بهزاد وفاخواه: «دارکوب» در کارنامه شخصی بهروز شعیبی هم یکقدم رو به عقب است. شعیبی هم میخواهد یک فیلمساز عادی باشد مثل بقیه فیلمسازهای سینمای بدنه ایران.
کاوه قادری: بهروز شعیبی، «ضدمؤلف» خوبی نیست؛ حتی «تکنسین» خوبی هم نیست؛ حداقل به این معنا که قادر نیست درام سازیهای نوعاً متفاوت با کیفیتی بایسته داشته باشد.
بهروز انوار: فیلم دارکوب از حیث مفهوم و جهان بینی فیلمهای مهم و قابل بحث سینمای امسال است. فیلمی که سعی میکند در کنار یک قصه رمانتیک و احساسی حقایق تلخی از جامعه امروز را به مخاطبان و سیاستمداران نشان دهد.
محسن ظهرابی: همه مشکلات در فیلمهای اجتماعی و واقعگرایی همچون دارکوب که تعدادشان کم هم نیست همان پاسخ نداشتن برای این سوال است که این فیلم بر چه مخاطبی چه اثری خواهد گذاشت و در راستای این اثرگذاری از چه لوازمی بهره برده است؟ از این منظر فیلم دارکوب نمره قبولی نمیگیرد و شعیبی فیلم به فیلم در حال پسرفت است.
محمدحسین قلیپور: با وجودی تلاش بسیاری که برای نمایش منصفانه و خیرخواهانه معضلات اجتماعی ناشی از اعتیاد صورت گرفته است اما باز هم آفت رئالیسمهای اجتماعی به مزرعه دارکوب نفوذ کرده است و این اثر را در جرگه سایر آثار مشابه خود قرار داده است.
راد شهبازی: شعیبی نسبت به کارهای نخست خود پختهتر شده است. البته این درام اجتماعی خانوادگی به خاطر قصه تکراریاش ، موقعیت چالشبرانگیزی برای شعیبی به حساب نمیآید اما تلاش او برای روایتی متفاوت و ظرافت خاص او برای تاثیرگذار بودن "دارکوب" قابلتحسین و ستودنی است .
مدیسا مهراب پور: اتفاقی که در «دارکوب» میافتد درواقع این است که هیچ اتفاقی در طول فیلم نمیافتد. زن معتاد همش میآید و آتش به پا میکند و میرود و دیگر هیچ!کارگردانی فیلم شدیداً تلویزیونی است و هیچ نکتهای به فیلم اضافه نمیکند.
علی سالاری نسب: فیلم در فضاسازی موفق بود،بازیها را دوست داشتم، سارا بهرامی با استعداد بینظیر بود،اما نباید از بازیهای جذاب امین حیایی و مخصوصا مهناز افشار گذشت،همه از سارا بهرامی میگویند اما از نظر من نقش خانم افشار نیز خیلی سخت بود که افشار به خوبی از عهده ایفای نقش برآمد
مهدی فرقانی: این حجم بالای تصاویر احساسی و این اصرار بیش از حد بر گریستن درواقع نوعی واکنش دفاعی فیلم دربرابر ضعفهای خودش است. اینجا دیگر فیلمنامه نویس برای پنهان کردن ضعفهایش دست به دامان مهارتهای بازیگری میشود و با ایجاد صحنههایی احساسی ذهن مخاطب را از پرسشهای منطقی دور میکند.
سیدعلاء سیادت : دارکوب در کل فیلمی شریف است که قصه ای که به ظاهر بسیار تلخ مینماید را ، با لطایف سینما به گونهای تعریف میکند که مخاطب نه دچار سیاهنمایی شود و نه در حین دیدن فیلم دچار آزار شود. اما از لحاظ کارگردانی حرکتی رو به عقب برای بهروز شعیبی محسوب میشود.
ساناز رمضانی: «دارکوب» همانقدر که انتظار داشتیم، قصهگو و پرکشش است. سکانس ابتدایی فیلم دریچهای است به جهانی که زیر پایمان جریان دارد و از آن غافل هستیم، جهانی که شعیبی برای روایت قصهاش انتخاب کرده است.
محسن ظهرابی: این مسئله که فیلمی درباره مشکلات اجتماعی همچون اعتیاد، فروش بچه، فقر و خودفروشی باشد میتواند برچسب اجتماعی بودن به فیلمی بزند اما اعتباری برای فیلم به ارمغان نخواهد آورد.
محمدصادق باطنی: «دارکوب» فیلمی است آکنده از رنج. رنجهایی که در گوشه گوشه ی این شهر ریشه دوانده است و همچون برخورد مدام منقار دارکوب بر تنه درخت در حال ویران کردن جامعه شهریِ امروز است.
وارد منظوم شوید
ثبت نام کنید
رمز عبور را فراموش کرده ام
در منظوم ثبت نام کنید!
قبلا ثبت نام کردم، ورود به منظوم
تایید شماره موبایل
ادامه فعالیت شما در منظوم منوط به تایید شماره موبایل است
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
بازیابی رمز عبور
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
شماره تلفن را اشتباه وارد کردید؟ بازگشت
رمز عبور جدید
یک رمز عبور جدید برای خودتان انتخاب کنید
دعوت به منظوم
دوستان خود را دعوت کنید! به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید. لینک دعوت: