به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم سینمایی فصل بارانهای موسمی بهکارگردانی مجید برزگر در 10 سال پیش یعنی سال 1388 تولید شده است. فصل بارانهای موسمی توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 4.5 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم فصل بارانهای موسمی را اثری کمارزش، کمکیفیت و نهچندان مهم ارزیابی میکنند. منوچهر شاهسواری تهیهکننده فصل بارانهای موسمی این فیلم را، بهعنوان محصول کشور ایران تهیه کرده است.
بازیگران فیلم فصل بارانهای موسمی چه کسانی هستند؟ در فصل بارانهای موسمی بازیگرانی چون نوید لایقیمقدم، مرضیه خوشیتراش، محمد حسینی علایی، الناز حبیبی، ژاله شعاری، مهران خدایی و محمد مهدی لیلاز به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم فصل بارانهای موسمی حدود 11 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان فصل بارانهای موسمی را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. از اینلحاظ کارگردانی فیلم فصل بارانهای موسمی باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛ باید بررسی کرد آیا مجید برزگر بهعنوان کارگردان و بهعنوان بازیگردان و همچنین تیم بازیگری فصل بارانهای موسمی توانستهاند در این زمینه موفق باشند و بازیهای درخشانی را نمایش دهند؟
از دیگر بازیگران فیلم فصل بارانهای موسمی میتوان به آرش پورکابر، میلاد زرین خاک، میثم نوروزی و علی باقری اشاره کرد.
از محتوا و داستان فیلم فصل بارانهای موسمی چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه فصل بارانهای موسمی توسط مجید برزگر و حامد رجبی نوشته شده است.
در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانهای اثر و یا توسط دیگر رسانهها درباره داستان فصل بارانهای موسمی منتشر شده است، میخوانیم: «پسر نوجوانی در آستانه ی جدایی پدر ومادرش زندگی جدیدی را تجربه می کند….»
از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم فصل بارانهای موسمی نیز آمارها و نکات جذابی را میتوان بیان کرد. براساس آمارها فیلم فصل بارانهای موسمی به طور متوسط فعالیت 2ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم فصل بارانهای موسمی یکی از 4 اثر شاخص مرضیه خوشیتراش، الناز حبیبی، ژاله شعاری و علی باقری در حرفه بازیگری محسوب میشود.
براساس امتیاز مردم فیلم فصل بارانهای موسمی یکی از 4 اثر شاخص مجید برزگر در حرفه کارگردانی محسوب میشود.
7 تن از بازیگران فصل بارانهای موسمی، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کردهاند، در واقع در فصل بارانهای موسمی 7 فیلم اولی بودهاند: نوید لایقیمقدم، محمد حسینی علایی، مهران خدایی، محمد مهدی لیلاز، آرش پورکابر، میلاد زرین خاک و میثم نوروزی.
همچنین مجید برزگر کارگردان فصل بارانهای موسمی اولین همکاری خود با بازیگرانی چون مرضیه خوشیتراش، الناز حبیبی، ژاله شعاری و علی باقری را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران فصل بارانهای موسمی نیز 55 همکاریِ اول رخ داده، بهعبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 11 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 55 همکاری برای اولینمرتبه در فصل بارانهای موسمی رخ داده است. مانند: نوید لایقیمقدم و مرضیه خوشیتراش، محمد حسینی علایی و الناز حبیبی، ژاله شعاری و مهران خدایی، محمد مهدی لیلاز و آرش پورکابر، میلاد زرین خاک و میثم نوروزی.
اگر از تصویربرداری فیلم فصل بارانهای موسمی خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن امین جعفری بوده است. نظرتان درباره ضرباهنگ و تدوین فیلم فصل بارانهای موسمی چیست؟ تدوین فصل بارانهای موسمی را جواد امامی انجام داده است. در مجموع بیش از 16 نفر در تولید فیلم فصل بارانهای موسمی نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
همچنین در بخش بررسی فیلم فصل بارانهای موسمی 4 نفر از میان مردم به نقد و تحلیل خود از فصل بارانهای موسمی پرداختهاند.
تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم فصل بارانهای موسمی در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم فصل بارانهای موسمی 1 عدد، در بخش ویدئو و تیزر فیلم فصل بارانهای موسمی 2 عدد، در بخش حواشی فیلم فصل بارانهای موسمی 1 عدد، گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای دیالوگ برتر فیلم فصل بارانهای موسمی، سوتی فیلم فصل بارانهای موسمی و نقد فیلم فصل بارانهای موسمی هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم.
اما بازی ها. خب ما با چه کسانی روبرو هستیم؟
"مرضیه خوش تراش" که در بهترین حالتش فیلم "محیا" را در کارنامه دارد که نقشی بشدت فرعی ست. "نوید لایقی مقدم" که بسیار کم سن و سال است و در بهترین حالتش در فیلم"مردن به وقت شهریور" میتوان از بیست به او 12 داد.چه برسد به این اثر که اولین حضورش در سینما بود در سن 16 سالگی. "علی باقری" که فیلم "اژدها وارد می شود" را در کارنامه دارد. اما در این اثر بشدت تصنعی و نافرم ظاهر شده است. " ژاله شَعاری" بازیگر تئاتر که فقط یک پلان بازی کرد. "محمد حسینی علائی" که دو پلان بیشتر بازی نکرد و او را تنها در چند سریال بیاد دارم. "الناز حبیبی" که نقشش قبل از نوشته شدن باید حذف میشد!! و باقی افراد که از هنروران سریال های تاریخی هم بدتر بودند. در ایفای نقش ها هم بشدت باسمه ای رفتار می شد و به جرأت بگویم؛ شبیه به خاله بازی دخترکان کم سن و سال بود!!
