به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم سینمایی قصیده گاو سفید بهکارگردانی بهتاش صناعیها در 2 سال پیش یعنی سال 1398 تولید شده است. قصیده گاو سفید توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 9 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم قصیده گاو سفید را اثری درخشان، ممتاز و بسیار ارزشمند ارزیابی میکنند. سیدغلامرضا موسوی تهیهکننده قصیده گاو سفید این فیلم را، بهعنوان محصول فیلمسازان و کشور ایران تهیه کرده است.
بازیگران فیلم قصیده گاو سفید چه کسانی هستند؟ در قصیده گاو سفید بازیگرانی چون مریم مقدم، علیرضا ثانیفر، محمد حیدری، سمیه برجی، فرید قبادی، لیلی فرهادپور و امیر شریعت به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم قصیده گاو سفید حدود 16 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان قصیده گاو سفید را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. از اینلحاظ کارگردانی فیلم قصیده گاو سفید باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛ باید بررسی کرد آیا بهتاش صناعیها بهعنوان کارگردان و بهعنوان بازیگردان و همچنین تیم بازیگری قصیده گاو سفید توانستهاند در این زمینه موفق باشند و بازیهای درخشانی را نمایش دهند؟
از دیگر بازیگران فیلم قصیده گاو سفید میتوان به ماندانا معزیپور، فرید ازقندی، ماهور احمدی، زهرا پرهون، ابراهیم گلهدارزاده، مهدی پیلهوری، سمکو روشنی و ساچلی تاجبخش اشاره کرد.
از محتوا و داستان فیلم قصیده گاو سفید چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه قصیده گاو سفید توسط مریم مقدم، بهتاش صناعیها و مهرداد کوروشنیا نوشته شده است.
در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانهای اثر و یا توسط دیگر رسانهها درباره داستان قصیده گاو سفید منتشر شده است، میخوانیم: «منتشر نشده»
از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم قصیده گاو سفید نیز آمارها و نکات جذابی را میتوان بیان کرد. براساس آمارها فیلم قصیده گاو سفید به طور متوسط فعالیت 5ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم قصیده گاو سفید بهترین اثر مریم مقدم، علیرضا ثانیفر، محمد حیدری، سمیه برجی، فرید قبادی، لیلی فرهادپور و امیر شریعت در حرفه بازیگری محسوب میشود.
8 تن از بازیگران قصیده گاو سفید، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کردهاند، در واقع در قصیده گاو سفید 8 فیلم اولی بودهاند: فرید ازقندی، ماهور احمدی، زهرا پرهون، ابراهیم گلهدارزاده، مهدی پیلهوری، سمکو روشنی، ساچلی تاجبخش و آوین پوررئوفی.
همچنین بهتاش صناعیها کارگردان قصیده گاو سفید اولین همکاری خود با بازیگرانی چون علیرضا ثانیفر، محمد حیدری، سمیه برجی، فرید قبادی، لیلی فرهادپور، امیر شریعت و ماندانا معزیپور را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران قصیده گاو سفید نیز 119 همکاریِ اول رخ داده، بهعبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 16 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 119 همکاری برای اولینمرتبه در قصیده گاو سفید رخ داده است. مانند: مریم مقدم و علیرضا ثانیفر، محمد حیدری و سمیه برجی، فرید قبادی و امیر شریعت، لیلی فرهادپور و ماندانا معزیپور، فرید ازقندی و ماهور احمدی.
اگر از تصویربرداری فیلم قصیده گاو سفید خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن امین جعفری بوده است. اگر صدای قصیده گاو سفید بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم قصیده گاو سفید یعنی عبدالرضا حیدری آشنا میکنیم. آتوسا قلمفرسایی طراحی صحنه فیلم قصیده گاو سفید را انجام نموده و آتوسا قلمفرسایی طراحی لباس فیلم قصیده گاو سفید را انجام داده است. کامران خلج چهرهپردازی یا طراحی گریم فیلم قصیده گاو سفید را برعهده داشت.
از دیگر عوامل اثر میتوان به آرش مشورت دستیار اول کارگردان فیلم قصیده گاو سفید، مریم شقاقی منشی صحنه فیلم قصیده گاو سفید و اشاره کرد. در مجموع بیش از 43 نفر در تولید فیلم قصیده گاو سفید نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
همچنین در بخش بررسی فیلم قصیده گاو سفید 1 نفر از میان مردم به نقد و تحلیل خود از قصیده گاو سفید پرداختهاند.
تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم قصیده گاو سفید در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم قصیده گاو سفید 5 عدد، گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای ویدئو و تیزر فیلم قصیده گاو سفید، حواشی فیلم قصیده گاو سفید، دیالوگ برتر فیلم قصیده گاو سفید، سوتی فیلم قصیده گاو سفید و نقد فیلم قصیده گاو سفید هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم.
روایت داستان به گونه ایست که در ابتدای داستان مخاطب در جریان کلی فیلم قرار میگیرد و تا انتها همراه داستان که ریتم آرامی دارد پیش میرود
در فیلم موسیقی متن استفاده شده صداهای پیچیده شده در شهر است و در امتداد این هیاهوها مینا با بازی (مریم مقدم) همراه دختر ناشنوایش در منزلی مهجور واقع درپایین شهر زندگی میکنند
او که از اعدام نا بحق همسرش رنجور مانده و دست شکایت به دامن مراجع قانونی برده است یکی از دلایلی که او اقدام به این عمل میکند ناراحتی پنهانی است که نسبت به قاضی پرونده دارد مبنی بر اینکه حداقل اگر عذر خواهی نمیکند چرا خود از او پنهان میکند و غافل از اینکه مینا در ادامه با حضور شخصی بنام رضا با بازی خوب علیرضا ثانی فر مواجه میشود و بدون اینکه بداند او همان شبهه قاتل همسر اوست کم کم به او علاقه مند میشود و متعاقب آن قاضی هم که بلحاظ تنهایی وضعیتی مشابه مینا دارد ابتدا با تردید و دوگانگی برگرفته از حس عذاب وجدان و جبران مافات زنی را که به مثابه نرمی و لطافت است نمیتواند ترک کند این بار درام گونه داستان تا انتها پیش میرود و شخصیت برادر همسر مینا که دنبال منافع شخصی خود و پدرش میباشد عاملی برای اتفاقات بخش فاینال فیلم میشود
گرچه پایان بندی فیلم تلخ به نظر میرسد اما باید توجه داشت که کارگردانی بهتاش صناعی ها در کنار متن خود و مریم مقدم و مهرداد کوروش نیا به دنبال تجربه گرایی در سینما هستند که هم در طول فیلم و انتهای آن نمود قابل تعملی دارد
در پایان فیلم وقتی مینا اروتیک گونه صحنه ایی به مثابه شام آخر رقم میزند و شیر را که ثمره کارکرد خود در کارخانه ایی که کار میکرد و در فیلم موتیف میشود را برای قاضی که دیگر از سوی مخاطب تبرئه شده می آورد همچنان بیننده دوست ندارد سم داخل آن باشد ولی این اتفاق را بصورت سورئال مطرح میکند تا شاید این گونه قلمداد کرد که همچنان در سینمای ایران فاصله ایی با آنچه که باید نسبت به سینمای جهان باشد وجود دارد به همین رو صحنه خداحافظی از منزل با سکوت مینا همراه است که رضا رو خیره به خود میبیند
این سوژه برای اولین مطرح میشود و قاضی که خود قاسم عدالت است در معرض نقد خانواده متهم قرار گرفته است و به استیصال می افتد نحوه روایت داستان دانای کل است و مخاطب با ورود رضا و رفتارهای او به اینکه او چه شخصیتی دارد پی میبرد و همچنان کارگردان در صحنه هایی مثل پلان سکانس افشاگری برادر همسر به مینا خلاقیت تصویری خوبی با پن کردن دوربین همراه قاضی که از ماشین پیاده و برمیگردد اشاره دارد که شاید این نحوه بیان در سایر فیلمهای به شکل دیگری عنوان میشده است
باز در آخر باید ابراز خوشحالی کرد که سینمای اکسپریمنتال در کنار سینمای بدنه و سایر گونه ها در مهمترین اتفاق سینمایی کشور وجود دارد و ذائقه مخاطبین سینمایی را با طعم های مختلفی از این تجارب آشنا میکند
نویسنده :محمد بزرگ