حواشی فیلم سینمایی «گذشته» (7 حاشیه)

یک روز پس از پایان اختتامیه جشنواره فیلم کن روز 27 می روزنامه 20 دقیقه فرانسه به نقل از خبرنگار فرانسوی‌اش استفان لوبلان با تیتر «بازتابی از نخل طلا؛ هیات داوری بر فیلم «زندگی ادل» اتفاق نظر نداشت» نوشت که تا ساعت 5 عصر، دو ساعت قبل از اختتامیه، نخل طلا متعلق به فیلم «گذشته» فرهادی بوده است، اما در واپسین دقایق با چرخشی عجیب به فیلم عبداللطیف کشیش یعنی «زندگی ادل» (آبی گرم‌ترین رنگ است) می‌رسد.
فیلم سینمایی "گذشته" جدیدترین ساخته اصغر فرهادی است که در حال حاضر در شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن به نمایش درآمد.
به گزارش نامه، سعید رجبی‌فروتن سخنگوی سازمان سینمایی با بیان این مطلب که اصغر فرهادی کیفیت نامناسب را دلیل اصلی اکران نشدن فیلم "گذشته" برای اهالی مطبوعات اعلام کرد، گفت: اصغر فرهادی به دلیل آن که کیفیت فیلم برای اکران برای اهالی مطبوعات مناسب نبود اجازه نمایش "گذشته" را نداد.
اصغر فرهادی متولد ۱۳۵۱ در خمینی شهر و کارگردان و فیلم نامه نویس است. وی تنها کارگردان ایرانی است که موفق به کسب جایزه اسکار شده است.
فیلم گذشته به کارگردانی «اصغر فرهادی» در مدت 7 روز توانست به فروش 259,024,000 تومانی دست یابد و در صدر 10 فیلم پرفروش قرار گیرد. این در شرایطی است که فیلم های «چه خوبه که برگشتی» و «بیتابی بیتا» در رده های بعدی قرار گرفته اند.
این فیلم در جشنواره کن امسال موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن برای برنیس بژو شد.
علی سرتیپی پخش کننده ایرانی فیلم "گذشته" درباره خبری مبنی بر اینکه این فیلم در زمان اکران در ایران دچار ممیزی شده است، گفت: این خبر کاملا غیرواقعی است و از زمانی که "گذشته" در ایران اکران شده است، هیچ فریم و حتی دیالوگی از آن دچار ممیزی نشده است.