- منظوم
- فیلم ها
- فیلم سینمایی ۲۱ بار مردن در ۳۰ روز (1391)
- آثار مرتبط ۲۱ بار مردن در ۳۰ روز (1391)
آثار مرتبط فیلم ۲۱ بار مردن در ۳۰ روز | منظوم
کارگردان: رضا حداد
در کام ماهی بزرگ چه اتفاقاتی بر سر قهرمانان قصه آمده است؟ وقتی ماهی بزرگ امکان بلعیدن قهرمانان ما را دارد، امکان بلعیدن کسان دیگر را ندارد؟ آن افراد چه کسانی هستند و آن جا چه می کنند؟ و... یک "بازخوانی" از داستان "پینوکیو"
کارگردان: رضا گوران
"هملت" رضا گوران با خواب شاهزاده دانمارکی و سپس با خودکشی افلیای عاشق شروع می شود. در همین ابتدا هملت شخصیتی است که تحت تاثیر حادثه ای (خوابش) نشان داده می شود و شخصیت دیگر افلیاست که کنشی قدرتمند را باعث می شود. از آن انفعال و این انگیزش و عمل می توان حدس زد که نمایش بی مقدمه مخاطبش را با واسازی ای هدفمند نسبت به اثر کلاسیک مواجه کرده و قهرمان داستان دیگر گونه اش را به طور روشن و واضح معرفی می کند.
کارگردان: مهدی کوشکی
نمایش که داستانی از «بن جانسن» است، روایت گر مردی به نام ولپن است که دارای خصلت ها و صفت های نکوهیده که نیمی از ثروت ونیز در اختار اوست و دیگران چشم به مال او دوخته اند. در جایی دیگر مردی که به دنبال نجات ونیز و رهایی آن از دست مردم دون صفت آن و
کارگردان: زهرا خیالی صبری
نمایش ننه دلاور و فرزندانش روایتی موزیکال و جدید از نمایشنامه مشهور برشت درباره آلمان جنگ دیده و مادری در تلاش برای نجات فرزندانش است.
کارگردان: کیومرث مرادی
تئاتر شکلک نمایش برگزیده سال 1383 بود که دوباره با گروهی جدید به روی صحنه رفت و با استقبال مواجه شد. قصه که در گذشته میگذرد حکایت زوج سنتی ای و میانسالی است که با دختر و پسر جوانی آشنا می شوند و با وجود تمام مشکلات و اختلافات سعی در کمک به آن ها را دارند.
کارگردان: رضا حداد
“مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش” اثری است پست مدرن. دلایل ناپدید شدن چند جوان بعد از شرکت در یک میهمانی بررسی می شود. اسم و مشخصات آنها روی ویدئو پروجکشن نقش می بندد و بعد با فلش بکی به قبل، رد پای این افراد در جایی که بودند
کارگردان: امیر رضا کوهستانی
ایوانف مردی است نیک سرشت و خوش قلب که در معرض کج فهمی ها و افترا زنی های اطرافیان قرار دارد و سرخورده از زندگی و همسر بیمار خویش از محیط خانواده می گریزد. دختری به نام ساشا که شیفته او شده، و شاید با انگیزه دلسوزی و ترحم، می خواهد او را از ورطه زندگی ملال آورش رهایی بخشد، اما ایوانف که دچار نومیدی مرگ آوری است و پس از مرگ همسرش طاقت ورود به ماجرا و زندگی جدیدی را ندارد، درست در زمان فرا رسیدن جشن ازدواج با ساشا خود را با تیر می زند.
کارگردان: ندارد
نمایش "شرق شرق است"حکایتی است تکراری از ورود یک خانواده سنتی مردسالار شرقی به جامعه ای مدرن که تعاریف آن از خانواده و پیوند اعضای آن با یکدیگر به کلی دگرگون است. خانواده ای از اهالی جایی از خاک ترکیه که پدر آن هم چنان پای بند اصول اخلاقی فرهنگی سنت مدار است به کشوری اروپایی سفر می کند برای یافتن زندگی بهتر؛ غافل از این که تغییرات جغرافیایی، دگرگونی های فرهنگی را نیز به دنبال خواهد داشت
کارگردان: آروند دشت آرای
«تن تن و راز قصر مونداس» برای اولین بار در خاورمیانه بر اساس تن تن، داستان مصور مشهور بلژیکی، به روی صحنه می رود. دشت آرای به عنوان کارگردان از عناصر جدید و ویژه ای برای اجرایی کردن این نمایشنامه بهره گرفته است.
