداری دانست، اما درباره ماجرای
بهاره افشاری، چند نکته قابل بررسی است:
قطعا باید شهرداری ها از کارهای فرهنگی حمایت کنند. البته این حمایت باید دارای ساختار مشخصی باشد تا از تمام کارهای فرهنگی حمایت شود نه این که فرصت برای بذل و بخشش های سلیقه ای برای بعضی آثار و افراد فراهم شود.
درباره اختصاص بیلبوردهای تبلیغاتی به مستند «سریک» این کج سلیقگی اتفاق افتاده است که شهرداری، تولد تهیه کننده و کارگردان این اثر را بهانه این حمایت قرار داده است، در صورتی که معاون شهردار می توانست به عناوین مختلف و با اهدافی مانند حمایت از اسب ایرانی، مستند «سریک» را حمایت کند تا این تبلیغ بیشتر به یک ضد تبلیغ تبدیل نشود.
با توجه به حواشی، انصراف بهاره افشاری از پذیرفتن بیلبوردهای تبلیغاتی، واکنش خوب و به موقعی بود. اما این اقدام نباید مانند پاک کردن صورت مسئله باشد و اصل قضیه یعنی حمایتی که باید از سوی شهرداری اتفاق بیفتد، فراموش شود. بهتر است این سازمان طبق روند و ساختار معینی، در مورد بسیاری از کارهای فرهنگی، چه تئاتر، چه مستند و چه فیلم های سینمایی احساس مسئولیت کند.
روزنامه وطن امروز با تیتر
«کمدیها صدر جدول را رها نمیکنند» به بررسی فروش فیلمها در هفتهای که گذشت پرداخت:
سینماداران کشور در هفتهای که گذشت با فروش فیلمهای کمدی سود سرشاری از آن خود کردند. فیلمهای سینمای ایران در هفتهای که گذشت فروش نسبتاً خوبی را شاهد بودند و مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کردند؛ فروش نسبتاً خوبی که سهم فیلمهای سینمایی «هزارپا»، «تگزاس» و «دشمن زن» از دیگر فیلمها بیشتر بود و این فیلمها توانستند سود سرشاری به دست آورند. پیشبینی میشود در این هفته به علت نمایش بازیهای ردهبندی و فینال جامجهانی در سینماهای کشور، فروش فیلمهای سینمای ایران کمی افت داشته باشد. براین اساس، تاکنون فیلم سینمایی«تگزاس» ۱۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، «هزارپا» ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان، «عصبانی نیستم» ۳ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان، «چهارراه استانبول» ۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان و «دشمن زن» یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، «دلم میخواد» یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، «دارکوب» ۷۶۰ میلیون تومان، «به وقت خماری» ۵۱۰ میلیون تومان فروش کردهاند.
روزنامه صبح نو نیز یادداشتی کوتاه از تجلیل از عوامل«ماه عسل» نوشت:
عوامل برنامه تلویزیونی «ماه عسل» بهعنوان پربینندهترین برنامه تلویزیونی در ماه مبارک رمضان تجلیل شدند.
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسمی با حضور آقایان رضا پورحسین، قائم مقام معاونت سیما، علیفروغی، مدیر شبکه سه، ناصر کریمان، مدیر گروه اجتماعی شبکه سه از احسان علیخانی مجری برنامه «ماه عسل» و سایر عوامل این برنامه تلویزیونی تجلیل کرد. برنامه تلویزیونی «ماه عسل» در ماه مبارک رمضان با کسب ۵/۵۵ درصد پربینندهترین برنامه تلویزیونی تلویزیون شد. بخشهایی از این برنامه به اجرای تیتراژ ماهعسل توسط آقای بهنام بانی اختصاص داشت.
آخرین اخبار، رویدادها و حواشی روز سینما، تلویزیون، بازیگران و هنرمندان ایران را در صفحهی اخبار منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران میتوانید دنبال کنید.
ولی خداکنه این یکی خوب باشه
بنده خدا در توانش ساتتن فیلم نیست بیچاره!!!!
قطعا از روی جوانی این حرف رو میزنی :)