کاوه قادری: به نظر می رسد با پرسش هایی محوری مواجهیم که پاسخ هایشان، به سبب یافت نشدن در درام، یا مبتنی بر حدسیات اند و یا متکی به تأویل و معناتراشی و نمادسازی های اثبات نشده و عینیت نیافته؛ و یقیناً از همین جهات است که فیلم قادر نیست حدیث نفس خالقش درباره ماهی ها را دراماتیزه و به نحوی سینمایی از طریق طناز طباطبایی به عنوان کاراکتر ناظرش عرضه کند.
مرتضی اسماعیلدوست: فیلم «مرگ ماهی» از مرگ مادر آغاز میشود و در همان ایده باقی میماند اما نویسنده و فیلمساز به جای بهرهگیری از عناصر سینمای معرفتشناسی در میان قابهای رنگ و وارنگ فیلمبردارش که از جسد مادر، قدیسی والا ساخته است، گم می شود!
آنتونیا شرکا: «مرگ ماهی» در راستای فیلمهای پیشین آقای حجازی است و فکر میکنم سهگانه او با ساخت این فیلم کامل شد. روحالله حجازی، ژانر موردعلاقهاش را پیدا کرده است و میتواند به بهترین شکل ممکن بیانش کند.
محمدحسین شفاعی: «مرگ ماهی» نه حرف صریحی را به طور شفاف بیان میکند و نه قصهای نقل میکند. این اثر روایت و گزارشی است از فرزندان یک خانواده که با مرگ مادر و وصیت او مواجه شدهاند. فرزندانی که از نظر فکری و اعتقادی تفاوتهایی با هم دارند.
سها خراسانی: حجازی در مرگ ماهی حرف تازهای برای گفتن ندارد. مضمون مشترک فیلمهای حوزه خانواده پرداختن به آن چیزهایی است که امروزه برزخ ایرانی سنت و مدرنیته نامیده میشود و بازار داغی برای انواع هنرنماییها ازجمله سینما است.
وارد منظوم شوید
ثبت نام کنید
رمز عبور را فراموش کرده ام
در منظوم ثبت نام کنید!
قبلا ثبت نام کردم، ورود به منظوم
تایید شماره موبایل
ادامه فعالیت شما در منظوم منوط به تایید شماره موبایل است
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
بازیابی رمز عبور
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
شماره تلفن را اشتباه وارد کردید؟ بازگشت
رمز عبور جدید
یک رمز عبور جدید برای خودتان انتخاب کنید
دعوت به منظوم
دوستان خود را دعوت کنید! به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید. لینک دعوت: