حمید خرمی: فیلشاه نیز حاوی یک قصه قدسی است و در ادامه شاهزاده روم است؛ قصه اصحاب الفیل، که کدهای فانتزی به خود گرفته است و جهانی متحد یا نیمه متحد حیوانات را نشان میدهد، چیزی شبیه کتاب قلعه حیوانات پویانمایی، این خاصیت را دارد که تمام اجزای فرم و محتوایش، قابل خوانش و بررسی است.
محمد احمدخانلو: نکتهای که فیلشاه را از انیمیشنهای خارجی مشابه خود متمایز میسازد، پیام محوری آن است. غالب آثار برجستهای که در آنها شخصیتی معصوم در گذر از حوادثِ یک سفر به کمال میرسد، درونمایهای مبتنی بر اتکا به خود و اعتماد به نفس دارند.
جبار آذین: «فیلشاه» فیلمی خوشساخت و حرفهای و در ردیف بهترین تولیدات انیمیشن ایران و جهان است در واقع موفقیت ساخت انیمیشنهای «شاهزاده روم» و «فیلشاه» گویای این واقعیت است که میتوان با استفاده از فناوری و تجهیزات مدرن سینمایی، محتوا و مضامین خوب دینی و مذهبی را در سینما با موفقیت به تصویر کشید و انبوه مخاطبان و به ویژه تماشاگران علاقمند به آثار مذهبی را راضی کرد.
ساناز رمضانی: اصلاً چه ایرادی دارد یکبار انیمیشنی بسازیم که فقط حکم زنگ تفریحی برای کودک دارد و با بهکارگیری المانهای کسب رضایت مخاطب کودک مثل استفاده از رقص و آواز، رنگهای شاد و جذاب و داستانی صرفاً سرگرمکننده، کودک را باقابلیتهای سینمای انیمیشن آشنا کنیم و بهجای تحمیل ایدئولوژی و اسطورههای کهن و ناب سرزمینمان فقط با کودک ارتباط برقرار کنیم؟
سیدعلاء سیادت : همین فضای فانتزی فیلم و تعدد شخصیتها حیوانی در کنار کاراکترهای انسانی باعث سختتر شدن کار گروه شده است. پلانها مختلف در فضاهای مختلف و با کاراکترهای مختلف ریسک بزرگی بود که گروه به خاطر داستان آن را پذیرفت .
علی منصوری: فیلشاه برخلاف رویه معمول پرداخت انیمیشنسازان و نویسندگان به موضوعات دینی تحلیل ماورایی از دین و حقیقتهای مقدس ارائه نمیدهد بلکه این مفهوم را با استفاده از طنز و آموزههای تربیتی کودکانه مطرح میکند.
مهدی آذرپندار: «فیلشاه»درگیر رئالیسم مزمن نیست؛ چرا که ایده مرکزی قصه یعنی روایت ماجرای حمله سپاه ابرهه به مکه از زاویه دید یک فیل، بهدرستی از همان ابتدا بر فانتزی و تخیلی بودن و بهرهگیری از ظرفیتهای انیمیشن بنا شده است و همین است که فیلشاه را منحصر به فرد کرده.
آرش فهیم: «فیلشاه» نه تنها از «شاهزاده روم» که از همه کارتونهایی که در کشورمان ساخته شده چند قدم جلوتر است. طوری که میتوان آن را نموداری از حرکت رو به ترقی انیمیشن ایران دانست.
مهدی خرامان: در هر حال انیمیشن فیلشاه شاید برای گروه سنی کودکان دلچسب و رضایتبخش است، اما بعید است بتواند نوجوانان را راضی و وقانع کند، البته این نکات منافاتی با حمایت از انیمیشن ایرانی ندارد و دلیل این مشکلات مشخص است.
آرش خیروی: نکته قابل ذکر و شاخص درباره «فیلشاه»، بُعد حرفهای ساخت و متحرکسازی آن است. بخشی که کاملا نشان از تلاش سازندگان برای بر روی پرده آوردن یک انیمیشن کاملا سینمایی با تمام ابعاد آن دارد.
علی نوری اسکویی: من به عنوان یکی از فعالان حوزه انیمیشن در دههای اخیر همواره جریانهای مختلف و متنوع انیمیشن کشور را رصد کردهام، اما به حق باید بگویم تاثیرگذاری این جریان بر انیمیشن کشور و آینده تجاری این صنعت در دو دهه اخیر هوشمندانهترین و کارشناسانهترین جریان بوده است.
وارد منظوم شوید
ثبت نام کنید
رمز عبور را فراموش کرده ام
در منظوم ثبت نام کنید!
قبلا ثبت نام کردم، ورود به منظوم
تایید شماره موبایل
ادامه فعالیت شما در منظوم منوط به تایید شماره موبایل است
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
بازیابی رمز عبور
تایید شماره موبایل
00:00
ارسال دوباره کد تایید
شماره تلفن را اشتباه وارد کردید؟ بازگشت
رمز عبور جدید
یک رمز عبور جدید برای خودتان انتخاب کنید
دعوت به منظوم
دوستان خود را دعوت کنید! به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید. لینک دعوت: