خانه پدری

‏خانه پدری‏ (1393)
‏The Paternal House‏

6
رای شما:
0/10
بر اساس رای 246 کاربر
تاریخی, درام, مهیج
اکران شده در 1398/08/01

خلاصه داستان فیلم سینمایی خانه پدری
سرگذشت خانواده‌ای در شش دهه. روایت زندگی محتشم از ۱۵ تا ۸۰ سالگی که در مرگ خواهر بزرگترش خود را مقصر می‌داند.

حواشی فیلم خانه پدری (0 حاشیه)
سوتی های فیلم خانه پدری (0 سوتی)
دیالوگ های فیلم خانه پدری (0 دیالوگ)
جزئیات بیشتر از فیلم خانه پدری
پخش کننده: فیلمیران
میزان فروش: 1،579،561،000 تومان
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم خانه پدری (از مجموع 16 رای)

ارزش تماشا
8
خوش ساخت
8
بازیگری
6.2
خلاقانه
7.9
محتوای مناسب
6.2
تفکربرانگیز
7.5
مناسب خانواده‌
6
مناسب کودکان
2.3
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم خانه پدری (42 بررسی)
کارن
توی ده سال اخیر یه قتل داشتیم سفوف جان؟؟؟؟؟؟؟ به نظرم توی چهل سال اخیل یه قتل اتفاقی داشتیم.
2 لایک
1 نظر
1399/04/09
علی فیلم بین
ایشون هیچ حرف اش پایه و اساس نداره که بخوای بهش توجه کنی
بهترین کار اینه که بذاری به حال خودش باشه
3 لایک
1399/04/10
علی فیلم بین
هومن سیدی جنس کارش به هالیوود نزدیکه و بلا استثنا در هر فیلم اش، اکشن و خشونت دیده میشه. کیانوش عیاری، سبک اش رئالیسم هست و بیش تر واقع گرایی رو پیشه کرده.
هر دو در نوع خودشون خاص هستن.
ولی هومن سیدی قطعا پیشرفت های مهمی هم در راه داره...
2 لایک
1399/03/08
علی فیلم بین
خب ساخت فیلم رو دوست نداشتی و قبلاً هم گفتم که نظرت محترمه.ولی چون قبلاً گفته بودی کجا یک پدر ایرانی این طور دخترکشی میکنه، حداقل با این خبر ثابت شد که پس این مشکل وجود داره ؟ پس سیاه نمایی نیست.دیدی که واقعیت حتی ترسناک تره !
2 لایک
1399/03/07
علی فیلم بین
در ضمن فکر کنم چرا اتفاق افتادن یک قتل ناموسی اظهر من الشمسه ! دلیل اش جهله...
1 لایک
1399/03/07
حمید ارضی
به نظر من 2 هم براش زیاده چه برسه به 8و3
1 لایک
1399/03/07
دارا
مشکل من با روایت عیاری بود که در
یک خانه زیبا و ساکنین با فرهنگ و مذهبی
اما به ناگاه در اول فیلم به راحتی یک قتل رخ میده

این ذهنیت به وجود میاد که پس پشت این زندگی های سنتی این وحشی بازی ها هست

در صورتی که در روایت سیدی و همچنین این قتل دختر 13 ساله ما میبینیم
اون آدما چقدر از دین فاصله دارن و خانواده های متشنجی دارن که در نهایت به این تراژدی ها منجر میشه
1 لایک
1399/03/07
حمید ارضی
بعضی ها قصد اولشان سیاه نمایی ایرانه نمونه بارزش جعفر پناهی، بعضی ها سیاه نمایی فرهنگ ها و قومیت های ایرانی نمونه اش اولین فیلم نادر ساعی ور در جشنواره فیلم برلین در مورد مردمان آذری ایران، وحالا مد شده که اسلام رو میخوان سیاه نشون بدن که مصداق این فیلمه این ها رو نگفتم که بگین مخالف سیاه نمای هستم نه اتفاقا از فیلم مغز های کوچک زنگ زده و جدایی نادر از سیمین تمجید نیز کردم ولی این فیلم ها بی انصافی هستش که نگیم
1 لایک
1399/03/08
علی فیلم بین
طرز تفکر ها متفاوته. قرار نیست از یک اثر همه یک برداشت داشته باشن.
مثلا من هم اخیرا فیلم شیطان وجود ندارد که برنده ی خرس طلایی برلین هم شده رو دیدم. به نظرم واقعا فاجعه بود و سیاه نمایی کامل !
به نظرم یکی از معدود کارگردانانی که واقعا لقب وطن فروش برازنده اش هست محمد رسول اف هست.
کسی که توی حوادث سال 88 هم دستگیر شده و کاملا مشخصه که روی چه هدفی فیلم می سازه.
4 لایک
1399/03/08
حمید ارضی
اون که رتبه اش از همه بالاتره
0 لایک
1399/03/08
دارا
ایضا اضافه کن ده نمکی عزیز رو که واقعا فیلم ساز بزرگ و دغدغه مندی هست که نسبت به مشکلات کشورش بی تفاوت نیست

زلزله تهران رو با دقت پیشبینی کرد و ازش فیلم ساخت

با این منطق بخوای نظر بدی همه ی کارگردانارو شامل میشه
حتی منوچهر هادی که در آینه بغل به نقد فضای مجازی و اختلاف طبقاتی پرداخته
1 لایک
1399/03/07
علی فیلم بین
بله ده نمکی فیلم می سازه ولی کلی ازش حمایت میشه !
چه جسارت خاصی توی فیلم ساختن اش هست؟
اگه نمی دونستی باید بگم که کیانوش عیاری رکورد دار ساخت آثار توقیفی هست. هیچ وقت شجاعت و جسارت اش رو با اون کارگردان نماها نباید مقایسه کرد !
روزگار قریب رو دیدی؟ چند تا کار از کیانوش عیاری دیدی که سطح کارش رو قضاوت می کنی؟
1 لایک
1399/03/07
دارا
افتخار نیست ساخت آثار توقیفی
که البته کیفیت پایینی هم دارند
(سیدی و فرهادی و... فیلم های متعارف می سازند که هم منتقد و مخاطب پسنده و نه اینطور توقیف میشن و حرف و نظر خودشونو میزنن به این میگن هنر فیلم سازی)
روزگار قریب قشنگ بود و ای کاش سایر آثار ایشون بر همین فرمون بود
1 لایک
1399/03/07
حمید ارضی
ربطش کجا بود
0 لایک
1399/03/08
اقای سریالی
خب بچش بوده
0 لایک
1399/04/09
اقای سریالی
ولی خب دختر غلط اضافی کرده هرکی بود همین کارو میکرد
0 لایک
1399/04/09
محمد آیتی
با سلام. چهره افراد را نسل به نسل خوب درآورده بود و این موضوع یکی از بهترین نقاط قوت کار بود.
1 لایک
0 نظر
1399/02/19
علی فیلم بین
این فیلم بخشی از تاریخ واقعی ایران هست...
اینکه الان زمونه و رابطه زن و مرد هم عوض شده اتفاقا توی فیلم کاملا نمایش داده شده...
وقتی ما داریم چند تا دوره رو می بینیم، به نوعی پیشرفت جامعه ی زنان هست، پس فیلم ابدا یک اثر سیاه نیست. فقط از سیاهی هایی که بودن میگه ولی به مرور میشه تحول رو دید که چطور روزگار آدم ها عوض میشه. دید خانه ی پدری کاملا انسانی هست.
خشونت اولیه ی این فیلم شاید یک دهم مقداری باشه که واقعا در اون دوران اتفاق افتاده !
راستش از تو توقع داشتم که خیلی حرفه ای تر و با دید عمیق تر این فیلم رو ببینی...
1 لایک
1398/09/20
دارا
متاسفم نا امیدت کردم علی جان
این اثر اگر هم میخواست پیامی بده (که بعید میدونم)
اصلا موفق نبوده
در هر دوره یک داستان ضعیف رو تعریف کرده و اصلا تغییر تاریخ رو شیوا نشون نمیده
و کلی خواهر و عمه و عمو و پسر دایی و... ریخته تو فیلم که نصف وقت فقط میره به گشتن روابط بین اونها

