به ازای هر نفری که با دعوت شما در منظوم ثبتنام میکنند 20 امتیاز میگیرید.
لینک دعوت:
فیلم سینمایی بیست و یک روز بعد بهکارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان در 3 سال پیش یعنی سال 1395 در گونه خانوادگی، درام، فانتزی و کودک و نوجوان تولید شده است. بیست و یک روز بعد که اولین فیلم سیدمحمدرضا خردمندان محسوب میشود و توانست در مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون یعنی منظوم نمره 7.1 از 10 را از سوی مردم بدست بیاورد که نشان میدهد عموم مردم بیست و یک روز بعد را اثری باکیفیت و باارزش ارزیابی میکنند. محمدرضا شفاه تهیهکننده بیست و یک روز بعد این فیلم را، بهعنوان محصول حوزه هنری و کشور ایران تهیه کرده است. بیست و یک روز بعد در تاریخ 1396/09/20 پخش خود را توسط پخشکننده حوزه هنری در سینما آغاز کرد. در آن روزها بیست و یک روز بعد توانست آمار فروش 1،201،917،000 تومان را به ثبت برساند.
بازیگران فیلم بیست و یک روز بعد چه کسانی هستند؟ در بیست و یک روز بعد بازیگرانی چون ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی، سینا رازانی و مسعود چوبین به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم بیست و یک روز بعد حدود 18 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان بیست و یک روز بعد را یک اثر پربازیگر عنوان کرد. از اینلحاظ کارگردانی فیلم بیست و یک روز بعد باتوجه به بازی گرفتن از این تعداد بازیگر و مدیریت آنها کار بسیار دشواری بوده است؛ باید بررسی کرد آیا سیدمحمدرضا خردمندان بهعنوان کارگردان و بهعنوان بازیگردان و همچنین تیم بازیگری بیست و یک روز بعد توانستهاند در این زمینه موفق باشند و بازیهای درخشانی را نمایش دهند؟
از دیگر بازیگران فیلم بیست و یک روز بعد میتوان به مهسا هاشمی در نقش دختر همسایه، راستین عزیزپور، امیرعلی محمودی، ارکین توتونچی در نقش سینا، ابوالفضل باشی، پیمان رسولی، علیرضا استادی و احسان رشیدیان در نقش معلم ورزش اشاره کرد.
از محتوا و داستان فیلم بیست و یک روز بعد چقدر اطلاع دارید؟ فیلمنامه بیست و یک روز بعد توسط سیدمحمدرضا خردمندان و احسان ثقفی نوشته شده است.
شعار فیلم بیست و یک روز بعد «حسی که رهایتان نمیکند» و در خلاصه داستانی که یا از سوی تیم رسانهای اثر و یا توسط دیگر رسانهها درباره داستان بیست و یک روز بعد منتشر شده است، میخوانیم: «همیشه همینجوریه! آخرین بار هوا ابر شد. باد گرفت. درختا داشتن از جا کنده میشدن. اونقدر بارون شدید شد که سیل شهرو گرفته بود. پرندهها دور و بر لونه هاشون جیغ میکشیدن. یکی از بچهها قسم میخورد خودش دیده خورشید یکی دوبار نورش کم و زیاد شده....»
فیلم بیست و یک روز بعد از نظر ساختار (فرم)، محتوا و محیط تولید، به آثار مختلفی شباهت دارد. با توجه به شاخصهای متعدد و گوناگونی میتوان گفت آثار مرتبط فیلم بیست و یک روز بعد عبارت است از: فیلم سمفونی نهم، فیلم ساکن طبقه وسط، فیلم جدایی نادر از سیمین، فیلم خسته نباشید! و فیلم خشم و هیاهو.
فیلم بیست و یک روز بعد در میان لیست 100 فیلم برتر تاریخ ایران در سامانه منظوم مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون، رتبه 21 را با امتیاز و رأی مردم کسب کرده است.
