به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم سینمایی رفتن بهکارگردانی نوید محمودی در 4 سال پیش یعنی سال 1395 در گونه درام و عاشقانه تولید شده است. رفتن که اولین فیلم نوید محمودی محسوب میشود و توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 4.6 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم رفتن را اثری کمارزش، کمکیفیت و نهچندان مهم ارزیابی میکنند. جمشید محمودی تهیهکننده رفتن این فیلم را، بهعنوان محصول کشور ایران تهیه کرده است. رفتن در تاریخ 1397/05/20 پخش خود را توسط پخشکننده هنر و تجربه در سینما آغاز کرد.
بازیگران فیلم رفتن چه کسانی هستند؟ در رفتن بازیگرانی چون فرشته حسینی، رضا احمدی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، افشین اخلاقی، مسعود میرطاهری و سینا مهراد به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم رفتن حدود 20 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان رفتن را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. از اینلحاظ کارگردانی فیلم رفتن باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛ باید بررسی کرد آیا نوید محمودی بهعنوان کارگردان و بهعنوان بازیگردان و همچنین تیم بازیگری رفتن توانستهاند در این زمینه موفق باشند و بازیهای درخشانی را نمایش دهند؟
از دیگر بازیگران فیلم رفتن میتوان به شمس لنگرودی، محفوظ محمودی، مریم حسینی، زهرا حسینی، کاظم علیزاده، یاسر حمزه، رقیه داوری و مریم عظیمی اشاره کرد.
از محتوا و داستان فیلم رفتن چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه رفتن توسط جمشید محمودی نوشته شده است.
در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانهای اثر و یا توسط دیگر رسانهها درباره داستان رفتن منتشر شده است، میخوانیم: «فیلم رفتن قصهٔ فرشته و نبی قصهای عشقی که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم میشوند.»
فیلم رفتن از نظر ساختار (فرم)، محتوا و محیط تولید، به آثار مختلفی شباهت دارد. با توجه به شاخصهای متعدد و گوناگونی میتوان گفت آثار مرتبط فیلم رفتن عبارت است از: فیلم رونا جان، فیلم چند متر مکعب عشق، فیلم لانتوری، فیلم مادری و فیلم مردن به وقت شهریور.
از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم رفتن نیز آمارها و نکات جذابی را میتوان بیان کرد. براساس آمارها فیلم رفتن به طور متوسط فعالیت 3ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم رفتن یکی از 4 اثر شاخص رضا احمدی، نازنین بیاتی، مسعود میرطاهری، سینا مهراد و شمس لنگرودی در حرفه بازیگری محسوب میشود.
همچنین براساس امتیاز مردم فیلم رفتن بدترین اثر فرشته حسینی در حرفه بازیگری محسوب میشود.
10 تن از بازیگران رفتن، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کردهاند، در واقع در رفتن 10 فیلم اولی بودهاند: فرشته حسینی، محفوظ محمودی، یاسر حمزه، رقیه داوری، مریم عظیمی، رقیه رضاپور، نورآقا احمدی، محمدامین صاحبزاده، بشیر احمد نیکزاد و محمد حبیبی.
همچنین نوید محمودی کارگردان رفتن اولین همکاری خود با بازیگرانی چون رضا احمدی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، افشین اخلاقی، مسعود میرطاهری، سینا مهراد، شمس لنگرودی، مریم حسینی، زهرا حسینی و کاظم علیزاده را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران رفتن نیز 188 همکاریِ اول رخ داده، بهعبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 20 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 188 همکاری برای اولینمرتبه در رفتن رخ داده است. مانند: فرشته حسینی و رضا احمدی، نازنین بیاتی و افشین اخلاقی، بهرنگ علوی و مسعود میرطاهری، سینا مهراد و شمس لنگرودی، محفوظ محمودی و مریم حسینی.
عوامل تولید و بازیگران رفتن در اینستاگرام نیز فعال هستند و مجموع میزان فالوئرهای اینستاگرام 10 نفر از این هنرمندان به بیش از 2،208،009 نفر میرسد.