مردم که دید منتقدان رو ندارند
و از این فیلم ضعیف فقط همون صحنه اول یادشون میمونه
در نتیجه یک فیلم در نقد تعصب و خرافه تبدیل میشه به یک فیلم سیاه ضد ایرانی

با حرفت در مورد تاریخ هم مخالفم
مردم ایران از دیر باز اصیل و با فرهنگ و بودند
خصوصا در خانواده های مذهبی کجا ما این وحشی بازی هارو میدیدیم؟
تبعیض هایی که بود رو قبول دارم اما کجا یک پدر و برادر ایرانی به این راحتی اینطور دخترشونو به قتل برسونن و مرد های دیگه به دست بوسی شون بیان و بقیه خانواده هم وقتی خبردار بشن انقدر راحت با این قضیه کنار بیان و فقط دلخور باشن!!!
2 لایک
1398/09/20
علی فیلم بین
چرا فیلم پیام نداشته؟ آیا توی طول تاریخ روی هیچ جنایتی سرپوش گذاشته نشده؟ این خودش نکته ی تامل برانگیزی نیست؟ اجبار و محدودیتی که علیه زنان توی طول تاریخ جاری بوده پیام نیست؟ فقط منتقد ها هم نبودن که فیلم رو دوست داشتن. امتیاز بالای خانه پدری توی سایت سلام سینما و حتی imdb هم خودش نشون میده که مردمی هم بودن که فیلم رو دوست داشتن ! در بین این ایرانیان با فرهنگی که در گذشته بودن و ازشون حرف میزنی آیا به نظرت هیچ خشک مذهبی وجود نداشته؟ فیلم ابدا هدفش نشون دادن تصویر بد از آدم های مذهبی و متشرع نیست، بلکه هدفش نشون دادن قشری بوده که دین رو غلط فهمیدن و سعی در اجرای افراطی اون دارن. ولی درک نشدن این جنبه از فیلم باعث شده که این همه سال این اثر ارزشمند توقیف بمونه در حالی که اصلا حرف بدی نمی زنه ! کاملا داره حقیقت رو میگه...
درسته که شخصیت پردازی ها و واکنش نسل آینده هنوز جای کار داشت ولی در کل ظرافت های بسیاری هم وجود داره...
مثل شروع و پایان هر اپیزود که به شکل منحصر به فردی با یک نمای خاص طراحی شده یا در نظر گرفتن زیر زمین به عنوان یک نقطه ی استراتژیک و ...اینها همه نشانه گذاری های فیلم هستن.
به هر حال سلیقه ها مختلفه و نظر شما هم دارا جان محترمه.
ولی ای کاش دیگه نکته های مثبت رو نادیده نگیریم.
فیلم واقعا پیام داره...
1 لایک
1398/09/21
علی فیلم بین
آقا دارا با این خبر اخیر قتل ناموسی، باز هم میگی نیستن پدرانی که به خاطر مسائل ناموسی دخترشون رو به قتل برسونن؟
0 لایک
1399/03/07
دارا
چی بود این آخه
دستاورد های فنی و هنری و بازیگری این فیلم بخوره تو سرتون وقتی که داستان به این سیاهی دارین

4 دقیقه اول فیلم به شدت حرفه ای - طبیعی و زجر آور ساخته شده بود (کارگردان برای اثر گذاری بیشتر بر بیننده از قبل ناقوس مرگ رو به صدا در میاره با نشون دادن قبر کندن و ما و دختر رو 4 دقیقه عذاب میده و در آخر با یک سکانس قتل مظلومانه و وحشیانه در میان جیغ و گریه های شدید همه رو در شوک فرو میبره)

داستان بعد از این 4 دقیقه با این که سعی داشت ماله کشی کنه و پیامی بده ولی چه فایده
مردم فقط همون صحنه یادشون میمونه و نفرت شدیدی که از یک فرد متشرع و مذهبی پیدا کردن

انتخاب مهران رجبی آثار طنز برای این دیو کثیف اصلا تناسب نداشت (چه بهتر چون اگر یک فرد حرفه ای این نقش رو بازی میکرد معلوم نبود چقدر بدتر میشد !!)