فیلم بیست و یک روز بعد در 1 جشنواره شرکت کرده است و توانسته در مجموع برای 1 مورد نامزد کسب جایزه شود. در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، محمدرضا نجفیامامی نامزد جایزه بهترین جلوههای ویژه برای فیلم بیست و یک روز بعد شده است.
از نظر تاریخچه فعالیت کارگردان و بازیگران فیلم بیست و یک روز بعد نیز آمارها و نکات جذابی را میتوان بیان کرد. براساس آمارها فیلم بیست و یک روز بعد به طور متوسط فعالیت 9ام بازیگران این اثر است. براساس امتیاز مردم فیلم بیست و یک روز بعد بهترین اثر جلال فاطمی و یکی از 4 اثر شاخص راستین عزیزپور در حرفه بازیگری محسوب میشود.
8 تن از بازیگران بیست و یک روز بعد، اولین فعالیت جدی بازیگری خود را در این اثر تجربه کردهاند، در واقع در بیست و یک روز بعد 8 فیلم اولی بودهاند: راستین عزیزپور، امیرعلی محمودی، ارکین توتونچی، ابوالفضل باشی، پیمان رسولی، احسان رشیدیان، مرتضی احمد سولقانی و ارشیا عبداللهی.
همچنین سیدمحمدرضا خردمندان کارگردان بیست و یک روز بعد اولین همکاری خود با بازیگرانی چون ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی، جلال فاطمی، سینا رازانی، مسعود چوبین، مهسا هاشمی و مرتضی اسکندری را در این اثر تجربه کرده است. در میان بازیگران بیست و یک روز بعد نیز 144 همکاریِ اول رخ داده، بهعبارت دیگر در این فیلم میان هر یک از 18 بازیگر با یکدیگر یک رابطه همکاری شکل گرفته که 144 همکاری برای اولینمرتبه در بیست و یک روز بعد رخ داده است. مانند: ساره بیات و امیرحسین صدیق، حمیدرضا آذرنگ و مهدی قربانی، جلال فاطمی و سینا رازانی، مسعود چوبین و راستین عزیزپور، مهسا هاشمی و امیرعلی محمودی.
عوامل تولید و بازیگران بیست و یک روز بعد در اینستاگرام نیز فعال هستند و مجموع میزان فالوئرهای اینستاگرام 13 نفر از این هنرمندان به بیش از 2،372،264 نفر میرسد.
مخاطبان بعد از تماشای فیلم بیست و یک روز بعد به ارزیابی اثر در منظوم پرداختهاند و نتایج مهمی درباره شاخصهای هنری، فنی و محتوایی اثر بدست آمده است. براساس نظرسنجی و دیدگاه مردم:
فیلم بیست و یک روز بعد قطعا ارزش تماشا دارد چراکه 87% مخاطبان معقدند فیلم بیست و یک روز بعد ارزش یک بار دیدن را دارد.
فیلم بیست و یک روز بعد قطعا خوشساخت هست زیرا 82% مخاطبان عقیده دارند فیلم بیست و یک روز بعد از لحاظ فنی باکیفیت ساخته شده است.
فیلم بیست و یک روز بعد قطعا عملکرد بازیگریِ خوبی دارد چراکه 89% مخاطبان عقیده دارند تیم بازیگری فیلم بیست و یک روز بعد نقشها را خوب بازی کردند.
فیلم بیست و یک روز بعد تا حد بسیاری خلاقانه هست زیرا 83% مخاطبان عقیده دارند داستان و ساختار فیلم بیست و یک روز بعد غیرتکراری و جدید است.
فیلم بیست و یک روز بعد تا حد بسیاری محتوای مناسبی دارد زیرا 89% مخاطبان عقیده دارند حرف و پیام فیلم بیست و یک روز بعد مفید و ارزشمند هست.
فیلم بیست و یک روز بعد تا حد بسیاری تفکربرانگیز هست چراکه 80% نظردهندگان بعد پایان فیلم بیست و یک روز بعد به آن فکر میکردند.
