سیدحمیدرضا خدائیان: مدتی است که فیلم تنت اثر کریستوفر نولان سر و صدای زیادی در جهان به پا کرده است.در روزهای اخیر که نسخه ی با کیفیت این فیلم در ایران نیز قابل دسترس شد، این غوغا به ایران هم کشیده شد. به همین دلیل منظوم تصمیم گرفت تا در نقدی اختصاصی به این فیلم بپردازد .
استفانی مری: بعضی فیلم ها نوع متفاوتی از هیجان را تزریق می کنند، آن ها ما را به گوشه ای از دنیا می برند که تا پیش از این اصلا نمی دانستیم وجود خارجی داشته اند. تانا یکی از این فیلم هاست.
کنت توران: زیر شن که نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی ۲۰۱۷ است و در جوایز فیلم اروپا هم برنده سه جایزه شده، یک اثر حماسی کلاسیک واید اسکرین درباره جنگ جهانی دوم است که البته از چندین چرخش داستانی آشفته کننده بهره می برد.
امیرحسین نظری: خلاصه داستان فیلم شاید کمی تماشاگر را به اشتباه بیندازد. تماشاگر با این پیش فرض به تماشای فیلم می نشینید که فیلم درباره رابطه دختری با پدرش است و قرار بر این است که در طی فیلم این رابطه ترمیم شود اما فیلم فراتر از این هاست.
محمدرضا آزادی: دیوید لین بیشک یک کارگردان بزرگ است.کسی رد حد هیچکاک یا فورد با چیره دستی تمام ناشدنی که در فیلمهایش جاری و ساری است.او در میان اقتباسهای داستانهای دیکنز بهترین...
رضا کیانیان: مقدمه: صحبت بهمیانآوردن از آل پاچینو، بدون مطرح کردن نامی از رابرت دنیرو و مقایسات ضمنی این دو، حداقل در میان هممیهنان پیگیر سینما امری است نامأنوس و غیرعادی. اگر...
حسام کاظمی: مخمصه داستان کلاسیک رویارویی و تعقیب و گریز دزد و پلیس است؛ ولی در زیر ساخت اثر ما شاهد یک رقابت پنهان بین دو رقیب هستیم، ویسنت هانا با بازی...
جف برکشیر (ورایتی ): اساس و بنیادی که فیلم "معجزه های ملکوتی(معجزاتی از بهشت)" طبق آن ساخته شده است ، کلیت خود فیلم را زیر سوال می برد . اگر معجزه در تک تک...
کاوه احمدی علی آبادی: آثار معنوی قابل ملاحظه ای در پردیسه ادبیات و هنر هست که با سوز و گداز پیش رفته و از طریق هم حسی در غم و رنج، بینندگان را همراه...
مسعود رياحي: "مگه ما چند بار به دنیا میآییم، مگه چند بار از دنیا میریم؟ میگن درست در لحظه مرگ 21 گرم از وزن کسیکه داره میمیره، کم میشه. و مگه 21 گرم چقدر...
راجر ایبرت: «21 گرم» را عمدتاً به خطر داستان آن مي شناسند. هر فيلمي داستاني دارد اما معمولاً داستان با توالي زماني بيان مي شود، بنابراين فيلم را طوري مي بينيم كه...
علیرضا مجیدی: الخاندرو گـونزالس ایـناریتو از بـه کار بردن خشونت ابایی ندارد. هر دو فیلم او، عشق سگی و ۲۱ گرم داستانهای چند گانه آدمهایی را تـعریف میکنند که زندگیشان به اجبار...
آرش سیاوش: پس از فیلم تحسین شده و البته غافلگیرکنندهی «امتیاز نهایی»، همگان بر این باور شدند که وودی آلن به مرحلهی تازهای از دوران فیلمسازیاش پا گذاشته و آن کمدی منحصر...
میثم کریمی: « کرید » هفتمین قسمت از مجموعه فیلمهای « راکی » است که البته تفاوت زیادی با سری پیشین خود دارد. این بار کارگردانی فیلم برعهده رایان کوگلر قرار داده شده است...
جیمز براردینلی: ما سینماروها عادت کردهایم همیشه قهرمانان روی پردهمان را افرادی تغییرناپذیر و نامیرا ببینیم. این تا حدی نتیجه قابلیت فیلم ها در جاودان کردن لحظه هاست. هامفری بوگارت همواره شبیه آن لحظه...
نقد و بررسی فیلم قلهای به رنگ خون: «قله ای به رنگ خون»(Crimson Peak) به مثابه ادای دينی است به ادبيات گوتيک قرن نوزدهم. با وجود اين، ورای اين بيانيه مأموريت «قلهای به رنگ خون» در گرفتن نمره...
میثم کریمی: در چند سال گذشته بحث دریافت و انتقال اطلاعات ذهن به یک کامپیوتر از مباحث علمی جذابی بوده که در محافل مختلف بارها درباره آن بحث و تبادل نظر صورت...
جردن هافمن ( گاردین ): فیلم های امریکایی نمی دانند با فرهنگ ژاپنی چطور تا کنند. ژاپنی ها دیگر "آدم بده" های جنگ جهانی دوم نیستند، از طرفی دیگر حس ترس از شکست اقتصادی.1. درونشان...