امیر گلسفیدی : در این فیلم برای اولین بار، ما می توانیم صدای شخصیت ولگرد را بشنویم.
ترانه ای که چاپلین در انتهای فیلم می خواند، مجموعه ای از حروف بی معنی است...
15 آذر 1395
در این فیلم برای اولین بار، ما می توانیم صدای شخصیت ولگرد را بشنویم.
ترانه ای که چاپلین در انتهای فیلم می خواند، مجموعه ای از حروف بی معنی است که آهنگین هستند!
پایان ارجینال فیلم متفاوت از چیزی بود که امروزه می بینیم. در پایانی که چاپلین برای فیلمش در نظر گرفته بود، شخصیت ولگرد به شکل آشفته ای در بیمارستان حضور داشت و در آنجا توسط دختر ولگرد که حالا پرستار شده بود، ویزیت می شد. متاسفانه به جز چند عکس از این پایان ، هیچ فیلمی از آن در دسترس نیست.
« عصر مدرن » یکی از فیلمهای بود که توسط سازمان HUAC ( که مسئولیت تشخیص فیلمهایی با رویه کمونیستی و هنرمندان کمونیستی داشت ) مورد اتهام قرار گرفت و عنوان شد که شخص چارلز چاپلین هم یک کمونیست است، اتهامی که چاپلین کاملاً آن را رد کرد.
گفته شد که چاپلین قصد داشته تا عصر مدرن را بصورت ناطق بسازد اما در نهایت « عصر مدرن » بصورت صامت ساخته شد.
« عصر مدرن » آخرین فیلم بزرگ آمریکایی بود که بصورت صامت و با نشان دادن کارت بر روی تصویر و حک کردن دیالوگ بر روی آن ساخته شد.
پائولت گادارد گفته که چاپلین خودش را به شدت وقف موسیقی این فیلم کرده بود و ساعتها و روزها را در استودیو می گذراند، بطوریکه در نهایت می بایست با زور و التماس او را از آنجا خارج می کردند!
انجمن فیلم آمریکا در سال 2007 نام این فیلم را به عنوان 78 مین فیلم برتر تاریخ سینما معرفی کرد.
پائولت گادارد در هنگام فیلمبرداری « عصر مدرن » ، با حقوق هفتگی کمتر از 100 دلار جهت حضور در گروه خوانندگی کُر، برای استودیوی گولدین نیز فعالیت می کرد.
دیالوگ های ماندگار :
( دیالوگ انتهایی ) ولگرد زن : مزیت تلاش کردن چیه ؟ کارگر کارخانه : شجاع شدن – تسلیم نشدن. ما از پسش بر میاییم
در آخرین فیلم صامت چاپلین، او در مقابل جامعه ی مدرن، عصر ماشین ها و پیشرفت بر می خیزد. در ابتدا او را می بینیم که دیوانه وار تلاش می کند تا با خط تولید سفت کردن پیچ و مهره ها همراه شود. او برای آزمایش با یک دستگاه تغذیه ی اتوماتیک انتخاب شده است اما اتفاقات ناگواری که پیش می آید باعث می شود تا رئیسش تصور کند که او دیوانه شده است و چارلی به یک بیمارستان روانی منتقل می شود...