- منظوم
- فیلم ها
- فیلم سینمایی گلن گری گلن راس (1393)
- آثار مرتبط گلن گری گلن راس (1393)
آثار مرتبط فیلم گلن گری گلن راس | منظوم
کارگردان: پارسا پیروزفر
نمایش «سنگ ها در جیب هایش» داستان دو سیاهی لشگر است که با بازی در نقش های متفاوتی از یک فیلم هالیوودی (در مقام کارگردان، سیاهی لشگر، دستیار کارگردان و...) تضاد آشکار میان زندگی واقعی با فضاسازی فیلم را نشان می دهند.
کارگردان: حسن معجونی
مادام رانوسکایا بعد از پنج سال دوری از وطن به خانه و باغ پدری اش باز میگردد و می فهمد که باغ آلبالویشان قرار است بخاطر بدهی بانکی به حراج گذاشته شود
کارگردان: رضا حداد
در کام ماهی بزرگ چه اتفاقاتی بر سر قهرمانان قصه آمده است؟ وقتی ماهی بزرگ امکان بلعیدن قهرمانان ما را دارد، امکان بلعیدن کسان دیگر را ندارد؟ آن افراد چه کسانی هستند و آن جا چه می کنند؟ و... یک "بازخوانی" از داستان "پینوکیو"
کارگردان: امیر رضا کوهستانی
ایوانف مردی است نیک سرشت و خوش قلب که در معرض کج فهمی ها و افترا زنی های اطرافیان قرار دارد و سرخورده از زندگی و همسر بیمار خویش از محیط خانواده می گریزد. دختری به نام ساشا که شیفته او شده، و شاید با انگیزه دلسوزی و ترحم، می خواهد او را از ورطه زندگی ملال آورش رهایی بخشد، اما ایوانف که دچار نومیدی مرگ آوری است و پس از مرگ همسرش طاقت ورود به ماجرا و زندگی جدیدی را ندارد، درست در زمان فرا رسیدن جشن ازدواج با ساشا خود را با تیر می زند.
کارگردان: حسین کیایی
مضحکه شبیه قتل، درباره دو بیوه ناصرالدین شاه است که یکی طالب مضحکه قتل و دومی طالب شبیه قتل است و گروه نمایشی هم به دنبال جایی برای خوابیدن است که به ناچار سر از قصر شاهی درمی آورند. آنها به دنبال خواسته این دو بانو، مضحکه و شبیه قتل ناصرالدین شاه، به دست میرزا رضای کرمانی را بازی می کنند.
کارگردان: حسن معجونی
این نمایش را "نیل سایمون" بر پایه داستان های "آنتوان چخوف" نوشته و شهرام زرگر آن را ترجمه کرده است. «به خاطر یک مشت روبل» که کاری از گروه تئآتر «لیو» است زمستان سال ۸۸ در تماشاخانه ی ایران شهر به روی صحنه رفت و مورد استقبال مخاطبان خود قرار گرفت به طوری که در طول اجراهای خود میزبان ۱۲ هزار تماشاگر بود.
کارگردان: کلودیا سوراچه
دوعاشق ، دو پیکر که همیشه آماده برای بیرون رفتن در شب هستند ،لباسهای زیبا بر تن می کنند با موهای کوتاه شده زیبا و گردنبندی مرواریدی و کفشهای براق و پولیش شده. آنها دیوانه وار حرکت می کنند و در جلوی آئینه ای که اسم آنها به صورت سایه ای باریک به آن حک شده است می ایستد – جنگ شروع می شود.
کارگردان: آیدا کیخایی، محمد یعقوبی
به خاطر روی دادن قتل هایی در شهر پلیس از نویسنده ای که قتلها به نوشته هایش شبیه است بازجویی میکند.
کارگردان: صحرا فتحی
«آوازه خوان طاس»، کل تاریخ را شوخ طبعانه به بازی می گیرد و در نهایت رنگی از اجتماع معاصر را به آن می زند.
کارگردان: ندا هنگامی
نمایش ماضی استمراری یک رئالیسم خوب و فکر شده است.نمایشی که سعی در نشان دادن تفاوت های زندگی سنتی و مدرن و بایدها و نبایدهاشه. نمایشی که به تفاوتهای زندگی ساده و سنتی و تقابل اون با زندگی مدرن و مینی مالیستی پرداخته که از قضا بشدت در جامعه امروز ما رواج پیدا کرده و لوکس گرایی ماهیت زندگی امروز ما رو مختل کرده(البته به زعم بنده).
کارگردان: نسیم ادبی
ماجرای زنی است که پس از به دنیا آوردن فرزندش، شوهرش او را ترک کرده و تماشاگر شاهد واگویه های زن خواهد بود که لحظاتی به صورت ذهنی با همسر جدا شده اش هم گفتگویی می کند.
کارگردان: ستاره امینیان
نمایش عروسکی ای وای های داستان پسر خیاطی است که عاشق دختر پادشاه شده اما دختر پادشاه در طلسم است پسر با پدرش آواره کوی و بازار می شوند تا راز طلسم را پیدا کنند در راه با جنی آشنا می شوند که به آنها می گوید من می توانم به شما کمک کنم.
کارگردان: محمد یعقوبی
خشکسالی و دروغ، از همان ابتدا قرار خود را به تاکید در رفتارها و نوع شخصیت مردها و زن ها و تفاوت های فیزیکی و رفتاری آن ها می گذارد. اکثر کنش های داستان بین زوج شخصیت ها اتفاق می افتد: آرش و آلا، امید و میترا، امید و آرش، آرش و میترا. اما اولین و آخرین کنش روابط را از حوزهٔ ارتباط خصوصی افراد به ارتباط خانوادگی و به صورت عام تر به روابط اجتماعی تعمیم می دهند.
کارگردان: اشکان خیل نژاد
کِن هَریسن، مجسمه ساز و استاد دانش گاه، در پی یک سانحه ی راننده گی برای همیشه فلج می شود. وضعیت جسمانیِ درمان ناپذیرش چنان است که او تصمیم می گیرد از بیمارستان مرخص شود. مبارزه ی او برای به دست آوردنِ این امتیاز، مسایل بسیار مهمی را در زمینه ی اراده ی آزاد، حرمت انسانی و اخلاق اجتماعی مطرح می کُند. ..
کارگردان: افسانه صرفهجو
این نمایش درباره زن و مردی است که به خانه جدید اسباب کشی کرده اند. در شب تولد زن، مهمان ناخوانده ای به منزلشان وارد می شود و اتفاقات پیش بینی نشده ای رخ می دهد.
کارگردان: لیلی رشیدی
موضوع تئاتر اسم از اسم یک کودک شروع شد و شوخی وتعصب های بی مورد ما آدم ها به چیزهایی که به ما ربط ندارد ادامه پیدا کرد. اینکه اسم کودک آدولف باشد و یادآور هیتلر مخوف و تعصب های که در نهایت منجر به باز کردن اسرار نهفته ای می شود که
کارگردان: سیامک احصایی
پس از آگاهی ادیپ از گناه بزرگی که مرتکب شده و خودکشی مادرش، یوکاستا با تبعید شاه گناهکار و نابینا از تب تا مدت ها موافقت نمی شود. تنها دلخوشی شهریار در سال های تیره بختی زندگی در تب، حضور فرزندان در کنار اوست و
کارگردان: علی راضی
خسرو بهداد بیست سال است که در فرانسه زندگی می کند و در زندگی شخصی و حرفه ای موفق است. روزی از روزهای ماه اکتبر به خاطر یک تماس از ایران همه چیز عوض می شود...
