به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
به گزارش منظوم؛ مرجع سینما و تلویزیون ایران، برخی از مهمترین و خواندنی ترین گزارش ها و تحلیل های مطبوعات کشور درباره سینما و تلویزیون در روزهای گذشته را در ادامه بخوانید.
روزنامه شهروند درباره ماجرای دستمزدهای میلیاردی بازیگران فیلم کمال تبریزی نوشت:
«ظاهرا فیلم جنجالی و پرهزینه کمال تبریزی گامبهگام دارد به پایان راه نزدیک میشود و همین روزهاست که باید انتظار رونمایی از این فیلم را داشته باشیم. فیلمی که به واسطه ترکیب پرستارهاش در تمام ماههای اخیر حاشیهساز بوده و آن را پربازیگرترین فیلم سینمای ایران نامیدهاند، از همان روزهای آغازین فیلمبرداری با شایعات فراوانی درباره هزینهها و بودجه نجومی مواجه بوده و رسانهها در این مورد تیترهای زیادی منتشر کردهاند. که بیشترشان حکایت از هزینههای نجومی بیست میلیاردی این فیلم دارد.
مروری حتی گذرا به تیترهای چاپشده درباره این فیلم میتواند به تنهایی فضای پرحاشیه و پرتشویش پیرامون این جدیدترین کمدی کمال تبریزی را روشن کند... خلاصه؛ شنیدههای موثق خبرنگاران حاکی از آن بود که سرمایهگذار جوان فیلم تازه کمال تبریزی که به گفته سازندگانش پربازیگرترین فیلم تاریخ سینمای ایران است، قریب به ۲۰میلیارد تومان بودجه برای ساخت این فیلم درنظر گرفته! بودجهای عجیب و غیرمنتظره که بخش اعظمش صرف همین پر بازیگرترینبودن پروژه شده است...
حاشیه جدید در شام آخر
اتفاق مهم آخرین روزهای فیلمبرداری این فیلم اما پاسخ روابط عمومی «ما همه با هم هستیم» درباره شایعات مربوط به بودجه این فیلم بود. جوابیهای که تمام «شایعاتی از رقمهای چند ١٠میلیاردی که برای تولید این اثر منتشرشده» را تکذیب کرده و ادعا کرده بود که «با ارقام دروغین اعلامشده، تقریبا سه بار میتوان «ما همه با هم هستیم» را از اول ساخت و اکران کرد.» جو منفیای که این جوابیه موجب شد، شگفتانگیز است. ادعای روابط عمومی فیلم یعنی که هزینه این فیلم حدود ٥ تا ٦میلیارد بوده؛ که با نگاهی گذرا به فهرست عوامل و بازیگران این فیلم اثبات بیپایهبودن این ادعا حتی نیاز به تلاش نیز ندارد!به گزارش روابط عمومی «ما همه با هم هستیم»؛ این فیلم رکورددار حضور تعداد بازیگران سرشناس در کنار یکدیگر است و مهران مدیری، محمدرضا گلزار، لیلا حاتمی، مهناز افشار، ویشکا آسایش، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، جواد عزتی، سروش صحت، حسن معجونی و مهران غفوریان به همراه حدود ٢٠ بازیگر دیگر در این فیلم حضور دارند. با دستمزدهای فیلمنامهنویس، کارگردان، فیلمبرداران، تدوینگران، گریمور، مدیر تولید، صدابردار، صداگذار و هزینههای صحنه، لوکیشن، ابزار و ادوات فیلمبرداری و هزینههای روزمره و دهها و دهها هزینه ریزودرشت دیگر کاری نداریم و سعی میکنیم بنا را بگذاریم روی بازیگران این فیلم...
