دامون قنبرزاده: خلاصه سوروسات فیلم برای سرگرم کردن مخاطب به راه است و این را میشود از فروش آن هم بهراحتی فهمید اما همانطور که شرح رفت، این از همان مهمانیهاییست که در نهایت فقط بامزهبازیهای گرداننده مجلس در یاد آدم میماند و بس.
ملیکا آلیک: کمتر پیش میآید به آینه نگاه کنیم و به خود بخندیم مگر اینکه آنقدر مسخمان کرده باشند که دیگر خودمان را تشخیص ندهیم. کار سینما جادو است و کار انسان اندیشیدن.
سیدرضا صائمی: فیلم قابلیتهای دراماتیک و حتی کمیک بیشتری داشت که در این قسمت توانست به فعلیت برسد و امیدوارم که اگر سامان مقدم قصد داشته باشد که نهنگ عنبر 3 را بسازد این حفرهها و خلاهای دراماتیک قصه را پر کرده و فیلم غنیتری روی پرده ببرد.
مصطفی مرشدلو: فیلم نهنگ عنبر بر روی موقعیت نوستالوژیکی بنا شده است که بدون اتکای به آن نه تنها شوخیها و موقعیتهای طنزش لذت خاصی ندارند بلکه تا حد زیادی تناسبی با شرایطِ زیستی امروزی مخاطبان نداشته و تعامل و درهم کنش خاصی را القاء نمیکنند.
مدیسا مهراب پور: «نهنگ عنبر، سلکشن رؤیا» حتی دیگر خندهدار و حال خوب کن هم نیست و بهجز چند صحنه بامزه مثل تقلید دست جمعی از کلیپ و رقص مایکل جکسون چیز دیگری برای ارائه ندارد.
احمد رنجبر: «نهنگ عنبر 2» فیلمنامه ندارد تا مخاطب را سرگرم کند و شوخیهای دهه شصتیاش بکر نیست . مخاطب با اتکا به «نهنگ عنبر1»به سالن میرود که کمی بخندد و روحیهای تازه کند اما فیلم چیزی برای عرضه ندارد.
مریم انصاری: سازنده فیلم، با داشتن فیلمی چنین پرمخاطب و پرفروش در سینما و همزمان، در اختیار داشتن آنتن شبانه تلویزیون در یک شبکه پربیننده (دیوار به دیوار) به دنبال کدام محمل برای سخن گفتن است که از او دریغ شده؟
سینا طهمورثی: قسمت دوم فیلم صرفا بازنمایی موقعیتهایی از رابطه رویا و ارژنگ است که در قسمت اول حذف شده اند. اما آیا این موقعیتها به تنهایی میتوانند بار جذابیت اثر را به دوش بکشند؟
میثم کریمی: موقعیتهای بیارتباطی که فقط در کنار هم چیده میشوند تا لبخند مخاطب را بدست آورد. فیلم برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نبوده اما این نکته را نیز از یاد برده که بکارگیری تمام این موارد نیازمند حضور بستری به نام فیلمنامه است.
محمد احمدخانلو: نهنگ عنبر گرفتار سایر دنبالهسازیهای سینمای ایران شده است. کارگردان نتوانسته جهان فیلم اول را بسط دهد و در بازگشتی دوباره به آن حال و هوا اثری تقریبا تکراری را ساخته و پرداخته کرده که امید سوارشدن به دوش نسخه اول خود را دارد تا در گیشه به سود بالایی برسد.
افشین علیار: اگر چه صرفا با یک فیلمی طرف هستیم که رضا عطاران در آن بازی میکند و این به تنهایی یعنی یک فیلم کمدی! اما باید این را هم در نظر داشت در سینمای کمدی نباید به بازیگر یا سوپراستار متکی بود اگر فیلم کمدی با مضمون منسجم و منطقی ساخته شود مسلما تماشاگر میتواند بخندد.
نرگس جهانبخش: نهنگ عنبر 2 تنها یک محصول پلشت عرضه شده برای جذب پول یک یا دو هشتادم جمعیت کشور است و البته امثال ما که برای رسانههای مختلف در حال نوشتن هستیم.
یاسمن خلیلیفرد: آنچه نمیتواند منجر به تکرار موفقیتش گردد، بیمایگی داستان، تکراری بودن موقعیتها و بیهدفی آشکار تولیدکنندگان از ساخت آن بوده است. مخاطبی که یکبار به سبیلهای ویشکا آسایش و موها و لباس رضا عطاران و ... خندیده است.
وارد منظوم شوید
ثبت نام کنید
رمز عبور را فراموش کرده ام
در منظوم ثبت نام کنید!
قبلا ثبت نام کردم، ورود به منظوم
تایید شماره موبایل
ادامه فعالیت شما در منظوم منوط به تایید شماره موبایل است
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
بازیابی رمز عبور
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
شماره تلفن را اشتباه وارد کردید؟ بازگشت
رمز عبور جدید
یک رمز عبور جدید برای خودتان انتخاب کنید
دعوت به منظوم
دوستان خود را دعوت کنید! به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید. لینک دعوت: