حواشی «هوشنگ توکلی» (5 حاشیه)

«هوشنگ توکلی»، درباره اکران فیلم های خارجی گفت:
«معاونت سینمایی بر اساس اهداف از پیش تعیین شده یک فرصت طلبی تاریخی را انجام می‌دهند. سینما ثروت ملی ایران است. نیروهایی که تربیت کردیم فضای هنری را اشغال کردند، حالا چگونه می‌توانیم به آنها آسیب بزنیم. فکر می‌کنم اکران فیلم‌های خارجی به سینما لطمه می‌زند.»
«هوشنگ توکلی»، درباره حضورش در سریال «آرام می گیریم» که این روزها مشغول بازی در آن است، گفت:
«من در هر کاری شرکت نمی کنم و اثری که برای ایفای نقش انتخاب می کنم حتما باید ویژگی خاصی داشته باشد.» وی ادامه داد:
«زمانی هم که فیلمنامه «آرام می گیریم» را خواندم از آن راضی بودم چون نزدیک به سه سال نگارش این سریال طول کشیده است و به نظرم تمام شخصیت هایی که در این اثر هستند هویت دارند.» درباره نقش خود در این سریال عنوان کرد:
«من نقش پرباری در این کار دارم. نقش پدر مقتدری که خانواده ای دارد و حاشیه هایی برای آنها رخ می دهد و این پدر با تدبیرش سعی می کند راه را برای زندگی جوانان هموار کند.»
«هوشنگ توکلی»، درمورد فوت کارگردان «کیا رستمی» گفت:
«انتظار این بود که درگذشت کیارستمی و خلأهایی که جامعه سینمای ایران در امور درمانی دارند درسی باشد برای آقایان مدیر که فکری اساسی برای حل مشکلات اساسی درمان سینماگران داشته باشند. آیا این حق زیادی است که سینماگران ایرانی یک کلینیک درمانی مخصوص به خود داشته باشند که در مواقع بیماری آنها را تحت پوشش قرار دهد؟ مطمئنا نه! اما مدیران سینمایی چون آینده نگر نیستند صرفا می کوشند با صحبت کردن و تعریف و تمجید از سینماگران درگذشته، وقت را بگذرانند بدون اینکه اثرگذاری مفیدی داشته باشند.»
«هوشنگ توکلی»، کارگردان نمایش «دونده تنها» که در سال ۱۳۵۸ در تئاتر شهر به اجرا درآمد. نمایشنامه این تئاتر توسط «محسن یلفانی» در سال ۱۳۵۲ نوشته و چاپ شده بود، اما منتشر نشد.
«هوشنگ توکلی»، بازیگر و کارگردان سینما در آستانه برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت:
«متأسفانه طی سال های اخیر نگاه فرمالیستی بر فضای فرهنگی هنری کشور به ویژه در برخی اتفاقات همچون جشنواره فیلم فجر حاکم شده که مناسب نیست و می تواند باعث انحطاط و تزلزل این مهمترین رویداد سینمایی کشور گردد.» وی همچنین افزود:
«متأسفانه توجه برخی از مدیران سینمایی به این سمت و سو رفته که از اصل قضیه دور و به حواشی توجه کنند؛ این امری غلط است که هویت ایرانی اسلامی جشنواره فیلم فجر را از بین می برد و بالعکس فضای غربی و غیر بومی را بر سینمای کشور حاکم می کند.»