به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم یک خرده پیرنگ با مولفهای کنش و واکنش درونی است که واکنشهای بیرونی را کنترل میکند ،که در پیشبرد داستان بر اساس فرمولهای رایج در ساختار مینیمال نتوانسته مسیر صحیحی را انتخاب کند .
ساره بیات در فیلم سینمایی اتاق تاریک به کارگردانی سید روحالله حجازی
یک زوج که از لحاظ سنی همخوانی ندارند و شروع کننده تعلیق در ذهن مخاطب ،چرایی این اختلاف سن است ، اما این داستان فیلم نیست ! موضوع این است که پدر و مادر خانواده پی می برند یک نفر از کودکشان سوء استفاده جنسی کرده است، اینجاست که برای مخاطب یک اتفاق جالب رخ میدهد "چه موضوع جالبی" ، سو استفاده جنسی از کودکان نویسنده چگونه این داستان را به سرانجام خواهد رساند؟، اما در تکاپوی کارآگاهی پدر و مادر برای یافتن فرد متجاوز با عبور از مظنونها مانند کارگر افغان ، نگهبان ، پسری که دائما در محل پرسه میزند، دختر هنرمند بدکاره همسایه و پسر برادر مادر خانواده داستان در جایی به پایان میرسد که بدترین پایانی که میتوان برایش متصور شد را نویسنده خلق کرده است،یعنی جایی که میفهمیم که هیج تجاوزی صورت نگرفته است بلکه به علت یک رفتار تربیتی اشتباه، یک سوءظن اشتباه از اطلاعات ناقصی که فرزند خانواده در اختیار پدر و مادر قرار داده شکل گرفته است .
ساعد سهیلی در فیلم سینمایی اتاق تاریک به کارگردانی سید روحالله حجازی
پس از پایان فیلم و بازگشت به وقایع فیلم با یک داستان چند پاره مواجهیم که انگار نویسنده در هر بند بدنبال بیان پیام خاص میگردد .
اینگونه ارزان نویسی که ویروس این سالهای سینمای ما شده است در جای جای آثار این فیلم کاملا مشهود است.
اتلاف زمان در پیشبرد داستان برای اینکه یک فیلم با فرمت زمانی فیلم سینمایی را ببینیم باعث شده است ،یک ریتم کند بی دلیل را تجربه کنیم.
امیررضا رنجبران در فیلم سینمایی اتاق تاریک به کارگردانی سید روحالله حجازی
شخصیتها بدون تعریف چارچوب مشخصی تعریف شده اند ، شروعی برای آنها متصور نیست که بخواهیم قوس شخصیت را دلیل نوسانهای رفتاری آنها در فیلم ببینیم.
اتاق تاریک در کل بیشتر یک بیانیه تربیتی است که در کل المانهای استدلالی خود آسیب اجتماعی دیگری را هدف قرار داده اما در نهایت نتیجه گیری دیگری میکند. و پر از سوالهای بی پاسخ است .
شما چقدر با این مطلب موافق هستید؟ نظر شما درباره این مطلب و اثر چیست؟ نظر خود را در پایین همین صفحه بنویسید. [منظوم تنها ناشر نقدها است و این به معنای تایید دیدگاه منتقدان نیست.]
شما نیز میتوانید نقدها و یادداشتهای خود درباره آثار سینما و تلویزیون را با نام خودتان در منظوم (معتبرترین مرجع نقد سینما و تلویزیون ایران) منتشر کنید. هماکنون مطالب خود را به آدرس ایمیل Admin@Manzoom.ir برای ما ارسال کنید.
نقد، یادداشت، تحلیل، بررسی و معرفی منتقدین از فیلمهای سینمایی، سریالها و برنامههای تلویزیونی ایرانی را در صفحه نقد فیلم سایت منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران بخوانید.