به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم سینمایی به وقت شام بهکارگردانی ابراهیم حاتمیکیا در 4 سال پیش یعنی سال 1396 در گونه جنگی، درام و مهیج تولید شده است. به وقت شام توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 7.1 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم به وقت شام را اثری باکیفیت و باارزش ارزیابی میکنند. محمد خزاعی تهیهکننده به وقت شام این فیلم را، بهعنوان محصول سازمان هنری رسانهای اوج و کشور ایران تهیه کرده است. به وقت شام در تاریخ 1398/01/01 پخش خود را توسط پخشکننده فیلمیران در سینما آغاز کرد. در آن روزها به وقت شام توانست آمار فروش 13،047،630،000 تومان را به ثبت برساند.
بازیگران فیلم به وقت شام چه کسانی هستند؟ در به وقت شام بازیگرانی چون بابک حمیدیان، هادی حجازیفر، لیث مفتی، پیر داغر، علی سکر، محمد شعبان و رامی عطاالله به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم به وقت شام حدود 22 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان به وقت شام را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. از اینلحاظ کارگردانی فیلم به وقت شام باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛ باید بررسی کرد آیا ابراهیم حاتمیکیا بهعنوان کارگردان و امیرشهاب اسماعیلی بهعنوان بازیگردان و همچنین تیم بازیگری به وقت شام توانستهاند در این زمینه موفق باشند و بازیهای درخشانی را نمایش دهند؟
از دیگر بازیگران فیلم به وقت شام میتوان به سامر خلیلی، خالدالسید، منذر زینالدین، جوزیف سلامه، سنا عبادی در نقش مسافر هواپیما، احسان باقری، محبت الله مجاهدی در نقش مدافع حرم_ اسیر داعش و حسن خوانساری اشاره کرد.
از محتوا و داستان فیلم به وقت شام چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه به وقت شام توسط ابراهیم حاتمیکیا نوشته شده است. تحقیق و پژوهش اثر به وقت شام برعهدهی یاسر قزوینی و مشاور گروه نویسندگی عبدالله شهباز زاده، علی بلوی حسین و عبدالهادی صورتی بوده است.
در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانهای اثر و یا توسط دیگر رسانهها درباره داستان به وقت شام منتشر شده است، میخوانیم: «داستان یک فروند هواپیمای ترابری ایرانی است که از ایران عازم فرودگاه دمشق میشود. هادی حجازیفر و بابک حمیدیان، خلبان و کمکخلبان هواپیما و پدر و پسر هستند. آنها در کنار یکدیگر قرار است یک محموله بشردوستانه را از ایران به سوریه منتقل کنند. پدر و پسر خلبان در سوریه میان تروریستهای تکفیری به دام افتاده و به اسارت برده میشوند. حالا آنها اسیر داعش هستند.»
فیلم به وقت شام از نظر ساختار (فرم)، محتوا و محیط تولید، به آثار مختلفی شباهت دارد. با توجه به شاخصهای متعدد و گوناگونی میتوان گفت آثار مرتبط فیلم به وقت شام عبارت است از: فیلم لاتاری، فیلم به رنگ ارغوان، فیلم روبان قرمز، فیلم امپراطور جهنم و فیلم از کرخه تا راین.
فیلم به وقت شام در میان لیست 100 فیلم برتر تاریخ ایران در سامانه منظوم مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون، رتبه 18 را با امتیاز و رأی مردم کسب کرده است.
فیلم به وقت شام در 2 جشنواره شرکت کرده است و توانسته در مجموع برای 5 مورد نامزد کسب جایزه و برای 4 بار برنده جایزه شود. در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، محسن روزبهانی نامزد جایزه بهترین جلوههای ویژه میدانی، سید هادی اسلامی نامزد جایزه بهترین جلوههای ویژه بصری، طاهر پیشوایی نامزد جایزه بهترین صدابرداری، مهرداد خوشبخت نامزد جایزه بهترین تدوین، محمد خزاعی نامزد جایزه بهترین فیلم، سیدعلیرضا علویان برنده جایزه بهترین صداگذاری و میکس، کارن همایونفر برنده جایزه بهترین موسیقی متن و ابراهیم حاتمیکیا برنده جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم به وقت شام شدهاند. در دوازدهمین دورهٔ جشنوارهٔ منتقدان و نویسندگان سینمایی، طاهر پیشوایی برنده جایزه بهترین صداگذاری و میکس برای فیلم به وقت شام شده است.
