نفیسه ترابنده: ”گشت 2″ تعدادی شخصیت جدید زن را نیز به داستان اضافه کرده است که بدون هیچگونه شخصیتپردازی و منطق روایی، حضور آنها صرفاً یک بهانه برای انجام شوخیهای سخیف جنسی در فیلم است و فقط آمدهاند تا مخاطب سینما را به هر روش ممکن بخندانند.
محمدحسین ترکمان: «گشت ارشاد» دقیقاً از الگوهای مد روز سینمای سطحی گرا پیروی میکند که تنها در اندیشه قلقلک دادن پستترین غرائز مخاطب است و این همه در حالی رخ میدهد که بعضا چنین آثاری ادعای پیامهای اخلاقی را هم در خود دارند اما به چیز خاصی پایبند نیستند.
علی فرقانی: فیلمساز ناگزیر به سمت شوخیهای معمولی و گاهی لودگی میرود. این وضعیت با همه اشفتگیهای خود نشاندهنده نوعی بلوغ در سطح کلان فرهنگ ارشاد است. حال میتوان به این نکته اندیشید که فیلم گشت ارشاد 1 ایا در شکلگیری این بلوغ نقش داشته است؟
افشین علیار: گشت ارشاد 2 جزو فیلمهاییست که اساسا نمیشود جز به جز آن را تحلیل کرد چرا که این فیلم هیچ کدام از مشخصههای لازم برای ساختِ یک فیلم کمدی را در بر ندارد، اگر چندسال دیگر دیدید که فیلمساز گشت3 را ساخته و در نوروز هم اکران شده اصلا تعجب نکنید زیرا که زندگی خرج دارد.
محسن ظهرابی: فیلم عملاً با هدفی جز سینما ساخته شده و درست در نقطهای که مواد لازم ذکر شده به هر طریق ممکن تهیه شد، فیلم ساخته میشود و فروش خود را هم میکند. سطح توقع مخاطب هم بالاتر از این نخواهد رفت.
مدیسا مهراب پور: اگر بخواهیم درباره فیلم صحبت کنیم، باید بزنیم آشولاشش کنیم و به کارگردان هم بهواسطه شم سینمایی ضعیفش خرده بگیریم و فیلم را بکوبانیم و خلاص؛ اما از طرف دیگر میتوانیم برخورد جالبتری هم با فیلم داشته باشیم.
مهیار محمد ملکی: گشت بدون ارشادی است که نه میتواند موفقیتهای قسمت پیشین خود را تکرار کند و نه میتواند محتوای داستانی درخور و شایستهای ارایه کند هر چه هست نود و هشت دقیقه ایست که به محض خروج از سالنهای سینما همهاش به فراموشی سپرده میشود.
فاطیما شریفی: داستانیکه اصلا روی روال منظمی پرداخته نشده و انگار کارگردان ولع اینو داشته که از پدیدههای روز مثل چهره داعشی...زیرآب زنی آقازادهها و یقه آخوندیا و مدل و آرایشهای زننده و جلفبازی دخترکا حرف بزنه...
میثم کریمی: شاید باید از یک جایی به بعد به فیلمسازان این نکته را تفهیم کرد که ساخت کمدی فقط شوخیهای جنسی نیست و همانند هر اثر دیگری نیاز به نقد اجتماعی دارد تا در نهایت مخاطب ، اندکی هم پس از تماشای فیلم فرصت تفکر داشته باشد.
زهرا پیامی: «گشت ۲» هم از لحاظ ساختار و هم از لحاظ ارائه مفاهیم، چند پله از ساخته قبلی سهید سهیلی عقبتر و تنها تلاشی موفق در یادآوری مجدد شخصیتهای دوست داشتنی «گشت ارشاد» و کوششی بی اثر در القای مفهوم داستان خود است.
وحید محرابیان: «گشت ۲» از چندین موقعیت پراکنده، شوخیهای سخیف و جوکهای پیامکی تشکیل شده است که سازندگان با داستانی غیرقابل باور و دمدستی آنها را کنار هم چیدهاند.
محمد احمدخانلو: فیلم نسبت به قسمت اول خود در همه چیز عقبتر است. صحبت دربارهی شخصیتپردازی و دلالتهای قصه شوخی است. حتی در چارچوب کمدی هم نمیتوان آن را تفسیر کرد. اما فیلم در یک زمینه جلوتر است. دیگر یک فیلم سخیف نیست؛ رکیک است!
محمدمهدی شیخ صراف: زیر لب ادا کردن فحشهای خانوادگی خ دار دیگر برای خنداندن مخاطب بیش از حد دستمالی شده و کهنه است. کاش یک طنزپرداز واقعی در کنار سهیلی برای نوشتن فیلمنامه قرار می گرفت تا جلوی این حجم لودگی را بگیرد و شاهد یک فیلم قوام یافتهتر بودیم.
مرتضی اسماعیلدوست: «گشت ارشاد 2» چند گام جلوتر از آثار مبتذل فیلمفارسی از هر وسیله و مسیر دمدستی استفاده میکند؛ فرقی ندارد رمالی باشد یا مداحی و عشقبازی باشد و یا سیر و سفر در زیر شلوار! در فیلم انواع و اقسام دیالوگهایی جنسی و اشارات زیر کمری و حتی تمسخر دین و آئین و فرهنگ ایرانی را میبینیم.
وارد منظوم شوید
ثبت نام کنید
رمز عبور را فراموش کرده ام
در منظوم ثبت نام کنید!
قبلا ثبت نام کردم، ورود به منظوم
تایید شماره موبایل
ادامه فعالیت شما در منظوم منوط به تایید شماره موبایل است
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
بازیابی رمز عبور
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
شماره تلفن را اشتباه وارد کردید؟ بازگشت
رمز عبور جدید
یک رمز عبور جدید برای خودتان انتخاب کنید
دعوت به منظوم
دوستان خود را دعوت کنید! به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید. لینک دعوت: