به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
صبح روز گذشته، همزمان با انتشار اولین قسمت از فصل دوم سریال شهرزاد از تازهترین اثر محسن چاوشی در قالب تیتراژ این سریال رونمایی شد. قطعهای با نام « ای دریغا » با شعری از حسین صفا، آهنگسازی محسن چاوشی و تنظیم شهاب اکبری. استقبال از این قطعه _ مانند اکثر قطعات انتشار یافته از این خواننده _ در همان ساعات ابتدایی چشمگیر بود و خیلی زود صفحات کاربران شبکههای اجتماعی را در قالب پستهای متعدد درنوردید. با این حال بازخوردها نسبت به این اثر کاملا یکسان نیست و میتوان انتقاداتی را نیز در میان تحسینها و تشویقها مشاهده کرد.
ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد 2
انتقاداتی که در وهله ی اول سینا سرلک را نشانه میگیرند، خواننده ی توانایی که چندی است همخوان ثابت آثار محسن چاوشی شده و شاید همین همکاریهای مداوم و پشت هم عامل اصلی نارضایتی چاوشیستها باشد!
مدل آواز سرلک در « ای دریغا » همخوانی او در « فندک تبدار » را تداعی میکند و این شکل تکرار، همان عاملیست که توی ذوق مخاطب محسن چاوشی میزند. همکاری این دو اگر در « کجایی » دیده شد و به دل نشست دلیلی جز تازه بودن آن نداشت. کجایی، برای اولین بار، در سطحی وسیع توجه مخاطب موسیقی سنتی را به حوزه ی پاپ و بالعکس جلب کرد. حالا اما صرف یک همکاری مشترک نمیتوان شکلگیری چنین اتفاقی را انتظار داشت. بدیهی است محسن چاوشی برای رسیدن دوباره به فرمول سورپرایزی نظیر کجایی به مؤلفههای تازهتری نیاز دارد. در ادامه، نقدی که به سرلک وارد میشود را میتوان متوجه شهاب اکبری هم دانست. تنظیمهای او مدتیست خالی از اتفاقاند و آن فراز و فرود لازم را ندارند. نقطه ی عطفی که کار او را در یک اثر، به خصوص کند در « ای دریغا » دیده نمیشود و همین ضعفی است که علیرغم تلاش ستودنی خواننده و بازیهای دلنواز لحن و حنجره ی او به چشم میآید.
امیر جعفری در سریال شهرزاد 2
فضای کلی دو قطعه ی اخیر نشان میدهد که محسن چاوشی بیش از هر چیز درگیر همسو شدن با متن سریال و فضای آن است.
این تلاش اما میتواند به محدود شدن او در چهارچوب سریال و داستان کاراکترهای آن منجر شود. کجایی اگر آن اتفاقات را رقم زد دلیلش دردی برآمده از جان چاوشی و ارجاعات فرامتنی آن بود که کار را از پوسته ی عاشقانهاش بسیار فراتر میبرد و جدا از خط سریال، داستان خودش را میگفت که زبان حال « همه » بود، از شهرزاد و فرهاد گرفته تا آدمهای کوچه و خیابان. محسن چاوشی نباید در قید و بند وسواسهای بی مورد و بیش از حد قرار بگیرد. تنها کافی است دم خودش را ببیند و باور داشته باشد که آنچه در قلب او میگذرد همان جریانی است که میتواند بار دیگر شریان جامعه را لبریز کند. تکرار موفقیت کجایی برای او سادهتر از هر کاری است.
شما چقدر با این مطلب موافق هستید؟ نظر شما درباره این مطلب و اثر چیست؟ نظر خود را در پایین همین صفحه بنویسید. [منظوم تنها ناشر نقدها است و این به معنای تایید دیدگاه منتقدان نیست.]
شما نیز میتوانید نقدها و یادداشتهای خود درباره آثار سینما و تلویزیون را با نام خودتان در منظوم (معتبرترین مرجع نقد سینما و تلویزیون ایران) منتشر کنید. هماکنون مطالب خود را به آدرس ایمیل Admin@Manzoom.ir برای ما ارسال کنید.
نقد، یادداشت، تحلیل، بررسی و معرفی منتقدین از فیلمهای سینمایی، سریالها و برنامههای تلویزیونی ایرانی را در صفحه نقد فیلم سایت منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران بخوانید.