جیمز براردینلی: ساخت برخی موضوعات ذاتاً برای فیلمهای مستند (در مقایسه با فیلمهای داستانی) مناسبتر است. این در مورد فیلم «۳۳ نفر»(The ۳۳) ، یک برداشتِ «بر اساس واقعیت» از فاجعه معدن...
جیمز براردینلی: در ابتدای فیلم «دست نیافتنی ها/ The Intouchables» نوشته ای ظاهر می شود و به ما اطلاع می دهد این فیلم "بر اساس یک ماجرای واقعی" ساخته شده است. «دست...
جیمز براردینلی: هواداران شخصیت کامیک «استرنج» خوشحال باشید! سرانجام قهرمان شما فرصت حضور در دنیای سینمایی مارول و همچنین شانس داشتن دنبالههای دیگری را پیدا کرد. شیطنتهایی که ما در مجموعهی «پیشتازان...
جیمز براردینلی: «سن آندریاس»(San Andreas) دقيقاً همان چيزی است که از آن انتظار میرود- نه بيشتر، نه کمتر. به نظر میرسد که کارگردان، بِرَد پِيتون (کارگردان فیلم، «سفر شگفت انگیز به جزیره...
جیمز براردینلی: همیشه این موضوع که چرا انیمیشن های کمی با موضوع فانتزی_ماجراجویی ساخته می شوند مرا متعجب کرده است.با مخلوط هیولایی, جادویی و قهرمانانه خود این انیمیشن ها توانایی این را...
جیمز براردینلی: «مرد مورچهای»(Ant-Man)، مبهم ترين عنوان فيلمهای ابرقهرمانی «دنيای سينمایی مارول» از بدو تاسيس تاکنون، میتواند اين باور که میگويد مارول نمیتواند اشتباه کند را به بوته آزمايش بگذارد. عموم مردم...
جیمز براردینلی: از «هیل سزار(درود بر سزار!)» به عنوان یکی از شاهکار های برادران کوئن نام برده نخواهد شد. کوئن ها بیش از آنکه سعی کنند اثری متفاوت خلق کنند، قصد ادای...
جیمز براردینلی: يکی از جنبه های کليدی فيلمهای علمی تخيلی يا افسانه های تخيلی خلق جهان است. از اين فرايند با عنوان خلق و توسعه واقعيتی ياد میشود که در بستر آن...
جیمز براردینلی: به نظر می رسد فیلم "آلیس از درون آینه(آلیس آن سوی آینه)" اولین شکست تجاری پرهزینه ی دیزنی بعد از چند مدت اخیر باشد. ظاهرا فیلم صرفا برای اهداف تجاری...
جیمز براردینلی: وقتی به لیست هزاران فیلم ساخته از اواخر قرن هجدهم تا به امروز نگاه بیاندازید، کمتر فیلمی را پیدا خواهید کرد که پیشگام جریانی نو در سینما باشد. یکی از...
جیمز براردینلی: «گرگ وال استریت» به عنوان یکی از کمدی ترین فیلم هایی که اسکورسیزی ساخته، در کنار «بعد از ساعتها» قرار می گیرد. فیلم سیر یکدست شوخی و لطیفه نیست؛ بلکه...
جیمز براردینلی: ناميدن «جنگ ستارگان»(Star Wars) به عنوان يکی از بزرگترين اثرات فرهنگی نيم قرن گذشته ادعای چندان گزافی نيست. اکران «اميدی تازه»(A New Hope) در سال ۱۹۷۷ همچون زلزلهای روی صنعت...
جیمز براردینلی: هنگامی که چهار سال پیش فیلم "سفید برفی و شکارچی" اکران شد توانست تا حدودی این قصه پری گونه قدیمی را ( که یادآور انیمیشن کلاسیک دیزنی است ) به...
جیمز براردینلی: ممکن است در برخی از قسمت ها اشاره ای مختصر به جزییات داستان داشته باشم و این هشداری است برای آن دسته از خوانندگان نقد که ممکن است ترجیح بدهند...
جیمز براردینلی: تقدیر و تحسینها از فیلم «هشت نفرت انگیز»(The Hateful Eight) با افتخار این فیلم را به عنوان «هشتمین فیلم» کوئنتین تارانتینوی نویسنده و کارگردان معرفی میکنند. از زمان غافلگیر کردن...
جیمز براردینلی: تبدیل یک انیمشن به فیلم سینمایی واقعی کار سختی است، مخصوصا اگرآن انیمیشن یک انیمیشن کلاسیک به نام سیندرلا باشد که در سال 1951 به وسیله دیزنی ساخته شده است...
جیمز براردینلی: عصر یخبندان: دوره ی برخورد پنجمین اثر از سری مجموعههای انیمیشن عصر یخبندان، و آخرین عصر یخبندانی است که من تماشا خواهم کرد. بگونه ای این نقد غیرضروری است چراکه...
جیمز براردینلی: بعد از تماشای «کازینو» دیگر ممکن نیست لاس وگاس را مانند قبل ببینید. در حالی که این فیلم - که از روی کتاب غیرداستانی «کازینو: عشق و افتخار در لاس...