فیلم به جز همون دقایق اول دیگه حرفی برای گفتن نداره (نه داستان خاصی داره و نه بازی های خوب قشنگ معلومه کارگردان تمام توانشو فقط برای ساخت همون 4 دقیقه صرف کرده تا یک صحنه ماندگار و گند!! خلق کنه و بقیه رو ماست مالی کرده)

البته فقط صحنه مرگ مادر بسیار غم انگیز و تاثیر گذار بود بقیه اش هیچی!!

در کل همون بهتر این فیلم توقیف شد و اکران سراسری نداشت
باید سرمایه های ساخت این چنین آثار سوزانده بشه و جبران نشه
من که از یوتیوب دیدم و اصلا هم توصیه نمیکنم
(چون حتی اگر محتوای خراب فیلم رو فاکتور بگیریم با فیلم خاصی از لحاظ کیفی روبرو نیستیم)
3 لایک
0 نظر
1398/09/18
مهدی فرهمند
👍👍👍👍👍⁦❤️⁩
0 لایک
1398/09/13
علیرضا خیلی دوست دارم فیلمو ببینم ولی هی توقیف میشه
0 لایک
0 نظر
1398/09/08
علی امیری
خطر لو رفتن داستان
سلام
به نظر،این فیلم یه پروپاگاندای بزرگه... البته اکثر فیلم هایی توقیفی این طور اند... اما این یکی با حمایت یه جریان خاص بزرگ و مخالفت جریان مقابل متهم به سیاه نمایی شد و بزرگ تر شد...خیلی از فیلم ها توی این سال ها متهم به سیاه نمایی شدند از جدایی تا موج مرده اما همه این حرف ها و نظرات باعث نشد که صحبت از کار گردانی و فیلمبرداری و بازی خوب شون نشه در حالی که شخصا هرچه خبر و نظر از خانه پدری خوندم درباره وجود داشتن یا نداشتن همین سیاه نمایی ها بود...(امروز هم که خبر اومد فیلم توقیف شده و قطعا همین حرف ها ادامه دار می شن...)
اما اصل مطلب...
فیلم چند مشکل اساسی در زمینه محتوا دارد...
اول این که مفهوم قصه به شدت سیاه است...اول می بینیم که دختری توسط پدرش (که از قضا حسابی مذهبی و متشرع است) دائم تحقیر می شود و بعد هم در ادامه توسط پدرش و با شمشیر تعزیه! کشته می شود و زنده به گور می گردد...(جسارتا آن هایی که برای حرف یه سلبریتی دست چندم در باره امام حسین یقه پاره کردن الان باید حرف بزنن) و کسی هم نمی پرسد چرا یک قاتل باید با شمشیر تعزیه یک نفر را بکشد؟
دوم کم یاب بودن قصه است...مگر چند دختر هستند که این طور تحقیر می شوند؟مگر چند دختر هستند که زنده به گور شوند؟
و مشکل نهایی و مهم تر این است که فیلم می خواهد گنده گویی کند ، از حقوق زنان حمایت کند، و در این شرایط متشنج فرهنگی راهبری زنان را به دست گیرد اما نمی تواند چون فقط متکی به همان پروپاگانداست...
(نمی خواستم به این اثر رای بدم اما ظاهرا برای ارسال نظر الزامیست...)
0 لایک
0 نظر
1398/08/06
مشاهده بررسی‌های بیشتر