به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
این که چرا یک چنین موقعیتی، در میان تمامی اتفاقاتی که در این مملکت میافتد، اینقدر برای سینماگران جذاب است که دومین برداشتشان را از آن میسازند؛ مسئله ما نیست. اینکه حتی رنگ مردهی مایل به سیاه و سفید تصویر هم شبیه «خشم و هیاهو» است را نیز کار نداریم؛ اما اینکه دو سوم از یک فیلم ایرانی تمرکز داشته باشد بر خصوصیترین قسمتهای روابط عاشقانه، اتاق خواب و «شیداییِ» ضلع سوم یک مثلث عشقی، با پرداختی عاری از هرگونه حیا؛ تنها نشان دهنده استفاده از المانی محرّک و غیرحرفهای برای موفقیت گیشهای است. خصوصا که فیلم، بیپردگی خود را در تبلیغات یک برند خودرو، شرکت هواپیمایی و پاساژ! مکررا نمایش میدهد، پس دور از ذهن نیست اگر بگوییم به نمایش رابطه زوجهای داستانش (دامون و ترانه و دامون و تیارا) نیز چنین نگاهی دارد. البته که برای جشنواره ها نیز رسالت خود را در یک سوم پایانی فیلم به بهترین شکل انجام داده و روی فیلمهایی چون «سنگسار ثریا» را سفید میکند.
میترا حجار در فیلم یادم تو را فراموش
درحالیکه مخاطب نمیداند باید با تیارا همذات پنداری کند یا چه حسی نسبت به صحنه داشته باشد، لحن فیلم عوض شده و وحشت قصاص در پرداختی مفصل و با جزئیات، مملو از نشانههای مذهبی نمایش داده میشود. این معادله را در «لانتوری» نیز دیده بودیم، که عمل مجرمانه را در چند ثانیه و یا مثل این فیلم در لفافه نمایش میدهند، اما قصاصِ عمل را با جزئیاتی کامل و تکان دهنده... «یادم تو را فراموش» بیش از همه ما را به یاد فیلمهای کنار شانه تخم مرغِ در سوپرمارکتها میاندازد، ففط کمی بیحیا تر است و البته کلیشههای ضد قصاص چندین سال پیش را نیز تکرار کرده...
شما نیز میتوانید نقدها و یادداشتهای خود درباره آثار سینما و تلویزیون را با نام خودتان در منظوم (معتبرترین مرجع نقد سینما و تلویزیون ایران) منتشر کنید. هماکنون مطالب خود را به آدرس ایمیل Admin@Manzoom.ir برای ما ارسال کنید.
نقد، یادداشت، تحلیل، بررسی و معرفی منتقدین از فیلمهای سینمایی، سریالها و برنامههای تلویزیونی ایرانی را در صفحه نقد فیلم سایت منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران بخوانید. [منظوم تنها ناشر نقدها است و این به معنای تایید دیدگاه منتقدان نیست.]