به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
روز گذشته در گزارشی به بررسی برترین ترانههای فیلمهای سینمایی به انتخاب منظوم پرداختیم. در بخش نظرات، بسیاری از شما موافق یا مخالف ترانههای پیشنهادی منظوم بودید و بعضی دیگر نیز آهنگهایی را پیشنهاد دادید. در ادامه به معرفی و بررسی برترین ترانههای فیلمهای سینمایی از نظر برترین کاربر منظوم به لحاظ امتیاز (یونس) میپردازیم.
دومین ساخته برادران جلیلوند علاوه بر آن که توانست جایزه مهم کارگردانی از جشنواره فجر را برای وحید جلیلوند به ارمغان بیاورد، در جشنواره ونیز هم خوش درخشید و نوید محمدزاده یکی از مهمترین جوایز بینالمللی تاریخ بازیگری ایران را دریافت کرد. آهنگ تیتراژ فیلم با صدای روزبه بمانی و آهنگسازی احسان نیزن توانست حال و هوای دیگری به این فیلم بدهد.
۹. لاتاری
محمدحسین مهدویان در حالی «لاتاری» سومین ساخته خود را به جشنواره فجر سی وششم فرستاد که در دو جشنواره قبل از آن سیمرغهای بهترین فیلم را توانسته بود، کسب نماید. اما لاتاری مورد بی مهری داوران جشنواره قرار گرفت. روزبه بمانی ترانه «کجا باید برم» را برای این فیلم خواند که با استقبال بسیار علاقمندان به وی مواجه شد.
۸. زیر سقف دودی
ورود سینا سرلک به دنیای موسیقی پاپ را میتوان با فیلم «زیر سقف دودی» پوران درخشنده دانست. خوانندهای که تا قبل از این فیلم به عنوان یک سنتیخوان شناخته میشد اما حضور موفق او در این اثر باعث شد که در ادامه بازهم آثار پاپ از او بشنویم و در سریالهایی همچون شهرزاد نیز بههمراه محسن چاوووشی قطعههایی را اجرا کرد.
۷. نفس
«نفس» دومین کار بلند نرگس آبیار بهشمار میآید. فیلمی که به اسکار نیز معرفی شد اما نتوانست به جمع ۵ فیلم برتر راه یابد. مهدی یراحی نیز موزیک ویدیویی به نام «نفس» را برای این فیلم اجرا کرد که در زمان خود استقبال بسیاری از آن شد.
۶. دارکوب
صدای محمد معتمدی در سینما همواره یادآور فیلمهای خوب است. بعد از اجرای موفق موفق معتمدی در «سیانور»، بازهم بهروز شعیبی به دنبال معتمدی رفت تا صدای او «دارکوب» را دیدنیتر کند. «دارکوب» فیلمی با درونمایه اجتماعی است که هماکنون روی پرده سینماهای کشور است.
۵. لامپ ۱۰۰
بعد از تجربه بسیار موفق «سنتوری»، محسن چاووشی حاضر به همکاری با هیچ فیلمی نشده بود تا آن که پس از ۸ سال برای فیلم «لامپ ۱۰۰» خواند. حسین صفا که بیشتر از ۵۱ ترانه او توسط محسن چاوشی خوانده شده است ترانه «بید بی مجنون» را برای لامپ ۱۰۰ نوشته و چاوشی هم آن را خوانده است
۴. بارکد
خبر اجرای «یاس» برای فیلم «بارکد» از همان وقتی که اعلام شد مثل بمب ترکاند. البته این انتخاب مصطفی کیایی آن قدرها بی دردسر نبود و برای توزیع و پخش فیلم با مشکلاتی مواجه شد. بهرام رادان که خود از عوامل اصلی آوردن یاس در این فیلم بود واکنشهای جالبی در صفحه اینستاگرامی خود داشت: «تاریخ تکرار میشود: حدود ۱۰ سال پیش جناب مهرجویی تماس گرفتند و گفتند: "دارند جلوی اکران سنتوری را میگیرند." بیشتر ایرادشان روی صدای محسن چاوشی بود...»
۳. خط ویژه
تیتراژ آغازین و هم تیتراژ پایانی خط ویژه هر دو از جمله ترانههای موفق سینمایی به شمار میآیند. سینا حجازی برای تیتراژ ابتدایی فیلم سینمایی «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی خواند و رضا یزدانی نیز تیتراژ پایانی این فیلم را با نام «چکه نور» برای این فیلم اجرا کرد.
شاید آن قدر که مهدی یراحی برای «بیست و یک روز بعد» انرژی گذاشت، هیچ خوانندهای تاکنون این کار را نکرده باشد. او در اکران افتتاحیه فیلم حاضر شد و بعد از در بسیاری از اکرانهای مردمی حضور یافت. موزیک ویدئوی اختصاصی «بیست و یک روز بعد» با صدای مهدی یراحی توانست در روزهای اندکی بازدید فراوانی را شبکههای اجتماعی خلق کند.
۱. رگ خواب
تجربه بسیار موفق «آرایش غلیظ»، حمید نعمتالله را بر آن داشت تا باز همایون شجریان برای تیتراژ فیلمش استفاده کند. شجریان نیز با کمک سهراب پورناظری قطعه بینظیری را برای این فیلم بهاجرا گذاشتند.
کوچه های شهر پر ولگرده
به نظرم رگ خواب و بارکد و دارکوب تو این لیست از همه بهترن