جیمز براردینلی: از نظر برايان هِلگِلَند، نويسنده و کارگردان [«تسويه حساب»(Payback)]، «افسانه»(Legend) نمايانگر بازديد از قلمرو اسکورسيزی است؛ اما متأسفانه حاصل کار به مراتب ضعيفتر از آن تجربيات درونی است که معمولاً...
جیمز براردینلی: ۱۷ سال پيش، صنعت فيلم سازی يک فيلم جاسوسی دهه شصتی را از صندوقچه خود در آورد و از روی آن فيلم پرزرق و برق و پرهزينهای با شرکت ستارگانی...
جیمز براردینلی: موفقیت فیلم پاکسازی، تعجب همگان از جمله نویسنده و کارگردان آن جیمز دیموناکو را برانگیخت. بلافاصله پس از این اتفاق، مدیر استودیوی جهانی از وی درخواست کرد تا داستان فیلم...
جیمز براردینلی: گتسبی بزرگ، به عنوان یکی از بزرگترین رمان های آمریکایی قرن بیستم شناخته می شود و با این وجود خیلی ها هم آن را به عنوان کتابی به یاد دارند...
جیمز براردینلی: فیلم سقوط کاخ سفید دقیقاً همان چیزی است که در تبلیغاتش مرتب تکرار می شود: فیلمی از رولند امریش. برای آن هایی که با آثار این کارگردان آشنا هستند در...
جیمز براردینلی: با ساخت فیلم «حالا من را میبینی/ Now You See Me » لوئیس لتریر/ Louis Leterrier کارگردان فیلم صفحه ای را از کتابچه ی شخصیت هایش کنده است: او از...
جیمز براردینلی: سال ها از زمانی که من داستان نوح را در کتاب مقدس خواندم می گذرد اما کاملا مطمئنم که آن داستان با چیزی که هم اکنون دارن آرونوفسکی در فیلم...
جیمز براردینلی: حافظه: جزء جدایی ناپذيری از تعريف ما از خودمان است. اغلب ما انسانها در زندگی بيشتر فراموش میکنيم تا اين که به ياد بياوريم، اما تواناییمان در يادآوری رويدادها، چهرهها...
جیمز براردینلی: بدون شک "12 Years A Slave/دوازده سال بردگی" در زمان معرفی نامزدهای اسکار حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.فیلم اقتباسی قانع کننده و قوی از خود زندگی نامه نورثاپ...
جیمز براردینلی: فیلم «الماس خونین» از یك منظر قربانی مدت نمایش خود شده است. در حالی كه فیلم دارای چند پیام ناراحت كننده سیاسی و اجتماعی است، ولی داستان ماجراجویانه فیلم داستان...
جیمز براردینلی: تا حالا درباره فیلم های مرتبط با کارتل بدون جنگ و ترور افراد سیاسی فکر کرده اید؟ شاید فکر کنید که چنین چیزی امکان پذیر ناست،ولی سخت در اشتباه...
جیمز براردینلی: جیمز وان در حال حاضر از بهترین کارگردانان سینمای وحشت است. فیلم شناسی او را میتوان همچون لیستی از بهترین فیلم های ترسناک مدرن درنظر گرفت و احضار روح 2...
جیمز براردینلی: بگذارید اول یک نگاهی به وقایع سال 1980 بیاندازیم. آن سال، سال مهمی در تاریخ ایالات متحده بود. قضیه گروگانگیری دیپلماتها سفارت در ایران، موفقیت رونالد ریگان در انتخابات ریاست...
يک فيلم جيمز باند «متوسط» را میتوان با سه کلمه توصيف کرد: «رضايتبخش اما معيوب». اين وصف تا يک جاهایی درست است، «اسپکتر»(Spectre) قالب را پر میکند. با...
جیمز براردینلی: کوه اورست فتح شده است. از روزی که در ۱۹۵۳ که ادموند هيلاری و تنزينگ نُرگی به نخستين مردانی بدل شدند که پای بر فراز اين قله نهادند هزاران تن...
جیمز براردینلی: داستان های کاراگاهی به ندرت عرصه مناسبی برای فیلم های هالیوودی هستند.تبدیل یک داستان معمایی متوسط به فیلم،خواه داستانی ساده تر از آثار آگاتا کریستی باشد یا پیچیده تر از...
جیمز براردینلی: همانند فیلم های دیگر سال 2015، « اورست» (Everest ) و « در قلب دریا» (In the Heart of the Sea)، فیلم «بهترین ساعات» (Finest Hours) نیز رویارویی بشر ...
جیمز براردینلی: «از گور برخاسته»(The Revenant) ، اولين فيلم الخاندرو گونزالز ايناريتو بعد از فيلم اسکاری «مرد پرندهای»( Birdman)، چيزی بين کارهای ترنس ماليک و سام پکينپا است. همان قدر که ترکيب...
جیمز براردینلی: هوش مصنوعی همواره يکی از پايههای ثابت فيلمهای علمیـتخيلی بوده است. پتانسيل مفهوم فرانکنشتاينی زندگی بخشيدن به يک موجود زندهی جديد، موجودی که میتواند بهصورت مستقل فکر کند و عمل...
جیمز براردینلی: تابستان فصل باد کردن است و اين عارضه به خوبی در «جاسوس»(Spy) بيش از حد طولانی مشهود است. اگر اين فيلم در حدود ۹۰ دقيقه ساخته میشود میتوانست يک کمدی...