مهدی فیاضیکیا: شاید به میرباقری نشود خرده گرفت. سبکِ کاری او بازنماییِ نمایشی است و نه تحلیل. شرارت در عمرسعد و ابن زیاد، از کدام منشأ نشأت میگیرد؟ اعتقاد مختار به آل علی، از کجاست؟ تردیدش از کجاست؟ او کجای قضیه ایستاده؟ شاید به جای مختارنامه، باید «روزگارِ مختار» را ساخت.
علی رفیعی وردنجانی: ما به عنوان یک رسانه میتوانیم از ورود میرکریمی به تلوزیون استقبال کنیم و جدا افتخار این را داشته باشیم که شاهد یک اثر جذاب و اوانگارد در این چارچوب باشیم. اما باید این نکته را یاد آور شد که در صدا و سیمای ایران شخص اهمیت ندارد بلکه تفکری است که در این حوزه به چالش کشیده میشود.
فاطمه زینلیان: کوتاه بودن فرصت حضور بازیگران برجسته و عدم وصل مناسب آنها به موضوع اصلی فیلمنامه ورفتنشان از زندگی ترنج همه وهمه از نقاط ضعف این سریال است روند کشدار سریال وعدم پایه گذاری مناسب برای فیلمنامه از جذابیت وتاثیر گذاری آن کاسته است.
منیژه خسروی: آیا بهتر نبوده که «شهرزاد» در همان یک فصل و با جذابیت برای مخاطب تمام میشد تا اینکه در فصل دوم و پس از گذشت هفت قسمت از آن هنوز مخاطب به امید بهتر شدن و با تکیه بر رضایت فصل اول به تماشای قسمتهای جدید بنشیند
محمدصادق شجاعی: نقد قسمت نهم شهرزاد فصل 2 : فاصله گرفتن از قتلهای نوبتی و کشتن زیردستهای دردسرساز و در عوض پرداختن به شخصیتها و رابطههایی که محبوبیت سریال را در فصل اول رقم زدهاند، باید به فال نیک گرفت.
محمد یوسفیپور: فضای هپروتی شخصیتهای سریال به کاراکتر معاون وزیر محدود نمیشود چرا که سایر شخصیتها از جمله محافظ او نیز که علی القاعده باید فردی دقیق باشد نیز دقیقا چنین رفتارهایی را از خود بروز میدهد و خلق این کاراکتر بیشتر به مضحک شدن فضا اثر داشته و کمکی به افزایش بار کمدی اثر نکرده است.
محمدصادق شجاعی: نقد قسمت هفتم شهرزاد فصل 2 : سریال شهرزاد نهایتا میتواند به همان اثر غیر متداولی تبدیل شود که مورد انتظار بوده و به واسطه آن توانسته مخاطبین بسیاری را جذب کند.
احمد رنجبر: کارگردان خواسته فضایی فانتزی خلق کند و در دل این اتمسر هم بخنداند و حرفهای مهم بزند.متاسفانه این تلاش ثمر نداده و با سریال ناموفقی روبرو هستیم.
منیژه خسروی: ما تا به حال سریال«پرستاران» نداشتیم، حالا ساختیم. بنابراین سفارشدهنده هم توقعاتی دارد که باید برآورده شود اتفاقا آن سکانسهایی که بیننده کمی خسته میشود سفارش آنهاست ولی باید باشد چرا که هدفی از نمایش آن وجود دارد و سفارشدهنده باید پاسخ اعتبار، هزینه و... را که صرف کرده، بگیرد.
محمدصادق شجاعی: نقد قسمت ششم فصل ۲ شهرزاد: قباد در فصل دوم قدرت را در دست دارد و بدون هیچ عامل کنترلکنندهای تمام آنچه را که سالها از آن محروم بوده است، به دست میآورد.
محمدصادق شجاعی: نقد قسمت پنجم فصل ۲ شهرزاد: در سریال شهرزاد که شدیدا بازیگر محور بوده و تواناییهای هنرمند در محبوبیت شخصیت بسیار تاثیرگذار است، بعید به نظر نمیرسد که سازندگان به عقاید بازیگران احترام گذاشته و سکانسهایی را به آنها اختصاص دهند.
امیرحسین امیرپور: «اکرم، باعث مرگ بزرگ آقا!!!» میخواهم بدانید چرا اکرم را باعث و بانی مرگ بزرگآقا شد. بعد از اینکه بتول خانم، امید را از پیش شهرزاد به عمارت بر میگرداند، اکرم ناگهان با او دعوا راه میاندازد که بچه رو کجا بردی؟!
محمدصادق شجاعی: نقد قسمت چهارم فصل 2 شهرزاد: سریال شهرزاد نهایتا توانست مسیر درست را پیش گرفته و خود را کمی از سرآشیبی سقوط دور کند. این تغییر مسیر زمانی معنا پیدا میکند که تنها به یک قسمت ختم نشود و در ادامه با جدیت بیشتری دنبال شود.
محمد صادق شجاعی: سریال شهرزاد همچنان سرگرمکننده بوده و کمی متفاوت از دیگر سریالهای همردهاش عمل میکند. تفاوتی که در گذشته بیشتر به چشم میآمد و امید میرود که باز هم شاهد آن باشیم.
آرش فهیم: بعد از ۳۰ قسمت جنگ و پرخاش آدمها به هم، ناگهان در سکانس پایانی همه با هم خوش و مهربان شدند تا سازندگان سریال، نشان بدهند که برخلاف سیرالشان، طرفدار خانواده و آشتی هستند!
مریم معیری: اتفاقها در نفس دیر افتاد. شخصیتها دیر معرفی شدند و در پرداخت آنها نیز تاخیر زیادی صورت گرفت، عکس العملها دیر اتفاق میافتاد، بازی شخصیت اصلی که ناهید بود، دیر خوب شد و...
سمیه سادات حسینی: پایان فصل اول، چنان اوج دراماتیکی برای داستان ایجاد کرد که حفظ آن حالت انگیختگی مخاطب و در اوج بودن داستان، آن هم با چندماه فاصله، امری به غایت دشوار محسوب میشود.
بینام: در ساعتی که بیننده در شبکه سه مطابق هرسال به عادت متتظر یک سریال طنز یا یک درام خانوادگی سرگرم کننده است با سریالی مواجه میشود که تقریبا در دل تاریخ معاصر روایت میشود و یک ملودرام عاشقانه و جدی است که هم نیاز به حضور ذهن دارد.
طاهره لطفی: تمام شخصیتهای این سریال از بزرگ و کوچک و با هر جایگاهی، دیالوگهایی غیرمحاورهای، ادیبانه و بعضا غیرمعمول را بر زبان برانند، توسط مخاطب قابل پذیرش نیست؛ زیرا اولین سئوالی که به ذهن مخاطب خطور میکند این است که مگر ما در مکالمات روزمرهی خود اینگونه سخن میگوییم؟
سجاد پاک آیین: قسمت اول شهرزاد 2 حول معرفی شخصیتهای جدید سریال میچرخد. ریتم سریال به خوبی پیش میرود و به نظرم کارگردان قصد داشته است در قسمت اول تماشاگر را آماده وقوع اتفاقات غافلگیرکننده و جذاب در قسمتهای بعدی سریال کند.