به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم سوفی و دیوانه بیشتر به نمایشنامه رادیویی می ماند، تا یک اثر سینمایی، هرچه را باید ببینی ، مثل قصه شب رادیو میشنوی.
به راحتی می توانی چشمت را در تاریکی سینما، بر هم بگذاری و همه فیلم را بشنوی،بی آنکه هیچ قسمت از داستان را از دست بدهی .
اما داستان فیلم، روایت یک روز، دختری قصه گو و مردی عصبی است . دختری که قرار است با گریم لایت خود نقش فرشته را بازی کند و مرد عصبی (امیر جعفری ) را از آتش کینه نجات بدهد.
از همان ابتدا به راحتی، شبح دروغی مصلحتی، آشکار از پشت صحبت های امیر و سوفی، به عینه سر و دم نشان می دهد ، و کارگردان قرار است با افشا کردن همین دروغ ها، در پایان بندی فیلم ، تماشاگر، را غافلگیر کند ، که البته این اتفاق نمی افتد..
امیر جعفری و بهآفرید غفاریان در فیلم سوفی و دیوانه
فیلم روایت سه مرد و یک دختر است،
مردی دروغ گو ( امیر )که اول غیرتی و بی حوصله است و از همان ابتدا مشخص است که قرار است در پایان عاشق سوفی بشود .
مردی پیر (پدر زیبا، دوست سوفی)که می خواهد با دارویی که به سفارش زیبا و توسط سوفی خریده شده، خودش را از شر زندگی و خانه سالمندان خلاص کند، که البته با یک حرکت سوپرمنانه ی امیر (به حمام بردن و تمیز کردن زیر پای او ) نظرش بر می گردد و به زندگی، امید وار شده از خودکشی منصرف می شود،
و مرد فضانورد خیالی(فرانک) که شوهر دروغین سوفی است، که از همان ابتدا خیالی بودنش را فریاد می زند .
و دختری(سوفی) که قرار است با قصه های شهرزادگونه اش،فرشته آسا امیر و پیر مرد و .... را از نا امیدی نجات بدهد.
شخصیت سوفی، ملقمه ایی است از #شهرزاد قصه گو و سوفی (دنیای سوفی ) و دختر بچه فیلم #لئون ، که مهدی کرم پور خیلی بی سلیقه آنها را با هم قاطی کرده است.
لوکیشن های قدیمی و نوستالوژیک فیلم ، و قهوه خوردن کنار خیابان و..... بی اختیار بیننده را به یاد . فیلم های شبهه روشنفکری بنیادفرح پهلوی و کافه بازی های دهه 40 می اندازد .
بازی های تصنعی و نپخته،نشان از بزن درویی گروه تولید فیلم دارد.
امیر جعفری در فیلم سوفی و دیوانه
در پایان هم دروغ امیر و سوفی خیلی بدون تعلیق و هیجان عیان می شود و بیننده را به امان خود رها می کند .
سوفی به زندان زنان باز می گردد و امیر از پشت تلفن به گریه همسرش که او را برای شرکت نکردن در مراسم اولین سالگرد پسرش سرزنش می کند، گوش می دهد .
و یک روز الکی خوش سوفی و امیر به پایان میرسد.
کرم پور عزیز باید بداند که دیگر مثل دهه 70 (ه.ش)تماشاگر محکوم به پول دادن و فیلم بد دیدن نیست . جهان،جهان تصویر است و بیننده امروز تعلیق ، کشش و هیجان را هم خوب می فهمدو از فیلمی که برای دیدن آن پول داده، مطالبه جذابیت و تاثیر را دارد.
پس باید فیلم خوب ساخت.
شما چقدر با این مطلب موافق هستید؟ نظر شما درباره این مطلب و اثر چیست؟ نظر خود را در پایین همین صفحه بنویسید. [منظوم تنها ناشر نقدها است و این به معنای تایید دیدگاه منتقدان نیست.]
شما نیز میتوانید نقدها و یادداشتهای خود درباره آثار سینما و تلویزیون را با نام خودتان در منظوم (معتبرترین مرجع نقد سینما و تلویزیون ایران) منتشر کنید. هماکنون مطالب خود را به آدرس ایمیل Admin@Manzoom.ir برای ما ارسال کنید.
نقد، یادداشت، تحلیل، بررسی و معرفی منتقدین از فیلمهای سینمایی، سریالها و برنامههای تلویزیونی ایرانی را در صفحه نقد فیلم سایت منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران بخوانید.