بازیگران چقدر گرفتهاند؟
در آخرین آمار مربوط به دستمزدهای بازیگران که در همین روزنامه شهروند به چاپ رسیده، مهران مدیری و محمدرضا گلزار هر دو با ٤٠٠میلیون صدرنشین جدول دریافتی بازیگران هستند. این رقم را خود مدیری روی آنتن لو داده و درباره گلزار نیز همزمان شایعه دستمزد یکمیلیاردی برای سریال عاشقانه نیز در میان بوده است. در جدول زنان بازیگر نیز لیلا حاتمی و مهناز افشار که هر دو در این فیلم حضور دارند، گرانترین بازیگران هستند. لیلا حاتمی ٣٣٠میلیون و مهناز افشار نیز ٢٥٠میلیون تومان در آخرین فیلمهایشان گرفتهاند.گفته میشود در آخرین پروژههای تولیدشده، ویشکا آسایش ٢٥٠میلیون گرفته و هانیه توسلی ١٥٠ میلیون؛ درباره پژمان جمشیدی و مانی حقیقی نیز در فیلم خوب بد جلف صحبت از ارقامی ٢٥٠ تا ٣٠٠ میلیونی به گوش میرسد. جواد عزتی بعد از موفقیتهای آینه بغل و اکسیدان قطعا کمتر از ٣٠٠ نمیگیرد و به یقین مهران غفوریان را نیز با پیشنهادی کمتر از ٢٠٠میلیون نمیتوان پشت میز قرارداد کشاند. درباره سروش صحت، حسن معجونی و البته ٢٠ و چند بازیگر دیگر که آنها خود نیز در تلویزیون نامی دارند و هوادارانی نیز؛ میگذریم و اشارهای به جزییات نمیکنیم...
یک پرسش تکراری
بر اساس قواعد اکران، هفتههای نمایش، ظرفیت سالنها، قیمت بلیت و نوع و درصد تقسیم درآمدهای فیلم؛ چنین فیلمی برای اینکه تنها و تنها هزینههای خود را بازگرداند، فروش بیش از ۶۰میلیارد تومانی در گیشه لازم دارد. درواقع در شرایطی که پرفروشترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران حول ٢٠میلیارد فروختهاند؛ سرمایهگذاری بیش از ٧میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در سینمای ایران قطعا به ضرر منتهی میشود و با هیچ معیار عقلی پذیرفتنی نیست. اما این فیلمها همچنان ساخته میشوند و سرمایهگذارانشان هم به فعالیت ادامه داده و ورشکست نمیشوند؟ چگونه؟»
داستان کمپین جدید سلبریتیها به کجا رسید؟
سایت برترینها نوشت:
طی روزهای اخیر علی کریمی کمپینی به راه انداخته که حتما آوازهاش را شنیده اید؛ تحریم کالاهای گران از خودرو تا طلا. برخی کریمی را قهرمان دانستند و برخی این کمپین را پوپولیستی تفسیر کردند، در مورد آنها که قهرمانش میدانند قبلتر نوشتهایم و این بار منتقدان کریمی سوژهی این ستون هستند.
استدلال مخالفان کریمی این است که چنین کمپینی شکست میخورد، چون روحیه مردم در چنین رفتارهایی منسجم نیست و آنها در مقابل چنین تصمیماتی چند پاره عمل میکنند، پس اصلا کمپین تشکیل دادن در ایران منطقی نیست. این دسته معتقدند با توجه به جنس مخاطبان کریمی، تحریم و یا عدم تحریم آنها تاثیر خاصی بر بازار خودرو و طلا ندارد، چون مشارکت طبقه متوسط (که همان جامعه مخاطبان علی کریمی است) در این بازارها محدود به مصرف شخصی است و ورود و خروج آنها به بازار مقطعی و سود جویانه نیست. استدلالی که منطقی است، اما جامعیت ندارد، چون جایگاه علی کریمی را فراتر از آن چه که باید توقع میکند. چنین نقدی شاید به یک جامعه شناس، اقتصاد دان و یا یک تئوریسین و سیاستمدار وارد باشد، اما از یک سلبریتی ورزشی؟ هرگز. یک سلبرتی ورزشی در حد نهایت رفتارهای اجتماعی اش میتواند حواس جامعه را به سمت و سویی خاص ببرد. کاری که کریمی با همان ادبیات ساده اش در آن تبحر دارد.