مخاطبان بعد از تماشای فیلم رفتن به ارزیابی اثر در منظوم پرداختهاند و نتایج مهمی درباره شاخصهای هنری، فنی و محتوایی اثر بدست آمده است. براساس نظرسنجی و دیدگاه مردم:
فیلم رفتن نسبتا ارزش تماشا ندارد چراکه تنها 37% مخاطبان معقدند فیلم رفتن ارزش یک بار دیدن را دارد.
فیلم رفتن نسبتا خوشساخت نیست زیرا تنها 34% مخاطبان عقیده دارند فیلم رفتن از لحاظ فنی باکیفیت ساخته شده است.
فیلم رفتن نسبتا عملکرد بازیگریِ خوبی دارد چراکه 50% مخاطبان عقیده دارند تیم بازیگری فیلم رفتن نقشها را خوب بازی کردند.
فیلم رفتن نسبتا خلاقانه نیست زیرا تنها 45% مخاطبان عقیده دارند داستان و ساختار فیلم رفتن غیرتکراری و جدید است.
فیلم رفتن نسبتا محتوای مناسبی دارد زیرا 68% مخاطبان عقیده دارند حرف و پیام فیلم رفتن مفید و ارزشمند هست.
فیلم رفتن نسبتا تفکربرانگیز نیست چراکه تنها 25% نظردهندگان بعد پایان فیلم رفتن به آن فکر میکردند.
فیلم رفتن نسبتا مناسب خانواده هست چراکه 50% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم رفتن با فرهنگ خانوادهشان سازگار است.
فیلم رفتن نسبتا مناسب کودکان نیست چراکه تنها 26% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم رفتن مناسب کودکان است.
اگر از تصویربرداری فیلم رفتن خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن کوهیار کلاری بوده است. نظرتان درباره ضرباهنگ و تدوین فیلم رفتن چیست؟ تدوین رفتن را جمشید محمودی انجام داده است. اگر صدای رفتن بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم رفتن یعنی محمد حبیبی، صنم امامی و استدیو دراما آشنا میکنیم. امیرحسین بابائیان طراحی صحنه فیلم رفتن را انجام نموده و امیرحسین بابائیان طراحی لباس فیلم رفتن را انجام داده است. علیرضا باقربیگی چهرهپردازی یا طراحی گریم فیلم رفتن را برعهده داشت. موسیقی متن فیلم رفتن اثر سهند مهدیزاده است.
از دیگر عوامل اثر میتوان به فائزه گرکانی منشی صحنه فیلم رفتن و اشاره کرد. در مجموع بیش از 34 نفر در تولید فیلم رفتن نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
همچنین در بخش بررسی فیلم رفتن 29 نفر از میان مردم به نقد و تحلیل خود از رفتن پرداختهاند. در دادهکاوی و تحلیل ابر کلیدواژهها بررسیهای مردم برای فیلم رفتن، بیشترین واژههای تکرار شده عبارت است از: اثر، خوبی، بیننده، عشق، برادران، داستان و محمودی.
تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم رفتن در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم رفتن 26 عدد، در بخش ویدئو و تیزر فیلم رفتن 3 عدد، در بخش حواشی فیلم رفتن 11 عدد، در بخش نقد فیلم رفتن 1 عدد گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای دیالوگ برتر فیلم رفتن، سوتی فیلم رفتن هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم.
