محمدرضا وحیدزاده : «متولد 65»، به دور از ادا و اطوارهای شبهروشنفکرانه، یک فیلم قصهگوست که البته با کمی سختگیری میتوان از منطق قصهگوییاش نیز ایرادهایی گرفت.
17 بهمن 1394
فیلم «متولد 65»، ساختۀ مجید توکلی فیلمی است که خود را بیشتر به سینمای گیشه نزدیک کرده است. فیلمی است دربارۀ یک زوج جوان که از روی تفنن تصمیم میگیرند به نمایشگاههای اتوموبیل و آژانسهای مسکن بروند و با تظاهر به خرید ماشینهای گرانقیمت و اجارۀ خانههای لوکس، خوش بگذرانند که از قضا در یکی از همین بازدیدها درگیر یک سوءتفاهم و گرفتار مشکل میشوند. فیلم منطقی ضعیف و روایتی عامهپسندانه دارد و به نوعی پاسخی است به رؤیاپردازیهای کودکانۀ آدمبزرگها؛ بازی بیسرانجامی با احساس هوسناک ثروتمند بودن. همچنین «متولد 65»، به دور از ادا و اطوارهای شبهروشنفکرانه، یک فیلم قصهگوست که البته با کمی سختگیری میتوان از منطق قصهگوییاش نیز ایرادهایی گرفت. «متولد 65» داستان جاهطلبیهای مردمانی است که در جهانی کوچک زندگی زندگی میکنند. جهانی به کوچکی آسمانخراشهای شمال پایتخت و ماشینهای آخرینمدل.
داستان دختر و پسر جوانی را روایت میکند که با رویای پولدار شدن، خود را در شخصیتهای مختلف اجتماعی جا میزنند و از این طریق میخواهند به خواستههای خود برسند. آنها به طور اتفاقی به عنوان خریدار به ساختمانی مراجعه میکنند، ولی در ادامه با حقایقی رو به رو میشوند که...