به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
حضور برخی فیلمها در جشنواره فیلم فجر، ماهیت و اصالت هیات انتخاب را با پرسشی بزرگ همراه میکند که از مهمترین نمونههای آن میتوان به فیلم«برداشت دوم از قضیه اول»اشاره کرد که حتی فاقد اجرای اصول اولیه فیلمسازی است و برخی نماهای آن اشتباه گرفته شده است!
فیلمی که در سطح تصاویر آماتور خانوادگی قابل قیاس است و اگر بتوان بر آن عنوان فیلم گذاشت، درباره دور همی چند جوان برای ساخت فیلم بوده که در نهایت مشخص میشود خود آنها بازیگر فیلمی دیگر هستند. فیلم در فیلمی که ظاهرا میخواهد پرسشمدار از مرز و دایره حقیقت بر صحنه نمایش باشد اما به دلیل نبود هرگونه فیلمنامه و اجرایی سطحی هیچگونه رغبتی برای تماشا باقی نمیگذارد و از سویی بیمایگی فیلم موجب دور شدن شوق نوشتن نزد منتقد خواهد شد.
نکته تاسفبرانگیز دیگر برای هیات انتخاب و متولیان جشنواره فیلم فجر، گنجاندن هر فیلم جدا مانده از بخشهای مختلف جشنواره در بخش«هنر و تجربه»بوده که ماهیت این بخش را دچار شکافی عمیق کرده است، این در حالی است از عنوان این بخش برمیآید که فیلمهای اکران شده در آن باید در فرم و زبان روایت دارای نشانههایی متفاوت از شکل مرسوم فیلمسازی باشند و قالبی فرمگرایانه و اندیشهای تجربهورزانه را به اجرا درآورند و نمیتوان هر جنس بنجل و ساخته نابالغی چون«برداشت دوم از قضیه اول»را بدون وجود هرگونه مختصات هنر و تجربه بودن در آن قرار داد. فیلمی که بخش اعظمی از آن به شکل پلان سکانس اجرا شده و تئاتری بودن میزانسنها و شکل ارائهاش یادآور فیلم«قاعده تصادف»ساخته بهنام بهزادی است.
همچنین فیلمساز در نامگذاری و تم در نظر گرفته شده برای اثرش، گوشه چشمی به فیلم اکران نشده عباس کیارستمی با نام«قضیه شکل اول، شکل دوم»دارد و در پی آن بوده برداشتی از مفهوم پنهانکاری در جامعه را نمایان کند اما قضیه مهم این است که اصلا مسالهای در فیلم جان نگرفته که قابلیت رونمایی هم داشته باشد!