فیلم بیست و یک روز بعد تا حد بسیاری مناسب خانواده هست چراکه 87% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم بیست و یک روز بعد با فرهنگ خانوادهشان سازگار است.
فیلم بیست و یک روز بعد تا حد بسیاری مناسب کودکان هست چراکه 80% مخاطبان عقیده دارند فضای فیلم بیست و یک روز بعد مناسب کودکان است.
اگر از تصویربرداری فیلم بیست و یک روز بعد خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن علیرضا برازنده بوده است. نظرتان درباره ضرباهنگ و تدوین فیلم بیست و یک روز بعد چیست؟ تدوین بیست و یک روز بعد را محمدرضا موئینی و هدی موئینی انجام داده است. اگر صدای بیست و یک روز بعد بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم بیست و یک روز بعد یعنی امیر نوبخت و صداگذار آن یعنی شاهین خاکپور، معصومه حاجییوسف و مهیار سلیمی آشنا میکنیم. کامیاب امینعشایری طراحی صحنه فیلم بیست و یک روز بعد را انجام نموده و کامیاب امینعشایری طراحی لباس فیلم بیست و یک روز بعد را انجام داده است. سیدجلال موسوی چهرهپردازی یا طراحی گریم فیلم بیست و یک روز بعد را برعهده داشت. موسیقی متن فیلم بیست و یک روز بعد اثر امیرعلی بهادری است و خواننده فیلم بیست و یک روز بعد نیز مهدی یراحی هست. طراحی جلوههای ویژه بصری فیلم بیست و یک روز بعد توسط سعید خلیلی بهصورت جذاب و تا حدودی باورپذیر بهثمر نشسته است.
از دیگر عوامل اثر میتوان به علی باقریان و محمد روحالامین طراح پوستر فیلم بیست و یک روز بعد، آرش حسنپور دستیار اول کارگردان فیلم بیست و یک روز بعد، حمید بخشینژاد، فارا بخشینژاد و الناز عطایی مسئول هنروران فیلم بیست و یک روز بعد، داریوش اسقایی منشی صحنه فیلم بیست و یک روز بعد و اشاره کرد. در مجموع بیش از 70 نفر در تولید فیلم بیست و یک روز بعد نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
کاربران نیز در 4 لیست از فیلم بیست و یک روز بعد یاد کردهاند. همچنین در بخش بررسی فیلم بیست و یک روز بعد 105 نفر از میان مردم به نقد و تحلیل خود از بیست و یک روز بعد پرداختهاند. در دادهکاوی و تحلیل ابر کلیدواژهها بررسیهای مردم برای فیلم بیست و یک روز بعد، بیشترین واژههای تکرار شده عبارت است از: سینمای، بازی، خوب، عالی، قصه، قوی و مهدی.
تاکنون در صفحه اختصاصی فیلم بیست و یک روز بعد در منظوم اطلاعات بسیاری توسط پژوهشگران و مردم ثبت شده است؛ در بخش گالری عکس و پوستر فیلم بیست و یک روز بعد 46 عدد، در بخش ویدئو و تیزر فیلم بیست و یک روز بعد 10 عدد، در بخش حواشی فیلم بیست و یک روز بعد 10 عدد، در بخش نقد فیلم بیست و یک روز بعد 13 عدد گردآوری و درج شده است. همچنین تاکنون در بخشهای دیالوگ برتر فیلم بیست و یک روز بعد، سوتی فیلم بیست و یک روز بعد هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید بهکمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرةالمعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کاملتر کنیم.
متن آهنگ بیست و یک روز بعد مهدی یراحی
اصلا حرف نداره این فیلم. ببینید تا تهش تا بفهمید ۹۵ درصد فیلمهای ایرانی اصلا شعور انتخاب اسم هم ندارن ولی این داره.
