به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
در میان همه ی تلخی ها و قتل ها و خیانت های این روزهای کاخ جشنواره، فصل نرگس میتوانست بهانه ای باشد برای زدودن بوی گنداب هنری و استشمام رایحه ی لذت بخش گلهای نرگسی. فیلمی اجتماعی با موضوعی عمیقا انسانی و با نیت ادای دین به عسل بدیعی و اهدا کنندگان اعضاء بدن که روایت کننده روابط صمیمی بین انسانهاست. نگار آذربایجانی با نگارش این فیلمنامه و کارگردانی آن می توانست یکی از امید بخش ترین فیلمهای امسال جشنواره را رقم بزند؛ اما نپختگی و فقر تکنیکی او، نتوانست فصل نرگس را بالاتر از فیلمی متوسط و کم رونق قرار دهد.
امیر آقایی در فیلم فصل نرگس
فصل نرگس به غایت یک تله فیلم خوب و یک فیلم سینمایی متوسط است. شخصیتها در حد قاب تلویزیون پرداخته می شوند و تناسبی با پرده ی نقره فام عریض سینما ندارند. نه بازی فوق العاده ای، نه تدوین هنرمندانه ای، نه طراحی لباس قابل توجهی و نه فیلم برداری خیره کننده ای. همه چیز در حد متوسط است. فصل نرگس سعی کرده با بهره گیری از 3 خرده داستان و ارتباط آنها به یکدیگر، قصه ای معنا دار خلق کند تا هم پیام خود را رسانده باشد و هم بیننده را تا پایان فیلم بکشاند. سه داستان که قرار است در انتهای فیلم به یکدیگر گره بخورند و واضح است که نقطه ی اتصال این سه چیست! چه ارتباطی میان آنها برقرار است و چه پیامی باید از آن گرفت.
ریما رامینفر در فیلم فصل نرگس
فصل نرگس در میان همه ی عصبیت های این روزهای جشنواره، با ایجاد شرایط کمیک که بیشتر ماحصل نقش آفرینی امیر آقایی و بازی پایتخت وار ریما رامین فر، خنده را بر لبان تماشاگران می نشاند تا با فضای شاد و دلی خوش سالن سینما را ترک کنند؛ هرچند که نابلدی های کارگردان و روابط سطحی میان کاراکترها باعث می شود حرص بخوریم و سری به تاسف تکان دهیم که چقدر این فیلم می توانست بهتر باشد. برخی از قسمتهای فیلم شامل روابط علی ناقصی است که مخاطب را به خنده وا می دارد.
پژمان بازغی در فیلم فصل نرگس
تعلیقی که قرار است کل فیلم بر آن بنا شود، در انتهای داستان به خوبی پرداخته نشده و بازی نگرفتن از بازیگران هم مزید بر علت است تا نتوانیم آن را به خوبی هضم کنیم. اما هدف و موضوع فیلم آنچنان والا و انسانی است که فصل نرگس را قابل تحمل تر از آنچه هست، میکند. نگار آذربایجانی برای به تصویر کشیدن 48ساعت از زندگی افراد مرتبط با پیوند اعضا، عمده ی تصویرهای خود را در ماشین گرفته و کمتر از لوکیشنهای مختلف استفاده کرده است. تیکه هایی به هنرمندان و فرهنگ عاشق لایک و افشای اسرار خصوصی مان انداخته تا در میان انبوه خستگی و نا امیدی های این روزها، لنگه کفشی در بیابان سینما باشد.
شما چقدر با این مطلب موافق هستید؟ نظر شما درباره این مطلب و اثر چیست؟ نظر خود را در پایین همین صفحه بنویسید. [منظوم تنها ناشر نقدها است و این به معنای تایید دیدگاه منتقدان نیست.]
شما نیز میتوانید نقدها و یادداشتهای خود درباره آثار سینما و تلویزیون را با نام خودتان در منظوم (معتبرترین مرجع نقد سینما و تلویزیون ایران) منتشر کنید. هماکنون مطالب خود را به آدرس ایمیل Admin@Manzoom.ir برای ما ارسال کنید.
نقد، یادداشت، تحلیل، بررسی و معرفی منتقدین از فیلمهای سینمایی، سریالها و برنامههای تلویزیونی ایرانی را در صفحه نقد فیلم سایت منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران بخوانید.