حواشی «آریا عظیمی‌نژاد» (9 حاشیه)

آریا عظیمی‌نژاد از اعطاى جايزه‌ی بهترين موسيقى متن به استفان واربک، آهنگساز سينماى هاليوود که سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن در دوره‌ سي و دوم جشنواره‌ی بين‌المللي فيلم فجر (1392) را برای فیلم «رستاخیز» گرفت، ابراز ناراحتی کرد.
عظیمی نژاد در یادداشتی نوشت: شنيدن خبر اعطاى جايزه بهترين موسيقى متن به آهنگساز سينماى هاليوود غم سنگينى به دلم نشاند. نه از آن جهت كه شايسته اين نشان نبود كه بى شك بهتر از همه ما آهنگسازان ايرانى مشق موسيقى مي كند. اما در يك لحظه، آهنگسازان صاحب نامى كه نامزد دريافت جايزه بودند و ديگرانى كه نامشان نبود و تلاشى سخت در سينماى ايران كرده اند، آنان كه در حفظ و نگهدارى پيكر نيمه جان سينما در اين هشت سال گذشته سهمى داشتند، از برابر چشمانم گذر كردند.
«جادوی ایرانی» نام نخستین آلبوم رسمی از آهنگ‌های ساخته شده توسط آریا عظیمی نژاد است که در اکتبر سال (2002) منتشر شده‌است.
آلبوم دوم منتشر شده از عظیمی نژاد، «میم مثل مادر» نام دارد.
«آلبوم ساقی سر مست» سومین کار وی است. در سال (1392) مجموعه‌ی دوم از «جادوی ایرانی» به صورت پخش دیجیتال برروی iTunes منتشر شد.
از جمله فعالیت‌های وی در زمینه‌ی موسیقی پاپ، می‌توان به آثار زیر اشاره کرد: «مقدمه بر آتش»، «مرو ای دوست» و نوازندگی سه تار در آلبوم برکت محمد اصفهانی، «خیال کن که غزالم» با صدای محمّد اصفهانی برای امام هشتم، نوازندگی سه تار در آلبوم «حال من بی تو» علیرضا عصار، نوازندگی سه تار در آلبوم «غریبه» فریدون آسرایی، موسیقی تیتراژ «سینما یک»، موسیقی ویدئو کلیپ «لحظه‌های ماندگار» به کارگردانی حسین ستاره، «در این قطعه از بهشت» با مداحی استاد کریم خانی برای امام هشتم و «نان و ماه» موسیقی برنامه ویژه ماه مبارک رمضان (کاری از باران صالح علا) و...
علاقه‌ی عظیمی‌نژاد به موسیقی فولکلور ایرانی سبب شد تا مجموعه‌ای از موسیقی نواحی ایران را جمع‌آوری کرده و از آن‌ها در ساخت موسیقی فیلم تاثیر گیرد.
آشنائی عظیمی‌نژاد با جاسلین پوک آهنگساز شهیر بریتانیائی، سبب همکاری او در چندین پروژه‌ی موسیقی فیلم شد.
آریا با ساخت موسیقی فیلم «میم مثل مادر» در سینما و «او یک فرشته بود» در تلویزیون توانست به جمع آهنگسازان برتر ایران راه یابد که حاصل آن نامزدی بهترین موسیقی متن در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم فجر و جایزه‌ی خانه سینما برای فیلم‌های نظیر؛ «میم مثل مادر»، «طلا و مس» و «فرزند خاک» است.
عظیمی‌نژاد کار حرفه‌ای ساخت موسیقی را از سال دوم دانشگاه با موسیقی تئاتر آغاز کرد و خیلی زود توانست در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر، نامزد دریافت بهترین موسیقی متن گردد.
این موفقیت‌ها سبب ورود او به سینما و تلویزیون گردید و آثار قابل توجهی را خلق کرد.
در سال (1372) در رشته‌ی موسیقی دانشگاه "آزاد" واحد "هنر و معماری" پذیرفته شده و نزد اساتیدی چون فرهاد فخرالدینی، مصطفی کمال پورتراب به فراگیری اصول موسیقی پرداخته‌است.
آریا عظیمی‌نژاد سه تار را نزد پدربزرگ خود فراگرفت و سپس از محضر اساتیدی چون جلال ذوالفنون، محمود تاجبخش و علی‌اصغر زندوکیل بهره برد.