در فیلمبرداری شاید بتوان گفت کمی جای تأمل بود. اینکه شخصیتها را از دید سینا نشان می دادند و در 90 درصد فیلم؛ حس دوم شخص بودن برای مخاطب ایجاد میشد؛ بد نبود. ولی به ارزش های فیلم نمی افزود. اما اینکه بخواهند با پاشیدن رنگ آبی مایل به بنفش فیلم را تیره و کدر کنند؛ دیدن فیلم را سختتر کرده بود.
از باقیِ خصوصیات فیلم هم نمیشود سخن گفت چون هیچ جایی برای نقد باقی نگذاشته اند.
بطور کل با فیلمی دستِ چندم مواجهیم. فیلمی که در یک سوم اولیه؛ معماهایی مطرح می کند. به نیمه های فیلم که می رسیم، یک معما حل شده. بعداز گذشت یکساعت گمان می کنیم باقی معماها باید حل شوند اما در یک سوم انتهایی و آنهنگام که بانتظار یک پایانبندی خوب هستید؛ تمام معماها بیکباره رها می شوند و شما با خود می گویید چرا این 90 دقیقه وقت را به هدر دادم؟؟
دراین اثر هیچ اثری از شاهکارِ یک فیلم اولی نیست. حتی مژده ورود یک کارگردان خوب هم داده نمیشود. نمیدانم چرا 9سال بعد از ساخت به نمایش خانگی آمد؟ولی مطمئناً فاتح قلبها نخواهد بود.
مجید برزگر را نمیشناسم. فیلمهایش را ندیده ام. اما این اثرش را نمیپسندم. به چند دلیل.
شاید او را فیلم اولی بنامیم و بی تجربه. اما ایراد او از اولین جرقه یک اثر سینمایی شروع میشود؛یعنی فیلمنامه. فیلمنامه این اثر بشدت ضعیف و دچار پارگی های بسیار است. چارچوب و طرح اصلی دو قصه را روایت می کند:اولین قصه مثلاً پر غصه سینا ست(با بازی نوید لایقی مقدم)تک پسری که درگیر طلاق و عدم حضور همزمان والدینش در خانه است(من که تابحال ندیده ام والدین مایل به طلاق خانه را بطور همزمان ترک کنند!!) اما گویی سینا عین خیالش هم نیست. چرا؟ چون درگیر باج دادن به مسعود(مواد فروش زورگوست) تا قرضَ ش را به او ادا کند.
دومین طرح که یک طرح فرعی ست؛ ورود ناهید(با بازی مرضیه خوش تراش)به خانه خالی از والدین!! سیناست و دوستی نیمدار و بی مزه آن دو. که هرچه کاراکتر ناهید می کوشد کاراکتر سینا را برسر ذوق آورد؛ هیچ واکنشی از او نمی بیند. پس بعد از مدتی سینا را تنها رها میکند. اما گاف فیلمنامه کجاست؟؟
اول والدین بطور همزمان خانه را ترک کرده اند.چرا توأمان رفته اند؟
دوم سینا که از طبقه مثلاٌ مرفه است؛ برای یک قاچاقچی جنس جابجا میکند.چرا؟
سوم ناهید نمیخواهد به شهرش برود و میخواهد در تهران بماند.چرا؟و شبهای قبلتر کجا میخوابیده؟
چهارم نقش دوستان سینا و مرد جواهرفروش و زنی که با پدر سینا دیده میشود آنقدر کم است که اگر حذفش کنیم به هیچ جا برنمیخورد.این کاراکترها چرا به نمایش درآمده اند؟
پنجم ناهید از پیشنهاد بیشرمانه مسعود عوضیِ موادفروش بیتربیت منزجر می شود و منفعلانه برخورد می کند.پس پاکدامن است.پس چرا حاضر است با نوجوانی بالغ در یک خانه تنها بماند و این عمل چه محلی از اِعراب دارد؟
ششم سینا یکبار از مرد جواهرفروش لطمه میخورد.اما برای بار دوم طلای بیشتری را نزد او می برد و ضربه بدتری میخورد.چرا؟
هفتم سینا کاراکتر یک نوجوان مؤدب بچه مثبت!! است و اهل خلاف نیست. اما دختری را به خانه اش می برد و می داند این کارِ ناجور؛ عواقبی دارد. اما هیچگاه به کنش های دختر، واکنش های جذابی نشان نمی دهد و فرعی بودن نقش ناهید را از آنچه هست کمرنگتر می کند. اگر او اهل خلاف نیست پس نباید خود را در مَظان اتهام قراردهد و ریسک کند. اگر خلاف است چرا با دختر هیچ رابطه ای ندارد؟ مورد دوم شاید بُطلان پروانه نمایش را برای فیلم به ارمغان می آورد(که ایکاش می آورد)پس مورد دوم را در فیلم نگنجانده اند.
هشتم بیکباره چه می شود که ناهید دل می بُرد از آرامشی که با سینا داشته و به شهرش برمیگردد؟ چرا مسعود دست از سر سینا برمیدارد و یکهو متحول میشود(گرچه بازهم تهدیدش می کند)؟؟چرا مادر و پدرش بطور ناگهانی می فهمند که باید بخاطر پسرشان ؛ باهم بسازند و متارکه را تمام کنند و به توافق برسند و همه چیز را به شکل قبلی برگردانند؟؟؟
اینها سؤالاتی ست که مخاطب در انتهای فیلم با آنها روبرو می شود.اما از جواب خبری نیست.