به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
حمید نعمت الله را در سینما بیشتر با بوتیک، بی پولی، آرایش غلیظ و رگ خواب می شناسند. سبک و دغدغه های خاص خودش را دارد که باعث می شود روزی بی پولی را می سازد و روز دیگر آرایش غلیظ را. اما همکاری او در فیلم های مختلف با هادی مقدم دوست که در تلویزیون در وضعیت سفید خودش را نشان داد و با سر به مهر ادامه پیدا کرد و به رگ خواب رسید یک همکاری خاص است. انگار نعمت الله هر زمان که از مقدم دوست میخواهد که بنویسد یا همچون سر به مهر میخواهد کمکش کند، می گوید «همان همیشگی!» شاید به همین دلیل است که بین سر به مهر، رگ خواب و شعله ور شباهت های بسیاری می بینیم!
امین حیایی در فیلم سینماییشعلهور
شروع داستان هر سه فیلم حکایت فردی تنهاست که از طرف اطرافیانش طرد شده و یا فاصله گرفته است. خلقیات بدی دارد و سعی اش بر آن است که با آن کنار بیاید اما شرایط و محیط نمی گذارد.
مقدم دوست در سر به مهر، خجالت از انجام کار درست را با بازی لیلا حاتمی به نمایش گذاشت که حضور در موقعیت های مختلف باعث میشد تا به سختی کارهای خوبش را انجام دهد. حاتمی دختری تنها در تهران بود که علایق خاصی دارد و خودش قصه را با وبلاگ نویسی روایت می کند. او هویت واقعی خودش را در پشت نوشته های وبلاگی اش پنهان کرده که در فضای واقعی از آن هویت فرار میکند؛ او شجاعت این که بگوید کار درستی انجام میدهد را ندارد و این راز سر به مهر باقی می ماند.
مقدم دوست و نعمت الله در «رگ خواب» در مذمت اعتماد بدون تفکر و بر پایه احساس بر می آیند. در این فیلم نیز لیلا حاتمی همچنان دختری تنها و بی کس که به تازگی از همسرش طلاق گرفته است. او با پسری آشنا شده و از او باردار می شود؛ خودش داستان زندگی اش را روایت می کند و با پیامک ها و پیام های تلگرامی و زوم کردن بر عکس معشوق خود، هویتی مجازی برای عشقش قائل است.
امین حیایی و دارا حیایی در فیلم سینمایی شعلهور
در شعله ور نیز همان داستان توسط امین حیایی تکرار می شود. حیایی در شعله ور، فردی تنهاست که چهارسالی می شود اعتیادش را ترک کرده است اما همچنان از طرف اطرافیانش طرد می شود و حالا به یک فرد تنها تبدیل شده که برخلاف دوستان و هم مدرسه ای هایش موفقیت چشمگیری به دست نیاورده است. این بار مقدم دوست و نعمت الله، حسادت را تقبیح کرده اند. باز هم شخصیت اصلی داستان، با حدیث نفس های مختلف، روایتگر قصه است و سعی اش بر این است که هویت پنهان خودش را پشت پیام های مجازی پنهان کند؛ بر روی عکس معشوقش زوم می کند و نهایت تلاشش بر این است که هویت دیگری در نظر پسر و دیگر شخصیت های فیلم به نمایش بگذارد. او همچون مینا در رگ خواب تا مسیر اشتباهش را تا انتها طی می کند و نهایتا می فهمد که اشتباه کرده است.
امین حیایی و زهرا حاتمی در فیلم سینمایی شعله ور
اگرچه رگ خواب و سر به مهر شاید از نظر قصه به شعله ور نزدیک بودند اما خوش ریتم تر از این فیلم به نظر می رسیدند.رفت و برگشت های کامران حصیبی، معشوق مینا باعث شد تا رگ خواب خسته کننده نباشد؛ اما شعله ور فاقد این ریتم بود و زمان دو ساعته آن باعث شد تا خسته کننده به نظر برسد؛ هرچند لانگ شات های طولانی به ایجاد فرصتی برای رفع خستگی کمک بسیاری می کرد.
حذف به یکباره حمیده، دختر سیستان و بلوچستانی فیلم خلا آشکاری را به نمایش. همه چیز خوب و خوش بود اما حمیده که گویی قرار بود به حیایی کمک کند؛به یکباره غیبش می زند که اصلا مشخص نیست چرا این اتفاق افتاد؟
امین حیایی و دارا حیایی در فیلم سینمایی شعلهور
اگر بخواهیم یک جمع بندی از شعله ور ارائه دهیم باید بگوییم ضعیف تر از رگ خواب. اگرچه نعمت الله خودش قبول دارد که فیلمش حوصله سر بر شده است اما باید منتظر ماند و دید که آیا حذف برخی صحنه های فیلم به رفع این مسئله کمک می کند یا خیر؟
شما چقدر با این مطلب موافق هستید؟ نظر شما درباره این مطلب و اثر چیست؟ نظر خود را در پایین همین صفحه بنویسید. [منظوم تنها ناشر نقدها است و این به معنای تایید دیدگاه منتقدان نیست.]
شما نیز میتوانید نقدها و یادداشتهای خود درباره آثار سینما و تلویزیون را با نام خودتان در منظوم (معتبرترین مرجع نقد سینما و تلویزیون ایران) منتشر کنید. هماکنون مطالب خود را به آدرس ایمیل Admin@Manzoom.ir برای ما ارسال کنید.
نقد، یادداشت، تحلیل، بررسی و معرفی منتقدین از فیلمهای سینمایی، سریالها و برنامههای تلویزیونی ایرانی را در صفحه نقد فیلم سایت منظوم مرجع سینما و تلویزیون ایران بخوانید.