به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
در اولین بخش از نقد فیلم آشوب ،به بررسی سوابق و کارهای خالق این اثر میپردازیم.کاظم راست گفتار در سال ۱۳۴۲ در شیراز به دنیا آمد.او مدرک کارشناسی سینما خود را از دانشکده سینما تئاتر و در دانشگاه هنرکسب کرد و سپس مدرک کارشناسی ارشد خود را در ضمینه پژوهش هنر از دانشگاه هنر بدست آورد. وی فعالیت خود را با ساخت فیلم های مستند و تبلیغاتی آغاز کرد و در سال ۱۳۸۱ نخستین فیلم بلند خود را با نام عروس خوش قدم نوشته و کارگردانی کرد. دیگر آثار این هنرمند در مقام کارگردانی شامل: آشوب (۱۳۹۴), چک (۱۳۹۰) ,زنان ونوسی، مردان مریخی(۱۳۸۹) ,پسر تهرونی (۱۳۸۷) و نقاب (۱۳۸۳) است.راست گفتار سابقه نویسندگی,طراحی صحنه و تهیه کنندگی را نبز در کارنامه خود دارد.
یکتا ناصر و کوروش تهامی در فیلم آشوب
در این بخش از نقد فیلم آشوب به بررسی داستان و فیلمنامه آن میپردازیم.ساخته جدید کاظم راست گفتار را میتوان حرکتی خوب در راستای افزایش نشاط جامعه دانست و قطعاً نمیتوان آن را یک فیلم کمدی خوب توصیف کرد.نوع شوخی های اسفاده شده در فیلم بسیار سطحی و بیش پا افتاده اند، به طوری که تنها برای سرگرم سازی مخاطب به وجود آمده اند و فاقد هرگونه مضمون و نکته خاصی هستند.
لیلا اوتادی در فیلم آشوب
نکته هایی که در پشت هر طنز پنهان است باعث جذابیت و ایجاد تفکر میشود و نه کمدی های بی محتوا و بی فایده که امروزه در سینماها شاهد هستیم. فیلم آشوب گرچه ممکن است بتواند در غیبت فیلم های خوب کمدی و در مقایسه با فیلم های متوسط طنز دیگر در گیشه خوب عمل کند ولی این به معنای بهتر و یا بالاتر بودن ساختار هنری و محتوایی آن از فیلم متوسط میلیاردی خوب، بد، جلف و حتی فیلم گشت ۲ نیست!
آشا محرابی در فیلم آشوب
وجود ترانه های قدیمی و نستالژیک اگرچه برای مخاطبان قدیمی و نسل جدید جذاب و سرگرم کننده است، اما نمیتوان انتظار داشت که بتواند بار تمام فیلم را به دوش بکشد. پرداخت شخصیت ها در آشوب ایرانی ضعیف است و میشد با کمی خلاقیت بیشتر این مشکل را حل کرد. داستان فیلم آشوب بر خلاف فیلمنامهی آن یک داستان نو و خلاق درباره اولین فارغ التحصیل ادبیات دانشگاه تهران است؛ فارغ التحصیلی که از پیش پرده خوانی در لاله زار شروع میکند اما رفته رفته اوج میگیرد و موقعیتهای متفاوتی را تجربه می کند.
داریوش فرهنگ در فیلم آشوب
در ابن بخش از نقد فیلم آشوب ،به بررسی نحوه و کیفیت بازی هنرمندان این فیلم میپردازیم. در پوسنرهای این فیلم به این موضوع پرداخته شده است که این اثر پرستارهترین فیلم سینمای ایران است. اگر این مسئله را در نظر بگیریم به این نتیجه میرسیم که باید شاهد اثری بسیار بهتر از این باشیم. کوروش تهامی توانسته در این فیلم بازی خوب و در بعضی موارد متفاوت از خود نشان دهد. اما سایر بازیگران این فیلم نتوانستند در حد نام خود ظاهر شوند.
کوروش تهامی در فیلم آشوب
در بخش آخر نقد فیلم آشوب ،خلاصهای از آن را بررسی میکنیم. روی هم رفته فیلم جدید کاظم راست گفتار را میتوان فیلمی با آوازهای هندی، درامهای ضعیف ایرانی و کمدی کلاسیک آمریکایی دانست که میتواند در نبود فیلمهای فاخر و کمدیهای قوی، مخاطب تشنه به طنز را صرفاً ساعتی سرگرم کند و سپس از خاطرهها پاک شود و به بایگانی ذهنها بپیوندد.
شما چقدر با این مطلب موافق هستید؟ نظر شما درباره این مطلب و اثر چیست؟ نظر خود را در پایین همین صفحه بنویسید. [منظوم تنها ناشر نقدها است و این به معنای تایید دیدگاه منتقدان نیست.]
شما نیز میتوانید نقدها و یادداشتهای خود درباره آثار سینما و تلویزیون را با نام خودتان در منظوم (معتبرترین مرجع نقد سینما و تلویزیون ایران) منتشر کنید. هماکنون مطالب خود را به آدرس ایمیل Admin@Manzoom.ir برای ما ارسال کنید.
نقد، یادداشت، تحلیل، بررسی و معرفی منتقدین از فیلمهای سینمایی، سریالها و برنامههای تلویزیونی ایرانی را در صفحه نقد فیلم سایت منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران بخوانید