کارگردان: شیوا مسعودی
زنی مجرد به قصد خروج از کشور در فرودگاهی نا معلوم در کنار چرخ نقاله منتظر رسیدن چمدانش است. او با مسافران دیگر درباره خودش ، گذشته اش و علت های نامشخص سفرش صحبت می کند. به تدریج با گذر وسایلی غریب و گفتارهای پراکنده او فضای متفاوتی شکل می گیرد
کارگردان: محمد عاقبتی
معروف ترین شخصیت های ادبیات انگلیس توسط اسباب بازی های کودکانه ای در این تئاتر به نمایش درمی آیند که شاید خنده دار باشد و جدیت نهفته در داستان را تضعیف می کند. اجرای هاشمی برای اردک پولونیز از همه درخشان تر بود و حتی این اجرای کوتاه در طول 30 دقیقه نمایش طولانی هم بود. تمرکز هاشمی در طول اجرا توجه من را به خود جلب کرد اما درگیری احساسی او با داستان به وسیله دستکاری شخصیت های پلاستیکی مختل شده بود.
کارگردان: حسین نوشیر
حسین نوشیر در باره ویژگی های نمایش "مکبث" توضیح داد: ما شاعرانگی هایی در باب فلسفه شرق را به این تراژدی شکسپیر اضافه کردیم. این اثر، مایه های شرقی دارد و بهتر است برخورد ما با متن انگلیسی به لحاظ موضوعی و اجرایی از این منظر باشد. برای همین در کار از خرده نمایش های ایرانی چون کچلک بازی استفاده کرده ایم. او افزود: مکبث نمایش ما از هر چیزی که قرار است برایش رخ دهد، آگاه است. این سردار اسکاتلندی قرار نیست فردی باشد که جادوگران پیش بینی کرده اند، بلکه چاره ای ندارد جز آن که شخصی باشد که شکسپیر نوشته ...
کارگردان: محمد حاتمی
سه گانه اورنگ سه روایت در سه اپیزود متفاوت است؛ روایت هایی از سه دوره تاریخی. داستان اولی یعنی مرشد بلقیس به صد سال قبل برمی گردد. داستان دوم به پایان دوران پهلوی اول و سومین اپیزود به دوره کنونی می رسد.
کارگردان: مائده طهماسبی
نمایش درباره سه شامپانزه باهوش با نام های کافکا، میلتون، و سویفت است که توسط دکتر رزنبام درون قفسی انداخته شده اند تا آزمایش خاصی را انجام دهند.
کارگردان: ساناز بیان
نمایشی درباره افکار و زندگی سه زن جنایتکار معروف با برداشتی آزاد از داستان های واقعی...
کارگردان: آیدین الفت
نمایش ۹۱۹۱۳، قصه زندانی ایی است که ۴۰۰ سال است که در حصر مانده. ۴۰۰ سال است که تی می کشد و ۴۰۰ سال است که خود را تحمل کرده است، و آوا ها می آیند. نداهای وجدان می آیند. تا آنجاکه ۹۱۹۱۳ برای ابد تصمیم می گیرد خود را از این آوا ها برهاند.
کارگردان: محمد رحمانیان
"ترانه های قدیمی" از تعدادی قطعات کوتاه نمایشی درباره تهران و مردم این شهر تشکیل شده که به نوعی تئاتر موزیکال با بهره گیری از ترانه های قدیمی ایرانی محسوب می شود و پاساژ های نمایشی وصل کننده قطعات اثر به یکدیگر هستند.
کارگردان: سید محمد مهدی شجاعی
روایتی متفاوت از رشادت و جسارت مادری که برای زندگی خود و فرزندانش تلاش می کند
کارگردان: زهرا خیالی صبری
نمایش ننه دلاور و فرزندانش روایتی موزیکال و جدید از نمایشنامه مشهور برشت درباره آلمان جنگ دیده و مادری در تلاش برای نجات فرزندانش است.
کارگردان: بهمن فرمانآرا
داستان درباره ایستادگی توماس مور در مقابل پادشاه هنری هشتم است که می خواهد بر خلاف قانون کلیسا همسر خود را طلاق دهد و دوباره ازدواج کند. تقابل پادشاه یک دنده با کلیسا و قوانینش نیاز به یک قربانی دارد و قربانی کسی نیست جز مشاور پادشاه سر توماس مور که بعد از مرگ کاردینال به مقام صدراعظمی رسیده و پادشاه اصرار دارد با توجه به صداقت و اعتباری که سرتامس مور میان مردم دارد، وی ازدواجش را تایید کند تا نیازی به تایید پاپ نداشته باشد اما سر توماس که به اخلاق و اصولش پایبند است، نمی تواند تن به این کار بده...