کارگردان: امیر رضا کوهستانی
این نمایش که برداشت آزادی از نمایش «انگلستان» اثر تیم کراوچ است با بازی رامبد جوان و نگار جواهریان به روی صحنه می رود.
کارگردان: آیدا کیخایی
«شام با دوستان» نمایشی دیالوگ محور است و قسمت هایی از زندگی دو زوج را روایت می کند که با هم رابطه ای دوستانه دارند و در طول داستان تفاوت های رفتاری در زندگی این دو زوج را در کنار هم به تصویر می کشد. نمایش دارای 4 شخصیت است با نام های کارن و گیب، تام و بت است که هر کدام از آنها دغدغه های زندگی زناشویی خود را در این نمایش بیان می کنند
کارگردان: مهدی کوشکی
"دکلره" مونولوگی است در ژانر تئاتر مستند و یکی از نمایش های برگزیده فستیوال "مونولیو" در سال 1391 بوده است.
کارگردان: آیدا کیخایی، محمد یعقوبی
به خاطر روی دادن قتل هایی در شهر پلیس از نویسنده ای که قتلها به نوشته هایش شبیه است بازجویی میکند.
کارگردان: حسن معجونی
مادام رانوسکایا بعد از پنج سال دوری از وطن به خانه و باغ پدری اش باز میگردد و می فهمد که باغ آلبالویشان قرار است بخاطر بدهی بانکی به حراج گذاشته شود
کارگردان: همایون غنیزاده
غنی زاده این نمایش را با گروهی از بازیگران استونی اجرا می کند و آتیلا پسیانی تنها بازیگر ایرانی این نمایش است.
کارگردان: هادی مرزبان
ماجرای «دکتر مجلسی» با بازی «بهزاد فراهانی» را روایت می کند که به تازگی بازنشسته شده و با خواهر بیوه و دختر نابینایش زندگی می کند. دریافت نامه ای از طرف دانشگاه برای تدریس و همزمان مشکلات مالی که برای او به وجود می آید، آرامش زندگی او و خانواده اش را به هم می زند و رویه ی زندگی آن ها را تغییر می دهد.
کارگردان: ستاره امینیان
نمایش عروسکی ای وای های داستان پسر خیاطی است که عاشق دختر پادشاه شده اما دختر پادشاه در طلسم است پسر با پدرش آواره کوی و بازار می شوند تا راز طلسم را پیدا کنند در راه با جنی آشنا می شوند که به آنها می گوید من می توانم به شما کمک کنم.
کارگردان: بابک محمدی
این نمایشنامه ماجرای پدر خوانده ای در شهر ناپل است که سالهای عمر خویش را وقف جلوگیری از قتل و خونریزی و درگیری های شخصی مردم کرده است اما در جریان رسیدگی به یکی از این اختلافات ماجرایی رخ میدهد که همه چیز را دگرگون می کند
کارگردان: شیوا مسعودی
زنی مجرد به قصد خروج از کشور در فرودگاهی نا معلوم در کنار چرخ نقاله منتظر رسیدن چمدانش است. او با مسافران دیگر درباره خودش ، گذشته اش و علت های نامشخص سفرش صحبت می کند. به تدریج با گذر وسایلی غریب و گفتارهای پراکنده او فضای متفاوتی شکل می گیرد
کارگردان: علی اتحاد
"مرثیه ای برای کتاب سوزی" یک متن باز است؛ در بی مکانی و بی زمانی خود، قابلیت تأویلهای مکرر دارد و با دلالتهای ضمنی، پی در پی ما را به خوانشهای تازه و تازه تر دعوت می کند. وجود نشانه های متعدد در متن که هرکدام می تواند مدخل نگاهی تازه به آن باشد، از فرصتهای اندکی است که در متون نمایشی ما این روزها در برابرمان قرار گرفته است.
