به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم ماجرای نیمروز ، نمادی از دانایی در تکنیک و آگاهی در انتخاب قصه و نوع روایت است.
*فرم:
سنگ زیر بنای ماجرای نیمروز از حیث تکنیک ، همان تکنیک و تصویر مجموعه ی روزهای پایانی زمستان و فیلم ایستاده در غبار است، ولی مهدویان و گروهش، روی همان ریل قبلی، در حال جلو رفتن و اکتشاف ظرفیت های جدید تصویری هستند .
تصویر فیلم، بسیار روان و خودمانی است و به راحتی بیننده را شریک در دیدن می کند .
تکان ها و نوع نگاه دوربین، حسی فردی به بیننده القا می کند،
گویی تماشاگر، خودش تنها و از منظری امن و راحت در حال تماشای فیلم است .
بازی های روان و بی سکته بازیگران، نشان از دقت در بازی گردانی و هماهنگی خوب بین گروه بازیگران و گروه تولید دارد .
مکان های باز سازی شده فیلم، خیلی خوب حس واقعی بودن را به بیننده القا می کنند .
*محتوی:
انقلاب اسلامی، سینمای ورشکسته و بی جان دهه 50 ایران را زندگی ایی دوباره بخشید .
انقلاب دین خود را به سینما ادا کرد، اما بی تعارف باید گفت، که سینمای ایران، هنوز دین خود را به مفاهیم، معارف و آرمان های انقلاب ملت ایران، ادا نکرده است .
فیلم ماجرای نیمروز را می توان نمونه ایی از ادای دین سینما به انقلاب دانست .
نیمروز می تواند چه در حوزه روایت انقلاب، چه در فرم و تکنیک الگوی خوبی، برای قبیله سینمای ایران باشد .
مهدویان و گروهش، خوب از عهده این روایت بر آمدند.
فیلم ماجرای نیمروز ، به مثابه روایتگری صادق، خوش ذوق و بی قرض، قصه ایی آمیخته به مرگ و زندگی، تعقیب و ترور ، تردید و یقین، آرمان و ایدئولوژی را، از سال های دور دهه 60 ، برای نسل امروز و بر پرده جشنواره 35 روایت می کند .
مهرداد صدیقیان در فیلم ماجرای نیمروز
قصه ایی که پیر ها و دیروزی ها با آن تجدید خاطره ای عمیق می کنند و برای جوان ها و امروزی ها، پرده ایی جدید و جذاب از گذشته ایران و انقلاب را به نمایش می گذارد .
ماجرای نیمروز ، نشان داد که مردم خیلی خوب، قصه اصل، روایت درست و تکنیک خوب را می فهمند.
ماجرای نیمروز نشان داد که اگر فیلمی قصه گو و خوش ساخت باشد، ولو در خصوص موضوعی که اختلاف نظر در خصوص آن بسیار است می تواند (من) های گسسته مردم را به یک (من جمعی ) ملی تبدیل کند و رای مثبت را از ملت بگیرد . این فیلم، قصه ی جمعی ملت ایران را در حوزه ترور های دهه 60، از منظری ظریف و با تکنیکی پویا روایت می کند.
ماجرای نیمروز، نشان داد که، قصه و تکنیک درست، دقیقا همان چیزی است که سینمای ایران در روایت تاریخ ملی ملت ایران از آن بی بهره است.
به امید سینمایی مردمی .
شما چقدر با این مطلب موافق هستید؟ نظر شما درباره این مطلب و اثر چیست؟ نظر خود را در پایین همین صفحه بنویسید. [منظوم تنها ناشر نقدها است و این به معنای تایید دیدگاه منتقدان نیست.]
شما نیز میتوانید نقدها و یادداشتهای خود درباره آثار سینما و تلویزیون را با نام خودتان در منظوم (معتبرترین مرجع نقد سینما و تلویزیون ایران) منتشر کنید. هماکنون مطالب خود را به آدرس ایمیل Admin@Manzoom.ir برای ما ارسال کنید.
نقد، یادداشت، تحلیل، بررسی و معرفی منتقدین از فیلمهای سینمایی، سریالها و برنامههای تلویزیونی ایرانی را در صفحه نقد فیلم سایت منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران بخوانید.