- منظوم
- هنرمندان
- محمد روزبهانی
- حواشی محمد روزبهانی
حواشی «محمد روزبهانی» (5 حاشیه)
وی دربارهی آثار ماندگار خود در زمینه جلوه های ویژه میگوید: یکی از کارهای ماندگار و جذابم در طراحی جلوههای ویژه، فیلم «ضد گلوله» است که تمام عوامل با تیم جلوههای ویژه همکاری کردند و بارها پیش آمد مصطفی کیایی کارگردان فیلم به خاطر اینکه با ما تعامل داشتهباشد یک صحنه را چند بار فیلمبرداری میکرد.
روزبهانی درباره تفاوت جلوههای ویژه فیلمهای دفاع مقدسی با سایر ژانرهای سینمایی تاکید کرد: جلوههای ویژه، حوزهی تخصصی است و بیش از 137 شاخه مختلف در طراحی جلوههای ویژه وجود دارد که در انواع و اقسام فیلمها از آن استفاده میشود.
همه فکر میکنند جلوههای ویژه فقط توپ ترکاندن است و اغلب با شنیدن نام جلوههای ویژه فقط انفجار در ذهنشان تداعی می شود در حالی که یک کار تخصصی و سختی است و از عهده هر کسی برنمی آید.
همه فکر میکنند جلوههای ویژه فقط توپ ترکاندن است و اغلب با شنیدن نام جلوههای ویژه فقط انفجار در ذهنشان تداعی می شود در حالی که یک کار تخصصی و سختی است و از عهده هر کسی برنمی آید.
روزبهانی درباره ویژگی طراحی و اجرای جلوههای ویژه درفیلمهای دفاع مقدسی می گوید: جلوههای ویژه جزو زندگیم محسوب میشود و سالها است که عاشقانه و با علاقه در حوزهی سینمای دفاع مقدس فعالیت میکنم و این شغل را از استاد عزیز؛ پدرم محسن روزبهانی آموختم.
وی میگوید: اگر امروز بارقهای از مقوله جلوههای ویژه در تولیدات سینمایی و یا تلویزیونی دیده میشود، به دلیل تلاش فعالان این عرصه و کارکردن به هر قیمت دراین عرصه است.
روزبهانی، تصریح کرد: طراحان جلوههای بصری به دلیل عشق و علاقه به کار خود و بیکار نماندن، تا حد امکان هزینههای طراحی و اجرا را کاهش داده و حتی از دستمزد خود برای ماندن و کارکردن میگذرند.
تهیه کنندگان به هیچ عنوان حاضر نیستند در حوزهی جلوههای ویژه هزینه کنند و این در حالی است که برای انجام درست و ظریف کار این بخش، هزینه ، دقت و تخصص نیاز است.
روزبهانی، تصریح کرد: طراحان جلوههای بصری به دلیل عشق و علاقه به کار خود و بیکار نماندن، تا حد امکان هزینههای طراحی و اجرا را کاهش داده و حتی از دستمزد خود برای ماندن و کارکردن میگذرند.
تهیه کنندگان به هیچ عنوان حاضر نیستند در حوزهی جلوههای ویژه هزینه کنند و این در حالی است که برای انجام درست و ظریف کار این بخش، هزینه ، دقت و تخصص نیاز است.
محمد روزبهانی از طراحان جلوههای ویژه سینما و تلویزیون، می گوید: جایگاه رشته و تخصص طراحی جلوههای بصری بر خلاف دیگر کشورها در سینما و تلویزیون کشورمان مشخص نیست.
وی معتقد است: کارگردانان و تهیهکنندگان سینما و تلویزیون، با جلوه های ویژه فیلم بیگانه هستند و این بخش از صنعت فلیمسازی را نمیشناسند.
وی معتقد است: کارگردانان و تهیهکنندگان سینما و تلویزیون، با جلوه های ویژه فیلم بیگانه هستند و این بخش از صنعت فلیمسازی را نمیشناسند.