به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
شخصیت ((نسرین)) با بازی خوب((پانته آ بهرام )) بهترین نقطه قوت ((بیگانه)) است که دربین شخصیت های ایستا همراه با پیشرفت فیلم به پیش می رود و لایه به لایه بازمی شود.او زنی کلاش (استفاده ازسشوار،قرض کردن پول برای کادوی نوزاد ازآن قرض هایی که هیچگاه ادا نمی شود) کلاهبردار (بالا کشیدن سهم الارث) فریبکار(دلربایی از شاگرد نقاشش و داوود و...) ودروغگو است.با دقت بیشتر میتوان روحیات دیگرش را نیز شناخت .مثلا آنجاکه ازمادرش دفاع می کند و به ((سپیده)) میگوید:(( اما تو باید مامان را میخشیدی)) درواقع در کار تبرئه خود است .مادرش آینه ای است ازشخصیت هوسباز نسرین که ظاهرا مرد های بسیاری را درزندگی داشته است.
مهناز افشار و پانته آ بهرام در فیلم بیگانه
منطق فیلمنامه نیز درست است وحوادثِ پشت سر هم علت ومعلول یکدیگرند.مثلا سخت گیری((امیر)) ازآمدن نسرین ویا به دنبال سهم الارث رفتن به خاطربی کارشدن اوست .یا فاش شدن رازنسرین به علت پیگیری سهم الارث است .البته فیلم نقص هایی هم دارد که آن را به رده متوسط ها کشانده است. بازی خشک وبیروح ((مهناز افشار))، عاشق شدن غیر عادی داود، سکانس پایانی فانتزی فیلم که با کلیت آن در تضاد است و سایه قطار که ازتیتراژ تاپایان روی سر مخاطب است .ای کاش کارگردان مخاطبانش رااندکی باهوشتر می دانست و به اشاره ای اکتفا میکرد .با اینهمه بیگانه از فیلمهایی است که ارزش یک بار تماشا را دارد.
شما چقدر با این مطلب موافق هستید؟ نظر شما درباره این مطلب و اثر چیست؟ نظر خود را در پایین همین صفحه بنویسید. [منظوم تنها ناشر نقدها است و این به معنای تایید دیدگاه منتقدان نیست.]
شما نیز میتوانید نقدها و یادداشتهای خود درباره آثار سینما و تلویزیون را با نام خودتان در منظوم (معتبرترین مرجع نقد سینما و تلویزیون ایران) منتشر کنید. هماکنون مطالب خود را به آدرس ایمیل Admin@Manzoom.ir برای ما ارسال کنید.
نقد، یادداشت، تحلیل، بررسی و معرفی منتقدین از فیلمهای سینمایی، سریالها و برنامههای تلویزیونی ایرانی را در صفحه نقد فیلم سایت منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران بخوانید