با تشکر
اثر ضعیفی بود. می توانست فیلم خوبی باشد. بشرطی که پرداخت خوبی میداشت. سازندگان فیلم اگر به عقبه خود یعنی"چندمترمکعب عشق" نگاه می کردند، می فهمیدند آنچه که آن فیلم را به محبوبیت رساند؛ ندای شفاف و بلند عشق بود که در سراسر فیلم دیده میشد و باید در این اثر نیز کمی درباره عشق "نبی" به "فرشته" صحبت میشد تا بیننده میزان جدّیت نبی برای بدست آوردن فرشته را باور کند. ما در فیلم قبلی دیدیم که دو جوان چطور به خاطر عشق به یکدیگر به گودال هلاکت پرت شدند؛ پس چرا در این اثر، حضور عشق کمرنگ بود و بی توجه از آن رد شدیم؟؟
"رفتن" ساده ترین اثر سینمایی بود که تابحال دیده بودم. هیچ نشانه ای از تکنیک و جلوه های ویژه و فیلمبرداری هیجان انگیز وجود نداشت. صداگذاری ها موجب شده بود بیشتر دیالوگها را نشنویم. برخلاف اکثر فیلم هایی که در سال 97 دیدم و در آنها محتوی را فدایِ فُرم کرده بودند؛ در این اثر فُرم فدایِ محتوی شد و گویی فیلمسازان می خواستند تنها و تنها مصائب مهاجرت افاغنه به اروپا را نشان دهند و بَس. البته در آن میان از معضلات و مشکلات حضورِ ایشان در ایران هم سکانس هایی ساخته شده بود؛ اما بوضوح دیدیدم که تمرکز این فیلم بر مهاجرت بود. حالا چرا این گروه فیلمساز به فکر ساخت چنین اثری افتادند،خیلی مهم نیست. مهم آنست که بشدت ضعیف و ابتدایی عمل کردند. شبیه سینمای هنروتجربه و فیلم های کوتاهَ ش.
برادران محمودی عزیز:"اگر شما در فیلمِتان سبک مستندسازی را پیشه کنید؛ نمی توانید بیننده را پایِ اثر خویش نگاه دارید. بیننده مانند آهوی گریزپا ست. اگر فریبَ ش ندهید، سریع فرار میکند و بدست آوردنَ ش بسیار سخت است. بیننده بیشتر به بازیگر فیلم جذب می شود. اما این فیلم یک اثر برایِ مخاطب خاص بود(بیشتر برای هموطنان شما). پس باید اولِ قصه را آنچنان جذاب و گیرا می ساختید که بیننده راغب شود فیلم را به انتها برساند. که متأسفانه چنین نشد. بعد از گذشت یک سوم از فیلم؛ میشد تا ته فیلم را خواند. هیچ اوجی در اثر دیده نمیشد جز چماقی که میخواست بر سر نبی فرود آید که آمد. و ما شاهد هیچ هیجان یا دلبستگی یا گره در فیلم نبودیم و این موجب شد فیلم شما به اثری با داستان خطی و بدون هرگونه ماجرا تبدیل شود.زیرا ما در ایران درباره مشکلات مردم شما فیلمهای بسیاری دیدیم که گیراترین آن فیلم "باران" مجید مجیدی بود."
بطورکل این اثر با یک فیلم سینمایی؛ فاصله بسیاری داشت و بدترین نقطه آن درگیری های بی معنی و بدون پشتوانه نبی بود که سرانجامی هم برایَ ش ندیدیم. کارگردان هم مدام سعی میکرد با دیالوگ به بیننده بگوید سفر قاچاقی به اروپا بسیار خطرناک است. البته این تلاش بی ثمر وقتی به تلاش مذبوحانه تبدیل شد که ما عکس های ارسالی آمنه را در صفحه تلگرام فرشته دیدیم و فهمیدیم کارگردان کم آورده. بخوبی مشخص بود فیلمنامه ای درکار نیست و ما با یک اثر خبرنامه ای روبروییم. و کارگردان سعی میکند به هرچیزی متوسل شود تا فیلم را به پایان برساند. درحالیکه ما در فیلم قبلی با نگاه های "نادر فلاح" به اوج قصه پر غصه افغانی های مقیم ایران؛پی می بردیم. همین :)
تونسته بود سختی های مهاجرت رو به خوبی نشون بده
برادران محمودی هم دارن پیشرفت میکنن
کارگردانی ضعیف بود، قاب بندی ها سعی شده بود خاص باشه ولی چیزی نبود واقعا، داستان قشنگ ولی کهنه و قدیمی بود و تنها نقطه سوپر مثبتش سوای از بحث تحسین کردن فیلم ساختن افغانیهای عزیز، میتوان به بازی نسبتا خوب بازیگران فیلم اشاره کرد.