به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
یکی از ویژگیهای مشترک دورههای مختلف جشنوارۀ فیلم فجر معرفی چهرههای جدید به سینمای کشور است. چنانکه از هر دوره میتوان نامهایی را گزینش کرد که به عنوان فیلماولیهای جشنواره، شگفتیساز دورۀ خود بودهاند. بیگمان سعید روستایی، با چند سر و گردن بلندتر و با قیاسی نابحق، یکی از آنهاست.
«ابد و یک روز»فیلمی دربارۀ اعتیاد است؛ دربارۀ خانوادهای آسیبدیده که متأثر از معضلات فرهنگی و اجتماعی و اشتباهات درونی خود، در وضعیت مطلوبی به سر نمیبرد.«ابد و یک روز»دربارۀ یک حال بد است؛ مرثیهای شگفت با طنینی مدهوشکننده برای مردمانی که شاید برخی از ما با دوردور کردنهایمان در جردن و ونک، حضورشان را در نزدیکیهایمان، همین چند خیابان پایینتر، از یاد بردهایم. این فیلم روایتی بیفیلتر و بدون نگاه از بالا به پایین است، بیشعار و تکلف و بیروشنفکرمآبی، که بیننده را از اینهمه شفافیت به شگفت وامیدارد.
«ابد و یک روز»یک روایت تام و تمام ناتورالیستی است. با قدرتی غریب و باورنکردنی در پرداخت هرآنچه قصد روایت از آن را دارد. با طراحی مینیتاتوری همۀ جزئیات. از تهسیگارهای لای دیوار تا بند زیرپوش بیرونآمده؛ از گلچین شاد تا هزار تومنی تاشده... با شخصیتپردازیهای دقیقی که از هر آنکه در جلوی لنز دورن قرار گرفته، صرف نظر نکرده است. فیلمی پرنقش که تک تک نقشهایش را با وسواس و حوصله طراحی کرده است. یک کلیت ساختارمند و منسجم که همۀ اجزای آن با یکدیگر پیوندی ناگسستنی دارند.«ابد و یک روز»یک سمفونی است، همنوایی سازهای مختلف. این فیلم مجموعهای است از بازیها و نقشآفرینیهایی که هرکدام به تنهایی خود یک اتفاقاند.
«ابد و یک روز»تلخ است، اما آزاردهنده خیر و دردآور است اما از پایدرآورنده نه! این فیلم در عین حال غمگین است اما یأسآور خیر و خندهدار است اما غلفتآور نه. بیننده را میخنداند تا ناگهان در اثنای خندههایش با تلنگری محزون به خود آورد و غمگین میکند تا ناگهان با متلکی خندهدار چرتش را بپراند.ترکیبی است از احساسهای مختلف که به رغم سهمگینیشان، آوار نمیشوند. این فیلم روایت خانوادهای بحرانزده است که هنوز کودکی زخمخورده اما هوشمند و امیدوار در میان آن در زندگی میکند. روایت خواهری است که هنوز برای بازگشتن و درآغوش کشیدن این کودک، نفس دارد.«ابد و یک روز»بیگمان یکی از مهمترین اتفاقات جشنوارۀ سی و دوم است و خبررسان ظهور فیلمسازی که چشمها را نباید از او برداشت.