یک بار دیگر کاری که کریمی کرد را مرور کنید؛ تیم ملی مراکش را بُرده و همه خوشحالند، تلویزیون تمام وقت و تا جایی که میشود از این پیروزی بهره برداری میکند و در و دیوار و رسانهها همهی حواس را به سمت جام جهانی برده اند، ناگهان علی کریمی یک ضد موج میزند. او میداند مشکلات معیشتی و تورم افسار گسیخته بُرندهترین تیغ است، پس با همین سلاح و با استفاده از محبوبیتی که دارد وارد کارزار میشود، متنی ساده را به اشتراک میگذارد و از کلید واژههایی مینویسد که باید؛ دلالها و دزدها و.. طبیعتا خیلی سریع هم جواب میگیرد، چون از ما طبقه متوسط کسی نیست که تیغ اینها(دلال ها) به تنش نخورده باشد.
او به تنهایی بُرندهتر از صدا و سیما و هر رسانه دیگری مردم را به جایی میبرد که تا قبل از سوت پایان بازی با مراکش بوده اند. نگرانی فردا، اوضاع نابسامان اقتصادی، برجام از دست رفته، ترامپ و تهدیدهایش. بعد این هر چه اتفاق افتاده، به کریمی مربوط نیست. او یک سلبریتی است و سلبریتی صرفا نخ ماجرا را میدهد و این که این نخ به کدام گره میرسد و چگونه باید بازش کرد؟ کار همان جامعه شناس، اقتصاد دادن و البته سیاستمدار است.
علی کریمی این بار فراتر از دفعات پیش، به موقعترین بوده و چقدر بهنگام رفتار کرد. او حرکتی خلاف جهت ریتم غالب جامعه انجام داد و حتما خودش میداند که این کمپین قرار نبوده و نیست که به جایی برسد و همین قدر که اندازه دو روز مردم تحت تاثیر القائات رسانهای نباشند، همین اندازه هم کافیست. ساده لوحانه است که اگر گمان کنیم این کمپین قرار بوده به جایی بیش از این یک هفته تصرف رسانهها برسد، بحبوحه جام جهانی برای برخیها فرصتی بود که از خواب عمومی استفاده کنند، کریمی آن فرصت را از آن برخی گرفت، چه چیزی بیشتر از این؟
روزنامه کیهان نوشت:
برنامه «2018» با اجرا و تهیهکنندگی عادل فردوسیپور، علاوهبر پخش زنده مسابقات این دوره از جام جهانی و تحلیل آنها، بخش دیگری هم دارد.
یکی از این بخشها به معرفی کشورهای حاضر در جام جهانی میپردازد. در این بخش، به بهانه رقابت تیمهای هر کشوری، گزارشی از تاریخ سیاسی و اجتماعی آن کشور ارائه میشود. اما نکته قابل تأمل، سانسور و تحریف بسیاری از واقعیتهای مهم تاریخی درباره این کشورهاست و گویی برنامه «2018» درحال تبلیغ این کشورهاست. بهطور مثال فردوسیپور در معرفی کشورهای انگلیس و فرانسه، هیچ اشارهای به مهمترین بخشهای تاریخ معاصر این کشورها، یعنی استعمار و بردهداری و جنایات گسترده آنها در کشورهای تحت سلطهشان نکرد. این درحالی است که این برنامه فرصت بسیار مناسبی برای بیان بسیاری از واقعیتها به مخاطب انبوه این برنامه است.
همچنین حجم بسیار زیاد دعوت از بینندگان این برنامه برای شرکت در مسابقه و قرعهکشی با دادن وعده جوایز چندین میلیونی در این برنامه، برخلاف رسالت صداوسیما در جهت ترویج اقتصاد مقاومتی و دوری از اشرافیگری است. طوری که گاهی فضای برنامه به مراسم بلیت بختآزمایی شباهت مییابد.
آخرین اخبار، رویدادها و حواشی روز سینما، تلویزیون، بازیگران و هنرمندان ایران را در صفحهی اخبار منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران میتوانید دنبال کنید.