کارگردان: اشکان خیل نژاد
به بازسازی خاطره ای از یک دسته پیاده نظام در رمضان سال۶۱ و دوران آتش بس موقت می پردازد؛ شب های دراز تابستانی در خوزستان که به فرصتی برای بحث و شوخی و مجادله مردان دهۀ ۶۰ تبدیل می شود؛ اما این آتش بس دورانی کوتاه و موقت است و جنگ دوباره آغاز می شود
کارگردان: پارسا پیروزفر
نمایش «سنگ ها در جیب هایش» داستان دو سیاهی لشگر است که با بازی در نقش های متفاوتی از یک فیلم هالیوودی (در مقام کارگردان، سیاهی لشگر، دستیار کارگردان و...) تضاد آشکار میان زندگی واقعی با فضاسازی فیلم را نشان می دهند.
کارگردان: محمد حاتمی
سه گانه اورنگ سه روایت در سه اپیزود متفاوت است؛ روایت هایی از سه دوره تاریخی. داستان اولی یعنی مرشد بلقیس به صد سال قبل برمی گردد. داستان دوم به پایان دوران پهلوی اول و سومین اپیزود به دوره کنونی می رسد.
کارگردان: محمد رحمانیان
"ترانه های قدیمی" از تعدادی قطعات کوتاه نمایشی درباره تهران و مردم این شهر تشکیل شده که به نوعی تئاتر موزیکال با بهره گیری از ترانه های قدیمی ایرانی محسوب می شود و پاساژ های نمایشی وصل کننده قطعات اثر به یکدیگر هستند.
کارگردان: وحید رهبانی
درخت بلوط نمایشی ست که برای دو بازیگر نوشته شده. بازہگر اصلی این نمایش هر شب متفاوت خواهد بود. این بازیگر هرگز قبل از شب اجرای خودش، نمایش نامه را نخوانده و اجرایی هم از نمایش ندیده. بدون هرگونه اگاهی از قصه ی نمایش نامه به همراه بازیگر دیگر (رضا مولایی) روی صحنه میرود و در مقابل چشمان تماشاچیان و برای اولین و آخرین بار نقشش را بازی میکند
کارگردان: علی راضی
خسرو بهداد بیست سال است که در فرانسه زندگی می کند و در زندگی شخصی و حرفه ای موفق است. روزی از روزهای ماه اکتبر به خاطر یک تماس از ایران همه چیز عوض می شود...
کارگردان: مسعود رایگان، احسان علیخانی
داستان نمایشنامه روایت گر نوجوانی به نام هسه است که با رویاهایش زندگی می کند تا وقتی که با شخصی به نام چلچله ملاقات می کند...
کارگردان: سیامک احصایی
پس از آگاهی ادیپ از گناه بزرگی که مرتکب شده و خودکشی مادرش، یوکاستا با تبعید شاه گناهکار و نابینا از تب تا مدت ها موافقت نمی شود. تنها دلخوشی شهریار در سال های تیره بختی زندگی در تب، حضور فرزندان در کنار اوست و
کارگردان: محمد عاقبتی
معروف ترین شخصیت های ادبیات انگلیس توسط اسباب بازی های کودکانه ای در این تئاتر به نمایش درمی آیند که شاید خنده دار باشد و جدیت نهفته در داستان را تضعیف می کند. اجرای هاشمی برای اردک پولونیز از همه درخشان تر بود و حتی این اجرای کوتاه در طول 30 دقیقه نمایش طولانی هم بود. تمرکز هاشمی در طول اجرا توجه من را به خود جلب کرد اما درگیری احساسی او با داستان به وسیله دستکاری شخصیت های پلاستیکی مختل شده بود.
کارگردان: حسین نوشیر
حسین نوشیر در باره ویژگی های نمایش "مکبث" توضیح داد: ما شاعرانگی هایی در باب فلسفه شرق را به این تراژدی شکسپیر اضافه کردیم. این اثر، مایه های شرقی دارد و بهتر است برخورد ما با متن انگلیسی به لحاظ موضوعی و اجرایی از این منظر باشد. برای همین در کار از خرده نمایش های ایرانی چون کچلک بازی استفاده کرده ایم. او افزود: مکبث نمایش ما از هر چیزی که قرار است برایش رخ دهد، آگاه است. این سردار اسکاتلندی قرار نیست فردی باشد که جادوگران پیش بینی کرده اند، بلکه چاره ای ندارد جز آن که شخصی باشد که شکسپیر نوشته ...
