امیر قادری: محصول ضد مردمی و ضد امنیت ملی آقای حاتمیکیا، بر اساس این دو قطبی شکل گرفته که حاتمیکیا از یک طبقه و یک گروه، به عنوان دولت و حاکمیت، در برابر مردم کشورش ساخته. انگار بادیگارد قهرمان فیلم، دارد از حاکمیت ساخته حاتمیکیا، در برابر مردم کشورش محافظت میکند.
محمود نامی: بادیگارد در مجموع فیلمی زیبا، روان، با داستان قابل تامل، معنی دار، دارای پیام و تاثیر گذار است. فیلمی جسورانه که اگر از تیغ ممیزی و سانسور برای نمایش عمومی عبور کند، می تواند در زمره فیلم های پربیننده کشورمان قرار گیرد.
سیدهمریم مطلبپور: حاتمیکیا در «بادیگارد» قصه زندگی آدمهایی را تصویر کرده است که عمر خود را بر سر عهد و پیمانشان صرف کردند اما در نهایت هیچ وقت دیده نشدهاند.
عبدالله عبداللهی: بادیگارد حاتمیکیا دوگانههای متعددی را در درون خود جای داده است. دوگانه «بادیگارد ــ محافظ»، «شخصیت ــ شخصیت»، «مادر میثم ــ نامزد میثم»، «حیدر ــ قیصری» و...
مرتضی اسماعیلدوست: نبود شخصیتپردازی، وجود موقعیتهایی بیهوده و پرسوناژهایی اضافه مانند بازپرس تحقیقات و شعارزدگی مفرط فیلمساز، تب و تاب اثری گرم و گیرا در سینمای اکشن حادثهای یا درامی تاملبرانگیز را از «بادیگارد» ساقط میکند.