- منظوم
- فیلم ها
- فیلم سینمایی آمدیم نبودید رفتیم (1391)
- آثار مرتبط آمدیم نبودید رفتیم (1391)
آثار مرتبط فیلم آمدیم نبودید رفتیم | منظوم
کارگردان: رضا حداد
“مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش” اثری است پست مدرن. دلایل ناپدید شدن چند جوان بعد از شرکت در یک میهمانی بررسی می شود. اسم و مشخصات آنها روی ویدئو پروجکشن نقش می بندد و بعد با فلش بکی به قبل، رد پای این افراد در جایی که بودند
کارگردان: علی راضی
خسرو بهداد بیست سال است که در فرانسه زندگی می کند و در زندگی شخصی و حرفه ای موفق است. روزی از روزهای ماه اکتبر به خاطر یک تماس از ایران همه چیز عوض می شود...
کارگردان: افسانه صرفهجو
این نمایش درباره زن و مردی است که به خانه جدید اسباب کشی کرده اند. در شب تولد زن، مهمان ناخوانده ای به منزلشان وارد می شود و اتفاقات پیش بینی نشده ای رخ می دهد.
کارگردان: ندا هنگامی
نمایش ماضی استمراری یک رئالیسم خوب و فکر شده است.نمایشی که سعی در نشان دادن تفاوت های زندگی سنتی و مدرن و بایدها و نبایدهاشه. نمایشی که به تفاوتهای زندگی ساده و سنتی و تقابل اون با زندگی مدرن و مینی مالیستی پرداخته که از قضا بشدت در جامعه امروز ما رواج پیدا کرده و لوکس گرایی ماهیت زندگی امروز ما رو مختل کرده(البته به زعم بنده).
کارگردان: نادر برهانی مرند
"مرگ فروشنده" نوشته آرتور میلر اثری کاملاً ضد سرمایه داری است. زمانی این اثر در آمریکا نوشته و اجرا شد که برای دولت آمریکا ننگ بود که شهر و ندانش تابع نظام های سوسیالیستی و کمونیستی شوند. به همین دلیل میلر چاره ای جز خروج از آمریکا و اقامت اجباری در پاریس نداشت و از سوی دیگر این متن، دولت آمریکا را به سمت همگانی شدن"بیمه و تأمین اجتماعی" سوق داد.
کارگردان: علیرضا کوشک جلالی
دو زن و مرد جوان روشنفکر امروزی، در بیغوله ای کثیف و خفه، به نام خانه زندگی مشترک دارند. قصه از آن جا آغاز می شود که مرد در غیاب زن، در حال دیدن فیلم ژانر خشونت و وحشت است و
کارگردان: لیلی رشیدی
موضوع تئاتر اسم از اسم یک کودک شروع شد و شوخی وتعصب های بی مورد ما آدم ها به چیزهایی که به ما ربط ندارد ادامه پیدا کرد. اینکه اسم کودک آدولف باشد و یادآور هیتلر مخوف و تعصب های که در نهایت منجر به باز کردن اسرار نهفته ای می شود که
کارگردان: افسانه ماهیان
جهانی که «هم هوایی» خلق می کند، لبریز از خاطره ها و نام ها است، امیدهایی که بر باد می روند و عشق هایی که همچنان زنده می مانند و هر سال نو می شوند.عشق هایی که گاه فراتر از یک یادگار مشترک به خاطره جمعی یک ملت بدل می شوند
کارگردان: صابر ابر
«21 بار مردن در 30 روز» نمایشی است به نویسندگی «سینا آذین» و کارگردانیِ «صابر ابر». صابر ابر بازیگر و کارگردان جوان و خوش فکر سینما و تئاتر است. وی همان قدر که در سینما با فیلم های «قندون جهیزیه» به کارگردانی «علی ملاقلی پور»، «پذیرایی ساده» به کارگردانی «مانی حقیقی» و «خواب زده ها» به کارگردانی «فریدون جیرانی» شناخته شده، در زمینه تئاتر نیز از چهره های فعال و موفق به شمار می رود.
کارگردان: وحید رهبانی
درخت بلوط نمایشی ست که برای دو بازیگر نوشته شده. بازہگر اصلی این نمایش هر شب متفاوت خواهد بود. این بازیگر هرگز قبل از شب اجرای خودش، نمایش نامه را نخوانده و اجرایی هم از نمایش ندیده. بدون هرگونه اگاهی از قصه ی نمایش نامه به همراه بازیگر دیگر (رضا مولایی) روی صحنه میرود و در مقابل چشمان تماشاچیان و برای اولین و آخرین بار نقشش را بازی میکند
کارگردان: رضا گوران
"هملت" رضا گوران با خواب شاهزاده دانمارکی و سپس با خودکشی افلیای عاشق شروع می شود. در همین ابتدا هملت شخصیتی است که تحت تاثیر حادثه ای (خوابش) نشان داده می شود و شخصیت دیگر افلیاست که کنشی قدرتمند را باعث می شود. از آن انفعال و این انگیزش و عمل می توان حدس زد که نمایش بی مقدمه مخاطبش را با واسازی ای هدفمند نسبت به اثر کلاسیک مواجه کرده و قهرمان داستان دیگر گونه اش را به طور روشن و واضح معرفی می کند.
کارگردان: سیامک احصایی
پس از آگاهی ادیپ از گناه بزرگی که مرتکب شده و خودکشی مادرش، یوکاستا با تبعید شاه گناهکار و نابینا از تب تا مدت ها موافقت نمی شود. تنها دلخوشی شهریار در سال های تیره بختی زندگی در تب، حضور فرزندان در کنار اوست و
کارگردان: آروند دشت آرای
«تن تن و راز قصر مونداس» برای اولین بار در خاورمیانه بر اساس تن تن، داستان مصور مشهور بلژیکی، به روی صحنه می رود. دشت آرای به عنوان کارگردان از عناصر جدید و ویژه ای برای اجرایی کردن این نمایشنامه بهره گرفته است.
کارگردان: سامان مقدم
داستان با ازدواج «رویا» و «ارژنگ صنوبر» آغاز میشود و در مسیر زندگی مشترکشان ماجراهایی برای آنها به وقوع میپیوندد...
کارگردان: عباس غفاری
نگاه ویژه ای که محمد چرم شیر به این نمایشنامه دارد باعث شده که ساختار کلاسیک روایی این مونولوگ به هم ریخته شود و تبدیل به اثری شود که می تواند مورد توجه نیز قرار بگیرد.
کارگردان: محمد عاقبتی
معروف ترین شخصیت های ادبیات انگلیس توسط اسباب بازی های کودکانه ای در این تئاتر به نمایش درمی آیند که شاید خنده دار باشد و جدیت نهفته در داستان را تضعیف می کند. اجرای هاشمی برای اردک پولونیز از همه درخشان تر بود و حتی این اجرای کوتاه در طول 30 دقیقه نمایش طولانی هم بود. تمرکز هاشمی در طول اجرا توجه من را به خود جلب کرد اما درگیری احساسی او با داستان به وسیله دستکاری شخصیت های پلاستیکی مختل شده بود.
کارگردان: ندارد
چهار نمایشنامه مهم توسط چهار نفر از بزرگان تئاتر ایران به صورت نمایش نامه خوانی اجرا شده است
کارگردان: حسن معجونی
مادام رانوسکایا بعد از پنج سال دوری از وطن به خانه و باغ پدری اش باز میگردد و می فهمد که باغ آلبالویشان قرار است بخاطر بدهی بانکی به حراج گذاشته شود
کارگردان: امیر رضا کوهستانی
ایوانف مردی است نیک سرشت و خوش قلب که در معرض کج فهمی ها و افترا زنی های اطرافیان قرار دارد و سرخورده از زندگی و همسر بیمار خویش از محیط خانواده می گریزد. دختری به نام ساشا که شیفته او شده، و شاید با انگیزه دلسوزی و ترحم، می خواهد او را از ورطه زندگی ملال آورش رهایی بخشد، اما ایوانف که دچار نومیدی مرگ آوری است و پس از مرگ همسرش طاقت ورود به ماجرا و زندگی جدیدی را ندارد، درست در زمان فرا رسیدن جشن ازدواج با ساشا خود را با تیر می زند.
کارگردان: پارسا پیروزفر
نمایش «سنگ ها در جیب هایش» داستان دو سیاهی لشگر است که با بازی در نقش های متفاوتی از یک فیلم هالیوودی (در مقام کارگردان، سیاهی لشگر، دستیار کارگردان و...) تضاد آشکار میان زندگی واقعی با فضاسازی فیلم را نشان می دهند.
کارگردان: پارسا پیروزفر
داستان این نمایش در شیکاگو - سالهای آغازین دهه ۱۹۸۰- میگذرد ؛ «میچ»و «موری »، رؤسای یک دفتر مشاور املاک ، برای بالا بردن سطح فروش ، مسابقهای بین فروشندگان دفتر برگزار میکنند، مسابقهای که درآن موفقترین فروشنده ، برنده یک عدد کادیلاک میشود و دو نفر آخر اخراج خواهند شد ؛ ظاهراً راهی جز دروغ، رشوه، کلاهبرداری و تقلب در این رقابت سخت وجود ندارد. از دل این بحران، بحران جدیدی زاده میشود؛ سرقت بزرگی در دفتر اتفاق میافتد، پای پلیس به آنجا باز میشود و همه فروشندگان در زمره مظنونین به سرقت قرار م...
کارگردان: حسن معجونی
این نمایش را "نیل سایمون" بر پایه داستان های "آنتوان چخوف" نوشته و شهرام زرگر آن را ترجمه کرده است. «به خاطر یک مشت روبل» که کاری از گروه تئآتر «لیو» است زمستان سال ۸۸ در تماشاخانه ی ایران شهر به روی صحنه رفت و مورد استقبال مخاطبان خود قرار گرفت به طوری که در طول اجراهای خود میزبان ۱۲ هزار تماشاگر بود.
کارگردان: مهدی کوشکی
نمایش که داستانی از «بن جانسن» است، روایت گر مردی به نام ولپن است که دارای خصلت ها و صفت های نکوهیده که نیمی از ثروت ونیز در اختار اوست و دیگران چشم به مال او دوخته اند. در جایی دیگر مردی که به دنبال نجات ونیز و رهایی آن از دست مردم دون صفت آن و
کارگردان: علی اتحاد
"مرثیه ای برای کتاب سوزی" یک متن باز است؛ در بی مکانی و بی زمانی خود، قابلیت تأویلهای مکرر دارد و با دلالتهای ضمنی، پی در پی ما را به خوانشهای تازه و تازه تر دعوت می کند. وجود نشانه های متعدد در متن که هرکدام می تواند مدخل نگاهی تازه به آن باشد، از فرصتهای اندکی است که در متون نمایشی ما این روزها در برابرمان قرار گرفته است.
کارگردان: امیراطهر سهیلی
طرقه: دو جوان مشهدی جنوب شهری بر سر یک کبوتر قیمتی اختلافهایی دارند، این اختلافها موجب شکل گرفتن داستان فیلم می شود....
کارگردان: زهرا خیالی صبری
نمایش ننه دلاور و فرزندانش روایتی موزیکال و جدید از نمایشنامه مشهور برشت درباره آلمان جنگ دیده و مادری در تلاش برای نجات فرزندانش است.
کارگردان: رضا ثروتی
عجایب المخلوقات انتزاعی از موقعیت انسان در جهان پیرامون و زندگی اوست و موقعیت انسان را در ارتباط با عنصر قدرت بررسی می کند. با احتیاط می توان گفت که موضوع نمایش وابستگی و در عین حال اسارت انسان در برابر قدرت است.
