- منظوم
- هنرمندان
- علیرضا زریندست
- حواشی علیرضا زریندست
حواشی «علیرضا زریندست» (3 حاشیه)
در جشنوارهی «گزارش یک نگرانی»، از علیرضا زرین دست، به پاس نیم قرن حضور درخشان و کوششهای بیهمانند در سینمای ایران تجلیل و قدردانی شد.
وحید ضرابینسب قائم مقام دبیر این جشنواره گفت: تاریخ هنرهای تصویری ایران همواره مدیون نامهای بزرگ و تاثیرگذاری است که برگ برگ کتاب سینما را درخشانتر کردهاند. علیرضا زرین دست هم بهعنوان یکی از مفاخر و گنجهای سینمای ایران همواره با نوآوریها و ثبت لحظات ناب و قابهای ماندگار خاطراتی تکرار نشدنی را رقمزدهاست.
وحید ضرابینسب قائم مقام دبیر این جشنواره گفت: تاریخ هنرهای تصویری ایران همواره مدیون نامهای بزرگ و تاثیرگذاری است که برگ برگ کتاب سینما را درخشانتر کردهاند. علیرضا زرین دست هم بهعنوان یکی از مفاخر و گنجهای سینمای ایران همواره با نوآوریها و ثبت لحظات ناب و قابهای ماندگار خاطراتی تکرار نشدنی را رقمزدهاست.
«خداحافظ رفیق» (1350) (با فیلمبرداری زریندست و نادری) از نخستین فیلمهای موسوم به «خیابانی» بود، و آنها با اتكا به شیوهی فیلمبرداری خبری آن را ساختند، و به خلاف فیلمهای سنتی معمولی حدود 80 دقیقه از آن را روی دست فیلمبرداری كردند.
ورود علیرضا زریندست به سینما، به اتفاق امیر نادری، به كمك برادرش محمد زریندست بود كه در اواخر دههی (1340) از امریكا به ایران آمد و سودای فیلمسازی در سر داشت.
نادری بهعنوان عكاس و علیرضا زریندست بهعنوان دستیار فیلمبردار در «وسوسهی شیطان» محمد زریندست (1337) مشغول به كار شدند.
نادری بهعنوان عكاس و علیرضا زریندست بهعنوان دستیار فیلمبردار در «وسوسهی شیطان» محمد زریندست (1337) مشغول به كار شدند.