حواشی «پرویز آبنار» (5 حاشیه)

«پرویز آبنار»، ارزش فوق العاده ای برای صدای صحنه قایل شد و گفت:
«حس صحنه بسیار مهم است و برای آن زحمت کشیده شده و تا جایی که می شود باید از آن استفاده کرد و حتی اگر امکاناتتان کم است همان صدای بی کیفیت صحنه را بگیرید و در بازسازی از آن استفاده کنید.»
او روانشناسی صدا را در این رشته فوق العاده با اهمیت دانست و گفت:
«یک صدابردار باید حس شنوایی سینمایی داشته باشد و همان طور که برای سینما لحن و لهجه ای که بازیگر روی کلمه‌ها می‌گذارد مهم است برای ما هم توجه به جزیی ترین صداهایی که در صحنه وجود دارد مهم و می‌تواند کاربردی باشد.»
«پرویز آبنار»، صدابردار فیلم سینمایی «خداحافظی طولانی»، «ورود آقایان ممنوع»، «بوی کافور عطر یاس»، «پرنده کوچک خوشبختی» هماهنگی بین آهنگساز ، صدابردار و صداگذار را عامل مهمی دانست که باید اتفاق بیفتد وگرنه یک فیلم جذاب می‌تواند به یک فیلم خسته کننده تبدیل شود. او با اشاره به این موضوع که صدابردار باید در کنار مهارت هایی که دارد در کار خودش خلاقیت هم داشته باشد گفت:
«در یکی از فیلم ها روی صحنه ای صدای سه کلاغ می گذاشتیم و می دیدم تاثیرش با زمانی که صدای دو کلاغ شنیده می‌شود بسیار متفاوت است.»
«پرویز آبنار»، درباره نحوه صداگذاری فیلم «ماهی و گربه» که طولانی ترین اکران را در تاریخ سینمای ایران تا به امروز داشته است گفت:
«برای این فیلم تمام افکت ها را حتی زمانی که دوربین نبود ضبط کردم و از تمام بازیگران هم خواستم تا موبایل هایشان را روشن و روی رکورد بگذارند تا بتوانم آن ها را ضبط کنم و در نتیجه صداگذاری را با مجموعه ای از فایل های صوتی که داشتیم شروع کردیم و صداگذاری این کار سه ماه طول کشید، چرا که به دلیل لوکیشن و فضایی که داشت نیاز به اصلاح روتوش و آمبیانس داشت.»
«پرویز آبنار»، صدابردار فیلم سینمایی «ورود آقایان ممنوع» در گفتگو با خبرنگاران گفت:
« فیلم «ربوده شده» فیلمی رئال و اجتماعی است که شهر در آن دارای یک شخصیت است؛ اصولاً صدابرداری در فضای شهری به دلیل شلوغی بیش از حد کار صدابرداری را سخت می کند که حضور در این پروژه ها نیاز به تمهیدات خاصی از طرف صدابرداران دارد و من هم با وسواس زیادی صدابرداری این فیلم را انجام می دهم.»
آبنار سپس با اشاره به داستان فیلم «ربوده شده» اظهار داشت:
«این فیلم به مشکلات و معضلات زنان امروزی می پردازد، درگیری هایی که در زندگی شهری می تواند وجود داشته باشد در این فیلم به عنوان مبحث اصلی مطرح می شود؛ البته نحوه روایت داستان به گونه ای است که می تواند هم واقعی باشد و هم تخیلی و از این رو هر مخاطبی می تواند برداشت خاص خود را از داستان این اثر بکند.»
«پرویز آبنار»، صدابردار و صداگذار باسابقه سینما در رابطه با جدیدترین فعالیت هایش گفت:
«ابه عنوان صدابردار در فیلم «ربوده شده» به کارگردانی «بیژن میرباقری» مشغول به کار بودم و میکس نهایی «سینما نیمکت» به کارگردانی «محمد رحمانیان» را نیز بر عهده داشتم که هر دوی این آثار برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می شوند.»