به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
ایدئولوژی و جریان حاکم بر فیلم تازه ابراهیم حاتمی کیا، ممکن است سلیقه خیلی از پیروان سینمای او نباشد، اما این قصه برای فیلمسازی که اعتقاد پشت عملش هست، یک فیلم شخصی است با ایدئولوژی منطبق بر روحیات فیلمساز در دوره کنونی، ابراهیم حاتمی کیا همیشه فرزند زمانه خودش بوده است و حرف هایش را با توجه به اتفاق های دنیای پیرامونش با زبان سینما زده است.
فیلم سینمایی به وقت شام به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا
به وقت شام در بیان روایتش سر بلند است و جدا از مضمون، فیلمِ ساختار و تکنیک است، در بدترین لحظه ها و سخت ترین سکانس هایی که شاید تحمل اش برای مخاطب سخت باشد، بازهم ردپای کارگردانی او را می بینیم و میزانسن ها از جنس حاتمی کیا است، قاب بندی های مهدی جعفری، فیلمبردار وسواس و با فکر در این فیلم با توجه به شرایط سخت فیلمبرداری در یک اقلیم دیگر و فضاهای محدود و بسته، در خدمت روایت است و بیرون نمی زند، شاید جدی ترین قاب بندی ها در این سبک از فیلمسازی را در این فیلم دیده باشیم.
به وقت شام فیلم صدابرداری و صداگذاری است، شاید در میان کلیت فیلم و حواشی پیرامون اش، صداگذاری علی علویان را نشنویم، اما درست و اصولی است.
هادی حجازی فر حضورش به اندازه است و حاج یونس این قصه، با کمال و موسی فیلم های مهدویان فرق می کند، بابک حمیدیان کاری نمی کند و فقط حضور دارد، مهمترین بازی برای بازیگران عراقی و لبنانی است که طبق جهان ذهنی حاتمی کیا با او همراه می شوند.
به وقت شام حدیث نفس کارگردان است دو دوره پس از داعش است، شاید سوژه اش دغدغه منور الفکرها نباشد، اما فیلم خوش ساختی برای پروپاگاندا کردن سیاست های نظام در منطقه است.
شما چقدر با این مطلب موافق هستید؟ نظر شما درباره این مطلب و اثر چیست؟ نظر خود را در پایین همین صفحه بنویسید. [منظوم تنها ناشر نقدها است و این به معنای تایید دیدگاه منتقدان نیست.]
شما نیز میتوانید نقدها و یادداشتهای خود درباره آثار سینما و تلویزیون را با نام خودتان در منظوم (معتبرترین مرجع نقد سینما و تلویزیون ایران) منتشر کنید. هماکنون مطالب خود را به آدرس ایمیل Admin@Manzoom.ir برای ما ارسال کنید.
نقد، یادداشت، تحلیل، بررسی و معرفی منتقدین از فیلمهای سینمایی، سریالها و برنامههای تلویزیونی ایرانی را در صفحه نقد فیلم سایت منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران بخوانید.