حواشی «سلمان فرخنده» (4 حاشیه)
سلمان فرخنده در نشست رسانهای فیلم سینمایی «50 قدم آخر» کیومرث پوراحمد گفت: این فیلم اولین کار سینمایی من بود؛ ولی شاید اگر بابک حمیدیان در کنارم حضور نداشت نمیتوانستم از پس آن بر بیایم.
اگر صدای من تشابهی با زندهیاد خسرو شکیبایی دارد، باعث افتخار من است؛ چون همه دوست دارند مثل شکیبایی در دل مردم جای داشتهباشند.
خدا را شکر میکنم اگر بتوانم یاد او را در دل خود و دیگران زنده کنم؛ اما من کپی کار نیستم و هیچگاه نخواستم ادای شکیبایی را در بیاورم.
نویسنده و کارگردان نمایش «پرده خوانی جنگنامه» دربارهی شکل اجراها در فضای خارج از کشور، میگوید: در انگلیس به تنهایی سالی 200 نمایش از روی نمایش هملت کار میشود و حداقل 50 اجرای آن کلاسیک است تا این نمایشنامه در شکل کلاسیکش فراموش نشود و نسلهای بعد از آن بهره ببرند؛ اما در کشور خودمان بسیاری از مردم شخصیتها و اسطورههای ایرانی را نمیشناسند، چون تئاتر برای آنها نبودهاست تا با آنها آشنا شوند.
به شخصه در یک تور سه ماهه که در سراسر ایران داشتم، با اجرای نمایشهای ایرانی تلاش کردم تا نسل جدید را نسبت به اسطورههای و فرهنگ خودمان حساس کنم و زمینهی رشد این نسل را در فضا و اتمسفر ایرانی و ملی خودمان فراهم سازم.
وی میگوید: فضای جشنواره باید مانند تمام همایشها و جشنواره ها در سراسر دنیا برای عموم باشد؛
به شخصه و با توجه به شکل اجرایی اثرم تمایل دارم به جای اجرا در محوطهی فرهنگسراها به اجرا در میادین و پارک های شهر بپردازم تا عموم جامعه نمایش من را ببینند. تئاتر باید برای مخاطبان جامعه باشد.
نویسنده و کارگردان نمایش «پرده خوانی جنگنامه» دربارهی نقش حوزهی هنری میگوید: حوزهی هنری، در زمینهی امور هنری فرهنگی متولی است؛ پیشرو است و نقش پررنگی را در زمینهی حمایت از هنرمندان دارد.