کارگردان: کیومرث مرادی
تئاتر شکلک نمایش برگزیده سال 1383 بود که دوباره با گروهی جدید به روی صحنه رفت و با استقبال مواجه شد. قصه که در گذشته میگذرد حکایت زوج سنتی ای و میانسالی است که با دختر و پسر جوانی آشنا می شوند و با وجود تمام مشکلات و اختلافات سعی در کمک به آن ها را دارند.
کارگردان: حسین قناعت
این فیلم با مخاطب قرار دادن خانوادههای ایرانی به خصوص دانش آموزان و نوجوانان تلاش دارد تا فرهنگ حمایت از کالای ایرانی را به آنان آموزش دهد.
کارگردان: مهدی رحمانی
ماجرای یک روز از زندگی یک خانواده که علیرغم مشکلات مالی درگیر برگزاری مراسم آبرومندخواستگاری دخترشان هستند. خانه ویلایی آنها در گروی بانک است و پدر برای رفع مسائل مالی پسر بزرگش تلاش میکند.
کارگردان: سیدجواد هاشمی
داستان فیلم به گونهای طراحی شده که در آن شخصیتهای فولکلور، قدیمی و معروف ایرانی از جمله خاله سوسکه و آقا موشه، آهوی پیشونی سفید، عفریته، عجوزه، سالار، گرگ، روباه، خرس پلیس و . . . نیز حضور دارند
کارگردان: جلال فاطمی
درباره ارتباط متقابل کودکان و بزرگترها و آرزوهای آنهاست. کودکان میخواهند بزرگ شوند و بزرگترها دلشان میخواهد کودک باشند، ولی گاهی آرزوها در صورت تحقق با مشکلاتی همراه هستند...
کارگردان: هومن سیدی
بمانی پسر ۱۳ سالهای است در سن رشد، که پدر و مادرش در آستانهی جدا شدن هستند. مادر خانه را ترک میکند و پدر غرق در کار است. بمانی به دلیل تنهایی و عقدههایی که برایش به وجود آمده به جوانهای بزرگتر از خودش پناه میبرد و این باعث تغییر و تحولی در وی میشود که هویت واقعی و اصلی او را تغییر میدهد. درست وقتی که این پسر باید به ثبات شخصیتی برسد با افرادی بُر میخورد و با آنها وارد ماجراهایی میشود که باعث بروز اتفاقاتی در زندگیاش میشود…
کارگردان: سیدمسعود اطیابی
روایت مرد افغانی بوده که پس از سال ها همسرش را در حمله گروه طالبان از دست داده است. او به همراه دو دخترش برای برپایی جشن ازدواج دختر بزرگترش به شهر کابل بازمی گردد. اما در مراسم عروسی زنی را می بیند که صدایی آشنا دارد...
کارگردان: افشین هاشمی، محسن قرایی
زوجی جهانگرد که درگیر اختلافی با یکدیگرند، در میانه سفر خود در ایران با موسسه جهانگردی طرف قراردادشان به مشکل برمیخورند. مستخدم اخراجی هتل محل سکونت این زوج به کمک پسرعمویش نقشهای برای آنها میکشد.
کارگردان: هادی مقدمدوست
این فیلم داستان دختر تنها و خستهای است که کمکهای یک دوست باعث بهبود شرایطش میشود، اما این دختر برای معرفی این دوست به دیگران شهامت کافی ندارد. او داستان زندگیاش را در وبلاگ اش می نویسد و توسط برادر دوستش از او خواستگاری میشود و صحبت های اولیه ازدواج را انجام میدهند اما...
کارگردان: آرش معیریان
ماه پیشونی قصه ها توسط آدم هایی ربوده می شود بچه های مهد کودک از گروه فیتیله ها می خواهند که ماه پیشونی را پیدا کرده و به قصه ها برگردانند. فیتیله ها با هم مشکلات شخصی اما برای کمک به بچه ها و کتاب های قصه ماه پیشونی را از دست آدم های منفی از دنیای فانتزی نجات دهند.