تلنگری دردناک
بازی های دوست داشتنی از بچه های کم سن و سال
و صحنه به یاد ماندی که پسر بچه سعی میکرد ترمز قطار را بکشه واسه مادرش، همه ما اخلاقا میدونستیم این کار درست نیست ولی میخواستیم یک جوری کمکش کنیم ترمزو بکشه... دوگانگی ناب و قشنگی ایجاد شده بود
آهنگ مهدی یراحی فوق العاده بود
داستان فوق العاده
بازی های خوب
اثری که با آن روبرو هستیم در کل یک فیلم سینمایی موفق است. به سه دلیل اصلی و چند دلیل کم اهمیت.
ابتدا فیلمنامه. هم قوی و کم نقص بود و هم اصولی و دارای چارچوب. نویسنده به خوبی قوانین سینما را رعایت کرده و دیالوگ گویی را فدای باقی عناصر نکرده است. حالت رِوایی و شیوه بیان داستان و کنارهم چیدن عناصر فیلم بخوبی رعایت شده است. نویسنده فیلم را به سینمای قصه گو نزدیک کرده است و سعی بر آن داشته تا رسالت هنر را سرلوحه کار خود قرار دهد.
در وهله دوم این فیلم بعد از مدتها یک نوجوان با استعداد را بعنوان قهرمان اصلی معرفی میکند. سالها بود که از قهرمانی نوجوان در یک فیلمِ قوی و ماندگار خبری نبود. من فیلمهایی چون"چکمه(محمدعلی طالبی)باشو غریبه کوچک(بهرام بیضایی)بچه های آسمان و رنگ خدا(مجید مجیدی)" و امثالهم را آنقدر دوست دارم که هیچگاه از دیدن آنها سیر نمی شوم. در دنیای ما آدم بزرگها؛ باید باشند کارگردان هایی که فیلم هایی بر اساس بزرگمنشی؛ جسارت؛ نیرومندی و رأفت بی پایانِ کودکان و نوجوانان بسازند و سادگی و بی آلایشی دوران کودکی را به یادمان بیاورند. ساخت یک فیلم بر پایه رفتارهایِ یک نوجوان؛ کاری بسیار خلاقانه بود. کارگردان با این عمل هم قصه اش را تعریف میکند؛ هم اثرگذاری فیلم را شدت می بخشد و هم طیف وسیعی از مخاطبان را به سینمایی قصه گو و واقعیت گرا دعوت میکند.
سومین دلیل هم موضوع فیلم است"مشکلاتِ بیماران سرطانی در ایران". وقتی در پایان فیلم با یک ماجرای جدید مواجه می شویم و کاراکتر مرتضی(علی قربانی) متوجه می شود باید هر سه هفته یکبار برای مادرش دارویِ کند کننده روند سرطان بخرد؛ آثار فاخر سینمای جهان را بیاد می آوریم که بدون باز گذاشتن تهِ فیلم(!!) بیننده را به فکر فرو می برند. این قبیل آثار، دقیقاً در انتهایِ فیلم؛ بیننده را وارد دنیایِ فیلم میکنند بدون اینکه بیخیال پایان بندی شوند و انتهای اثر را رها کنند. من هرگاه اسم این فیلم را می شنوم؛ با خود می اندیشم که مرتضی برای دوره بعدی شیمی درمانی مادرش، چگونه دارو تهیه میکند؟؟
این سه دلیل را اگر در کنار هم بگذاریم میتوانیم بگوییم "کارگردان قصه خود را در قالب یک فیلمنامه قوی بیان کرد.با هوشمندی یک نوجوان را برای روایت این قصه انتخاب کرد. و به یکی از مهمترین و زجرآورترین معضلات جامعه ایران پرداخت اما بیننده را افسرده و بیحال رها نکرد." این یعنی سینمای قصه گو که میداند چگونه وامدار سینمای مؤلف باشد.
درکل این قبیل آثار = آشتی دوباره مخاطب با سینمای ایران:)