کارگردان: رضا ثروتی
عجایب المخلوقات انتزاعی از موقعیت انسان در جهان پیرامون و زندگی اوست و موقعیت انسان را در ارتباط با عنصر قدرت بررسی می کند. با احتیاط می توان گفت که موضوع نمایش وابستگی و در عین حال اسارت انسان در برابر قدرت است.
کارگردان: افسانه صرفهجو
این نمایش درباره زن و مردی است که به خانه جدید اسباب کشی کرده اند. در شب تولد زن، مهمان ناخوانده ای به منزلشان وارد می شود و اتفاقات پیش بینی نشده ای رخ می دهد.
کارگردان: نسیم ادبی
ماجرای زنی است که پس از به دنیا آوردن فرزندش، شوهرش او را ترک کرده و تماشاگر شاهد واگویه های زن خواهد بود که لحظاتی به صورت ذهنی با همسر جدا شده اش هم گفتگویی می کند.
کارگردان: ندا هنگامی
نمایش ماضی استمراری یک رئالیسم خوب و فکر شده است.نمایشی که سعی در نشان دادن تفاوت های زندگی سنتی و مدرن و بایدها و نبایدهاشه. نمایشی که به تفاوتهای زندگی ساده و سنتی و تقابل اون با زندگی مدرن و مینی مالیستی پرداخته که از قضا بشدت در جامعه امروز ما رواج پیدا کرده و لوکس گرایی ماهیت زندگی امروز ما رو مختل کرده(البته به زعم بنده).
کارگردان: صحرا فتحی
«آوازه خوان طاس»، کل تاریخ را شوخ طبعانه به بازی می گیرد و در نهایت رنگی از اجتماع معاصر را به آن می زند.
کارگردان: عباس غفاری
نگاه ویژه ای که محمد چرم شیر به این نمایشنامه دارد باعث شده که ساختار کلاسیک روایی این مونولوگ به هم ریخته شود و تبدیل به اثری شود که می تواند مورد توجه نیز قرار بگیرد.
کارگردان: مصطفی مباشری، پرستو علی نسب
این نمایش سه اپیزود دارد. در اپیزود اول یک مادر و پسر به تصویر کشیده می شوند که دنیای متفاوتی دارند. پسر قرار است به جنگ برود و مادر نگران رفتن فرزندش است. پسر می داند که قرار است به سمت مرگ برود اما مادر در دنیای دیگری به سر می برد. در اپیزود دوم یک پدر و دختر و در اپیزود سوم یک زن و شوهر به نمایش در می آیند که باز هم هیچ کدام از این افراد حرف یکدیگر را به درستی نمی فهمند
کارگردان: نادر برهانی مرند
"مرگ فروشنده" نوشته آرتور میلر اثری کاملاً ضد سرمایه داری است. زمانی این اثر در آمریکا نوشته و اجرا شد که برای دولت آمریکا ننگ بود که شهر و ندانش تابع نظام های سوسیالیستی و کمونیستی شوند. به همین دلیل میلر چاره ای جز خروج از آمریکا و اقامت اجباری در پاریس نداشت و از سوی دیگر این متن، دولت آمریکا را به سمت همگانی شدن"بیمه و تأمین اجتماعی" سوق داد.
کارگردان: علیرضا کوشک جلالی
دو زن و مرد جوان روشنفکر امروزی، در بیغوله ای کثیف و خفه، به نام خانه زندگی مشترک دارند. قصه از آن جا آغاز می شود که مرد در غیاب زن، در حال دیدن فیلم ژانر خشونت و وحشت است و
کارگردان: محمد یعقوبی
خشکسالی و دروغ، از همان ابتدا قرار خود را به تاکید در رفتارها و نوع شخصیت مردها و زن ها و تفاوت های فیزیکی و رفتاری آن ها می گذارد. اکثر کنش های داستان بین زوج شخصیت ها اتفاق می افتد: آرش و آلا، امید و میترا، امید و آرش، آرش و میترا. اما اولین و آخرین کنش روابط را از حوزهٔ ارتباط خصوصی افراد به ارتباط خانوادگی و به صورت عام تر به روابط اجتماعی تعمیم می دهند.