به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
حقیقتی که «پرویز» جستجو میکند، تبدیل به یک معما شده که بخشی از پاسخ آن در داستان و بخشی دیگر در کارگردانی فیلم پنهان است. در واقع کارگردان سعی کرده با مبهمگویی از یک موضوع خانوادگی یک فیلم جنایی در آورد. این مبهمگویی برای تماشاچی نمایان نمیشود. کارگردان با ریتم تندی که برای روایت انتخاب کرده است، فرصت تامل را از بیننده میگیرد و او را به رگبار اتفاقات میبندد. این ریتم تند و موسیقی مخاطب را بدون خستگی تا انتها دنبال خود میکشد. البته بعضی موارد موسیقی با محتوا ارتباطی پیدا نمیکند اما همواره مانع افتادن روایت میشود.
فیلمساز به خوبی از طریق تکنیک تدوین، تشویش و خشونت نهفته در وجود پرویز را به بیننده منتقل میکند و طبیعتا در محل مناسب دلخوشی او را نیز به تصویر میکشد. شادیهای کوتاهی که از بودن با فرزندانش عاید او میشود. اما همین ریتم، روکشی شفاف روی شخصیتهای فیلم کشیده که باعث میشود نتوان بیش از یک حد آستانه با آنها احساس قرابت کرد و ارتباط برقرار نمود.
امیرعلی دانایی و نادر فلاح در فیلم انزوا
فیلمساز سعی کرده با تکهپرانی حول موضوعات مختلف به موضوع غنا ببخشد. اما در تکنیک خود غوطهور مانده و از آن سرخوش است. غروری که در سکانس ماقبل پایان، از قهرمان فیلمش نیز میخواهد که با نگاهش آن را تمجید کند. بله فیلمساز خود را خدای فیلم میخواند و به نوعی یادآور میشود که تمام اینها فقط یک قصه بوده است. قصهای ساده که با شور و حرارت تعریف کرده است.
شما نیز میتوانید نقدها و یادداشتهای خود درباره آثار سینما و تلویزیون را با نام خودتان در منظوم (معتبرترین مرجع نقد سینما و تلویزیون ایران) منتشر کنید. هماکنون مطالب خود را به آدرس ایمیل Admin@Manzoom.ir برای ما ارسال کنید.
نقد، یادداشت، تحلیل، بررسی و معرفی منتقدین از فیلمهای سینمایی، سریالها و برنامههای تلویزیونی ایرانی را در صفحه نقد فیلم سایت منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران بخوانید. [منظوم تنها ناشر نقدها است و این به معنای تایید دیدگاه منتقدان نیست.]