از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم به وقت شام نیز آمارها و نکات جذابی را میتوان بیان کرد. براساس آمارها فیلم به وقت شام به طور متوسط فعالیت 7ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم به وقت شام بهترین اثر احسان باقری و یکی از 4 اثر شاخص محبت الله مجاهدی و وحید مرشدی در حرفه بازیگری محسوب میشود.
براساس امتیاز مردم فیلم به وقت شام یکی از 4 اثر شاخص ابراهیم حاتمیکیا در حرفه کارگردانی محسوب میشود.
فیلم به وقت شام براساس امتیاز مردم به آثار یکی از 4 اثر شاخص ابراهیم حاتمیکیا در حرفه نویسندگی محسوب میشود.
11 تن از بازیگران به وقت شام، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کردهاند، در واقع در به وقت شام 11 فیلم اولی بودهاند: لیث مفتی، علی سکر، محمد شعبان، رامی عطاالله، سامر خلیلی، خالدالسید، منذر زینالدین، جوزیف سلامه، ندا ابو فرحات، کارمن بصیبض و محمدعلی سکر.
همچنین ابراهیم حاتمیکیا کارگردان به وقت شام اولین همکاری خود با بازیگرانی چون هادی حجازیفر، پیر داغر، سنا عبادی، احسان باقری، محبت الله مجاهدی، حسن خوانساری، سینتیا کرم، کامیاب متولی، وحید مرشدی و وحید عبداللهزاده را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران به وقت شام نیز 229 همکاریِ اول رخ داده، بهعبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 22 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 229 همکاری برای اولینمرتبه در به وقت شام رخ داده است. مانند: بابک حمیدیان و لیث مفتی، هادی حجازیفر و پیر داغر، علی سکر و محمد شعبان، رامی عطاالله و سامر خلیلی، خالدالسید و منذر زینالدین.
عوامل تولید و بازیگران به وقت شام در اینستاگرام نیز فعال هستند و مجموع میزان فالوئرهای اینستاگرام 20 نفر از این هنرمندان به بیش از 632،816 نفر میرسد.
مخاطبان بعد از تماشای فیلم به وقت شام به ارزیابی اثر در منظوم پرداختهاند و نتایج مهمی درباره شاخصهای هنری، فنی و محتوایی اثر بدست آمده است. براساس نظرسنجی و دیدگاه مردم:
فیلم به وقت شام قطعا ارزش تماشا دارد چراکه 89% مخاطبان معقدند فیلم به وقت شام ارزش یک بار دیدن را دارد.
فیلم به وقت شام قطعا خوشساخت هست زیرا 87% مخاطبان عقیده دارند فیلم به وقت شام از لحاظ فنی باکیفیت ساخته شده است.
فیلم به وقت شام قطعا عملکرد بازیگریِ خوبی دارد چراکه 81% مخاطبان عقیده دارند تیم بازیگری فیلم به وقت شام نقشها را خوب بازی کردند.
فیلم به وقت شام تا حد بسیاری خلاقانه هست زیرا 80% مخاطبان عقیده دارند داستان و ساختار فیلم به وقت شام غیرتکراری و جدید است.
فیلم به وقت شام نسبتا محتوای مناسبی دارد زیرا 73% مخاطبان عقیده دارند حرف و پیام فیلم به وقت شام مفید و ارزشمند هست.
فیلم به وقت شام تا حد بسیاری تفکربرانگیز هست چراکه 78% نظردهندگان بعد پایان فیلم به وقت شام به آن فکر میکردند.