کارگردان: افسانه ماهیان
نمایش سه جلسه ی تراپی و یک مهمانی با نگاهی دور به قصه ی میمون شیناگاوا اثر هاروکی موراکامی است و درباره سه جلسه روانشناسی است که این افراد درباره هویت و مشکلات زندگیشان صحبت میکنند.
کارگردان: علیرضا کوشک جلالی
چهار نفر متقاضی یک شغل بسیار مهم در یک کنسرن گردن کلفت جهانی چند ملیتی هستند یکی از این چهار نفر، کارمند این کنسرن است و وظیفه سه نفر دیگر شناسایی این فرد است....
کارگردان: ندارد
چهار نمایشنامه مهم توسط چهار نفر از بزرگان تئاتر ایران به صورت نمایش نامه خوانی اجرا شده است
کارگردان: مهدی مشهور
نمایش «در پروازهای خروجی بود که گم شد ریحانه»، درباره دلتنگی های رایج انسان، غریبگی و در وطن خویش بیگانه شدن، دوهوایی شدن، گریز از خود و مهاجرت است.
کارگردان: کیومرث مرادی
تئاتر شکلک نمایش برگزیده سال 1383 بود که دوباره با گروهی جدید به روی صحنه رفت و با استقبال مواجه شد. قصه که در گذشته میگذرد حکایت زوج سنتی ای و میانسالی است که با دختر و پسر جوانی آشنا می شوند و با وجود تمام مشکلات و اختلافات سعی در کمک به آن ها را دارند.
کارگردان: مرتضی میرمنتظمی
نمایش "P2" با فضایی امروزی و با به هم ریختن زمان و مکان روایت خود، بر اساس داستان ضحاک شاهنامه به صحنه رفت. نمایش p2 به داستان ضحاک اشاره دارد که در نهصد و نود و نهمین سال حکومت خود به دست کاوه کشته می شود. در این داستان شورشیان را به دو طبقه زیر زمین می برند و شکنجه می کنند و نام نمایش نیز بر گرفته از این موقعیت است.
کارگردان: مصطفی مباشری، پرستو علی نسب
این نمایش سه اپیزود دارد. در اپیزود اول یک مادر و پسر به تصویر کشیده می شوند که دنیای متفاوتی دارند. پسر قرار است به جنگ برود و مادر نگران رفتن فرزندش است. پسر می داند که قرار است به سمت مرگ برود اما مادر در دنیای دیگری به سر می برد. در اپیزود دوم یک پدر و دختر و در اپیزود سوم یک زن و شوهر به نمایش در می آیند که باز هم هیچ کدام از این افراد حرف یکدیگر را به درستی نمی فهمند
کارگردان: عباس غفاری
نگاه ویژه ای که محمد چرم شیر به این نمایشنامه دارد باعث شده که ساختار کلاسیک روایی این مونولوگ به هم ریخته شود و تبدیل به اثری شود که می تواند مورد توجه نیز قرار بگیرد.
کارگردان: افسانه ماهیان
جهانی که «هم هوایی» خلق می کند، لبریز از خاطره ها و نام ها است، امیدهایی که بر باد می روند و عشق هایی که همچنان زنده می مانند و هر سال نو می شوند.عشق هایی که گاه فراتر از یک یادگار مشترک به خاطره جمعی یک ملت بدل می شوند
کارگردان: علیرضا کوشک جلالی
دو زن و مرد جوان روشنفکر امروزی، در بیغوله ای کثیف و خفه، به نام خانه زندگی مشترک دارند. قصه از آن جا آغاز می شود که مرد در غیاب زن، در حال دیدن فیلم ژانر خشونت و وحشت است و