فیلم به وقت شام تا حد بسیاری مناسب خانواده هست چراکه 82% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم به وقت شام با فرهنگ خانوادهشان سازگار است.
فیلم به وقت شام اصلا مناسب کودکان نیست چراکه تنها 24% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم به وقت شام مناسب کودکان است.
اگر از تصویربرداری فیلم به وقت شام خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن مهدی جعفری بوده است. مهرداد خوشبخت تدوین فیلم به وقت شام را بسیار درخشان انجام داده، بهطوری که بهزعم کارشناسان، تدوین بخش مهمی از به وقت شام را تشکیل میدهد. فیلم به وقت شام صدای ممتاز و باکیفیت خود را مدیون صدابرداری طاهر پیشوایی و صداگذاری علی غرابیتهرانی و بهزاد مهدیزاده است. بابک پناهی طراحی صحنه فیلم به وقت شام را انجام نموده و نازی پرتوزاده طراحی لباس فیلم به وقت شام را انجام داده است. شهرام خلج چهرهپردازی یا طراحی گریم فیلم به وقت شام را برعهده داشت. موسیقی متن فیلم به وقت شام که توانست در جشنوارههای مختلفی جایزه کسب کند، اثر کارن همایونفر است. طراحی جلوههای ویژه بصری فیلم به وقت شام توسط استودیو ققنوس خیال و استودیو روشنا بهصورت جذاب و تا حدودی باورپذیر بهثمر نشسته است. جلوههای ویژه میدانی فیلم به وقت شام نیز توسط ارشا اقدسی، احمد عبداللهی، محسن خدا پرست، مهنوش مرادی و فرشاد محمدیان فروشانی بهخوبی و موفقیت انجام شده است.
از دیگر عوامل اثر میتوان به محمد تقی پور طراح پوستر فیلم به وقت شام، علیرضا صالحی دستیار اول کارگردان فیلم به وقت شام، حمید بخشینژاد، فارا بخشینژاد، علی رحیمی سرنلی، احمدعطایی و عماد رسولی مسئول هنروران فیلم به وقت شام، مهدی دیچلم صالحی مدیر صحنه فیلم به وقت شام، سهیلا کاشفی و محسن بهاری منشی صحنه فیلم به وقت شام و اشاره کرد. در مجموع بیش از 147 نفر در تولید فیلم به وقت شام نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
کاربران نیز در 14 لیست از فیلم به وقت شام یاد کردهاند. همچنین در بخش بررسی فیلم به وقت شام 438 نفر از میان مردم به نقد و تحلیل خود از به وقت شام پرداختهاند. در دادهکاوی و تحلیل ابر کلیدواژهها بررسیهای مردم برای فیلم به وقت شام، بیشترین واژههای تکرار شده عبارت است از: حاتمی، کیا، خوب، جلوه، عالی، خوبی و ویژه.
تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم به وقت شام در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم به وقت شام 161 عدد، در بخش ویدئو و تیزر فیلم به وقت شام 27 عدد، در بخش حواشی فیلم به وقت شام 50 عدد، در بخش دیالوگ برتر فیلم به وقت شام 4 عدد، در بخش نقد فیلم به وقت شام 22 عدد گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای سوتی فیلم به وقت شام هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم.
شخصیت سازی اغراق آمیز
کارگردانی نسبتا خوب
بود...مخصوصا آن سکانسی که نقش علی (بابک حمیدیان) بمب بهش وصل بود و از خود گذشتگی کرد و اسیرهایی که در هواپیما بودند که یکی از آن اسیر ها پدرش بود را آزاد کرد و بمب در هواپیما انفجار شد.
و این مفهوم را به ما میرسونه که خیلی از سرباز های ما، رزمنده ها ما برای دفاع از کشورمون ایران از مال و ثروتشون گذشتند در مقابل دشمن ایستادگی کردند
[[ با کمک یکدیگر کرونا را شکست میدهیم ]]